Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Рекорден брой проекти в XXVI национален конкурс „Млади таланти”

Общо 14 ученици получиха награди за своите научноизследователски и иновативни разработки

Стела Маринова от Стела Маринова
19-04-2024
в Новини 2024
A A
Снимка Олег Попов Разработките на участниците в 26-ото издание на Националния конкурс „Млади таланти” са на много високо ниво, коментираха от научното жури на надпреварата

С рекорден брой подадени научни проекти – 42, бе белязано 26-ото издание на националния конкурс „Млади таланти“, който се организира от Министерството на образованието и науката.

„Целта на конкурса е да дава стимул на младите хора с интерес към науката да развиват и изявяват своите знания и умения“, заяви при награждаването на най-добрите млади таланти служебният заместник-министър на образованието и науката д-р Емилия Лазарова.

Общо 14 ученици получиха награда за своите научноизследователски и иновативни проекти.

„В стремежа и желанието си да подпомага младите научни таланти на България, вече над 25 години Министерството на образованието и науката организира и провежда този конкурс“, каза още зам.-министър Лазарова. Тя пожела на всички участници много творческо дръзновение и нестихващ интерес към науката.

Председателят на научното жури проф. Емил Колев от Института по математика и информатика при Българската академия на науките отбеляза, че

всички проекти са били на изключително високо научно ниво. Някои от тях дори се подготвят да бъдат публикувани в списания.

„Това е една от нашите цели – да покажем какъв е пътят и какво всъщност представлява научната работа и как се прави научно откритие. Радостно е, че има толкова много ученици, които са тръгнали по този път“, заяви проф. Колев.

По думите му тазгодишното издание на националния конкурс „Млади таланти“ показва, че интересите на учениците са изключително разностранни, тъй като са представени проекти в почти всички направления.

„Надявам се да продължите в същия дух, и след време сте добре дошли в сферата на науката“, каза и директорът на Дирекция „Наука“ в МОН Милена Дамянова.

Класиралите се на първите три места в Националния конкурс ще представят България на Европейския конкурс за млади учени (EUCYS),

който тази година ще се проведе през септември в Катовице, Полша. Сред тях е Александра Петкова от XI клас в Националната природо-математическа гимназия „Акад. Л. Чакалов“ – София, която участва с разработка по физика на тема „Теоретично и експериментално изследване на корабни следи“.

Другите два проекта, които ще представят страната ни в Полша, са в областите на математиката и на информатиката. Първият е дело на Стефан Гайдаров от XI клас в Математическата гимназия „Акад. К. Попов“ в Пловдив и разглежда „Енергии в деформирани равнинни решетки. Геометрично разглеждане“. Вторият е на зрелостника в Природо-математическа гимназия „В. Друмев“ – Велико Търново, Делян Бойчев – „Откриване на синтетични изображения посредством надзиравано контрастно обучение“. И трите проекта получават и парична награда в размер на 2000 лв., осигурена от МОН.

Журито избра и участниците в Европейското младежко научно изложение (EXPO Science Europe),

което ще се проведе през юли в Сараево, Босна и Херцеговина. „ШАРО“, който е дело на възпитаниците на Американския колеж в София Калоян Димитров от XI клас и Момчил Колев от XII клас, е в областта на инженерните науки. На младежкото изложение в Сараево България ще бъде представена и с проектите на ученици от Математическата гимназия „Академик Кирил Попов“ – Пловдив, „Изследване на фосфоресцентни материали, получени чрез модифициран метод, невключващ ко-утаяване“ с автор Ивайло Илиев Къртев от XI клас и „Целочислени отношения на произведения от факториели“, създаден от Димана Праматарова от X клас.

Журито присъди и три поощрителни награди в размер на 1500 лв.

Отличени за проекта „Изследване на спектъра на литично действие на бактериофаг BsXeu269p/3, имащ потенциал за биоконтрол на бактериално заболяване по доматени растения“ са единайсетокласниците Мария Методиева и Стоян Добрев от Националната природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“ – София. Поощрителни награди са присъдени и на зрелостника в ППМГ „Нанчо Попович“ – Шумен, Стефан Стоянов, който е автор на разработката в областта на информатиката „Бързо и оптимално приравняване на къси сдвоени низове, използвайки А*“, и на Елена  Йорданова от X клас в Математическа гимназия „Баба Тонка“ в Русе за проекта ѝ „Изчисляване на константата на Хъбъл посредством фотометрия на свръхнови от тип Ia“.

Раздадени са и три допълнителни награди. Георги Пашалиев от СМГ, който е автор на проекта „Съвместно изчисляване на математическо очакване със стратегически играчи“, ще представи България на Swiss Talent Forum. За участие в Лятната изследователска школа на Ученическия институт по математика и информатика при БАН са отличени проектите „Binary codes with forbidden elements“, дело на Деян Божков от Американския колеж в София, и BasicOS“ на Момчил Калестров от ПГ по електротехника и електроника – Пловдив.

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

МОН и УНИЦЕФ с обща подкрепа за ученици и учители Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия МОН обяви поръчка за електрически училищни автобуси Близо 1500 детски градини ще бъдат финансирани по проект „Силен старт“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятконкурс "Млади таланти"МОНнаградипроекти

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Учителите няма да бъдат изместени

Следваща статия

Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година

Следваща статия
Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година

Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година

Одобрени са 22 национални програми за развитие на образованието с общ бюджет от 231 млн.лв.

Одобрени са 22 национални програми за развитие на образованието с общ бюджет от 231 млн.лв.

Проф. Галин Цоков, министър на образованието и науката: Чувам всички мнения в името на най-добрите решения

2 май ще е неучебен ден в цялата страна

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"