Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Най-важната задача е да се осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца, заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева

Целта на МОН е те не само да бъдат временно върнати в клас, а да бъдат трайно включени в образователната система

Диляна Кочева от Диляна Кочева
14-03-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Олег Попов Зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева (вдясно) и представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн се включиха в конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: Предизвикателства и възможности“

„Най-важната задача на МОН е да осигури достъп до образование и за най-уязвимите деца.“ Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева по време на конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: Предизвикателства и възможности“. Тя уточни, че уязвими могат да бъдат както деца от крайно бедни семейства, така и такива, които растат в семейства без присъствието на родител и говорят на майчин език, различен от българския.

Митева посочи, че през последните години МОН предприема редица мерки и осигурява държавно финансиране по национални програми за приобщаване на децата от социално уязвимите групи към образователната система.  По думите й 8000 деца от уязвими групи годишно се връщат обратно в училище чрез Механизма за обхват.

„Целта ни е тези деца не просто да бъдат временно върнати в клас, а да бъдат трайно включени в образователната система“, каза още зам.-министър Митева.

От своя страна, представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн посочи, че данните за много страни в Европа, в това число и за България, показват, че в образователната система все още на места се наблюдава дискриминация и липса на приобщаване. Тя посочи, че у нас най-сериозен е проблемът в училищата и детските градини в област Сливен. Там е най-голям броят на децата, които не са обхванати от детски градини и училища. Друг проблем, който открои, е, че у нас има много бедни семейства, които не могат да си позволят да отделят необходимите средства, за да изпратят децата си на училище.

„От УНИЦЕФ вярваме, че можем да преодолеем всички бариери, стига да работим заедно“, категорична е Кристина де Бройн.

„До този момент фокусът на работата на регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в страната бе работата с деца със специални образователни потребности. Това ще се промени скоро.

Приобщаващо образование означава качествено образование за всички“, каза директорът на РЦПППО – София-град, д-р Калоян Дамянов.

Той посочи, че са необходими спешни мерки относно три проблема, свързани с включването в образователната система на деца от социално уязвимите групи.

Първото е да се спрат да се поставят грешни диагнози – децата с различен майчин език от българския не са деца със специални образователни потребности. Втората мярка, която трябва да се предприеме, е да се насърчи участието на родителите в учебния процес, а третата – да се повиши осведомеността сред учителите и останалия персонал за историята и културата на ромите. „Оказва се, че за много от нас, те са напълно непознати“, завърши той.

Your Image Description

Свързани статии:

Заместник-министър Наталия Митева: Започва нов модел на преподаване, ориентирано към умения за живота Министър Галин Цоков: Приобщаващото образование е водеща политика в българското училище МОН подкрепя висшите училища да привличат чуждестранни студенти Палитра от изкуства в Националния дворец на децата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: деца от уязвими групизам.-министър Наталия МитеваКристина де Бройнприобщаващо образованиеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

30 млн.лв. за ремонт на студентски общежития в София, Пловдив и Велико Търново

Следваща статия

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Следваща статия
Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България

15. СУ „Адам Мицкевич“ в София откри учебна оранжерия

15. СУ "Адам Мицкевич" в София откри учебна оранжерия

Последни публикации

  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите
  • Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools
  • Фактори и условия за успеха на приобщаващото образование: през погледа на изследователската практика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 7/2025 г.
  • Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Социални дейности“ през погледа на базовите специалисти в организации за социална работа

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"