Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Над 36,7 млн.лв. за работа с деца и ученици от уязвими групи

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-03-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Пресцентър на МОН

„Над 36,7 млн. лева са предоставени от бюджета на МОН за работа с деца и ученици от уязвими групи през тази учебна година.“ Това заяви заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова при откриването на научно-практическа конференция „Образователно и социално включване на уязвими групи“.

По думите ѝ, този ресурс расте през годините, за да бъдат подкрепени образователните институции с допълнителни средства за възнаграждения за служители, включени в екипите за обхват в образователната система на деца и ученици, за заплащане на допълнителни учебни часове по български език, както и за персонал, ангажиран с предотвратяване на риска от отпадане от образователната система.

Зам.-министър Лазарова подчерта, че това е само една от последователните политики в областта на приобщаващото образование и образователната интеграция.

С нови изменения на Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование от 2023 г. целево се осигуряват средства за назначаване на образователни медиатори, социални работници и/или помощници на учителя.

„Целта ни е децата да бъдат не само включени в процеса, а и да останат трайно приобщени в детските градини и училищата“, каза зам.-министър Лазарова.

Тя отбеляза, че работата на създадения Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици дава добри резултати, но това е и постоянен процес, който продължава и след връщането на децата и учениците в образователната система.

В посока на приобщаване и интеграция на децата от уязвими групи са и два нови проекта, финансирани по Програма „Образование“ 2021 – 2027,  съфинансирана от ЕС.

Над 75 000 родители и деца в градини и яслени групи ще получат подкрепа по проект „Силен старт“,

посочи зам.-министърът. Още на ниво градина или ясла децата ще бъдат включвани в допълнителни обучения, занимания по интереси, спортни занимания, дейности, свързани с опазване на природата и др. Друг важен момент ще бъде интензивното взаимодействие с родителите, за да се постигне пълноценно участие на децата в образователния процес.

Започналият по-рано проект „Успех за теб“, който е фокусиран основно върху ученици от I до VII клас, предвижда дейности за обща подкрепа за личностно развитие на учениците в риск от отпадане, както и върху обучения по български език и литература, за да се представят учениците успешно на НВО и на държавните зрелостни изпити. По Проекта се осигурява подкрепа от образователни медиатори и социални работници. Работи се и за кариерното ориентиране на учениците.

В рамките на форума директорът на Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства Лало Каменов представи изпълнението на проект „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“, финансиран по Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“ по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство. Той е реализиран съвместно с партньори от Софийския университет „Св. Климент Охридски“. В рамките на Проекта са подготвени експерти, които са обучили образователни медиатори, непедагогически персонал и общински служители.

В конференцията участваха още заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева, директорът на дирекция „Вътрешни европейски програми“ Мария Вълова, представители на ИА „Програма „Образование“, общини и институции, ангажирани със социалното включване.

Партньори на ЦОИДУЕМ от Норвегия, Румъния, Словакия, Португалия, както и от българския Център „Амалипе“ и от Тръста за социална алтернатива представиха модели за образователно и социално включване на уязвими групи, както и добри практики в интеграцията на ромите. Аз-буки

 

Your Image Description

Свързани статии:

Двойно повече деца от уязвими групи завършват училище Над 133 000 деца и ученици ще бъдат подкрепени по проекти на МОН Деца в Уганда учат български песни и танци МОН не обсъжда и не подготвя въвеждането на изпит в детската градина

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятдетска градинадеца от уязвими групизам.-министър Емилия ЛазароваУчилищеуязвими групи

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Премиерът Николай Денков: Кадрите са изключително важни, за да развиваме ядрената енергетика

Следваща статия

Ученик създаде приложение за дигитална достъпност за незрящи

Следваща статия
Ученик създаде приложение за дигитална достъпност за незрящи

Ученик създаде приложение за дигитална достъпност за незрящи

Въпроса ще го погледна, но няма да го отговоря сега

Въпроса ще го погледна, но няма да го отговоря сега

СУ „Любен Каравелов“ в Копривщица с Пролетна академия

СУ „Любен Каравелов“ в Копривщица с Пролетна академия

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"