Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Премиерът: Заради фрагментирана система на висшето образование пропускаме възможности

Изследователският триъгълник „образование – наука – бизнес“ е ключов за развитието на иновациите, заяви акад. Николай Денков

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-02-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Пресслужба на МС

Необходимостта от преодоляване на фрагментарността в образователната система бе сред акцентите в изказването на министър-председателя акад. Николай Денков на конференцията Innovation Nexus, организирана от Министерството на иновациите и растежа, Министерството на образованието и Посолството на Финландия у нас.

В дискусията, посветена на развитието на иновационната екосистема в България, участваха министърът на иновациите и растежа Милена Стойчева, посланикът на Финландия в България Н.Пр. Кристина Кувая-Ксантопулос, зам.-министърът на образованието и науката проф. Генка Петрова, създателят на едно от водещите събития за стратъпи в света SLUSH Питър Вестербака, представители на финландските университети „Аалто“ и „Ханкен“, на български висши училища, предприемаческата и стартъп екосистемата.

„Имаше много доклади през последните 15 години, които оценяват висшето образование у нас и които показват, че

ако продължаваме с тази фрагментирана система на висшето образование, пропускаме възможности,

заяви той, цитиран от БНР. Според него обединяването на висши училища е средство за подобряване качеството на образованието, научната дейност и сътрудничеството с бизнеса. Идея, която бе предложена преди две години, но предизвика негативни реакции в академичните среди.

Премиерът отново посочи примери, според които взаимодействието на университети с напълно различни профили – изкуство, икономика и инженерство, създава впечатляващи резултати.

„Мислейки как можем да си помогнем, се срещахме с посланици на Норвегия и Финландия – държави със сходна демография, които успяват да правят страхотна наука и образователен продукт.

Видяхме как, обединявайки три университета с различни профили, Финландия създава успешен и проспериращ университет – „Аалто“.

Целта ни не е да копираме чуждия опит, но да се запознаем с него и да адаптираме основните фактори за успех“, отбеляза акад. Денков, предава БТА.

Създаден след обединяването на Технологичния университет „Хелзинки“, Университета по изкуства и дизайн „Хелзинки“ и Хелзингското училище по икономика, Университетът „Аалто“ повишава показателите си в различни класации за качество на образованието, научна дейност и международно сътрудничество. В същото време е една от най-стабилните във финансово отношение институции, получавайки финансиране по редица източници, за които се е класирал именно след консолидацията на трите университета в един.

„Изследователският триъгълник „образование – наука – бизнес“ е ключов за развитието на иновациите.

Като използваме примера на най-добрите в Европа, правим следващите стъпки, за да развиваме тази система в България“, заяви още акад. Денков.

„България е на първо място по желание на младите хора да започнат свой бизнес, според последните данни на „Евробарометър“.

У нас има развита предприемаческа култура, нарастващ брой стартъпи в технологичния сектор и в биотехнологиите. Министерството на иновациите и растежа съдейства за сътрудничеството на иновационната екосистема с академичния сектор“, отбеляза, от своя страна, министър Милена Стойчева. Тя подчерта, че Министерството на иновациите и растежа работи за подобряване на средата за стартъпи, за насърчаване на инвестициите в научни разработки и в създаването на иновативни продукти.

В рамките на събитието бяха представени добри практики и опит от финландска страна за развитие и насърчаване на иновациите и техния принос към икономическия растеж. Обсъдено беше и създаването на регионални иновационни долини, които да се свържат в център за създаване и развиване на иновации, основани на научна и развойна дейност. Целта е различни разработки на високотехнологични и иновационни продукти и услуги да се комерсиализират в бизнеса, да се подкрепят предприемаческите и стартъп екосистемите на държавите участници, академичните общности, талантите и бизнеса.

 

Your Image Description

Свързани статии:

INSAIT дава стипендии от 2000 лв. на месец на родни таланти Министър Галин Цоков връчи договорите на първите 15 училища, в които ще бъдат изградени нови STEM центрове Премиерът Николай Денков: Кадрите са изключително важни, за да развиваме ядрената енергетика 4,5 млн. лв. за български научни публикации в международни издания

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: акад. Николай Денковвисши училищаДенятсливане

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

ОИСР ще подкрепи реформата в образованието

Следваща статия

Български учени публикуват за първи път на водеща конференция за изкуствен интелект и статистика

Следваща статия
Български учени публикуват за първи път на водеща конференция за изкуствен интелект и статистика

Български учени публикуват за първи път на водеща конференция за изкуствен интелект и статистика

Глад за стругари и шлосери в Кюстендилско

Глад за стругари и шлосери в Кюстендилско

Памела от Карнобат влага част от себе си в превода

Памела от Карнобат влага част от себе си в превода

Последни публикации

  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"