Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Седмокласниците с по-високи резултати по математика

От 2 на 18 нараства броят на учениците, постигнали 100 точки и на двата изпита от НВО

Стела Маринова от Стела Маринова
02-07-2024
в Новини 2024
A A
Снимка – Олег Попов

Значително по-високи резултати по математика на националното външно оценяване след VII клас отчете служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков. Тазгодишните кандидат-гимназистите са получили средно 42,9 точки, което е със 7,6 повече спрямо випуск 2023 г.

„Това е много добър показател за представянето на учениците. Повишеният резултат по математика показва и тенденция, която отчетохме още и при изпитите след IV клас –

започва сближаване на резултатите по български език и литература и по математика“,

посочва министър Цоков.

В нито една област на страната няма спад в резултатите по математика в сравнение с миналата година, а в някои те се повишават значително. Сред тях са Търговище – с 10,03 точки повече, Шумен – с 8,94 точки повече, Ямбол – с 9,59 точки.

Проф. Цоков отбеляза, че по отношение на математиката още при самото съставяне на теста около една трета от задачите са с практическа насоченост и третират житейски ситуации. Положителното е, че над 50% от децата се справят с извличане на информация от диаграми, таблици.

„Това е много важно умение, свързано с математическата грамотност“, отбелязва министърът.

Резултатите от външното оценяване по български език и литература са съизмерими с миналата година.

Випуск 2024 е постигнал средно 54,6 точки, а випуск 2023 – 55,04. По думите на министър Цоков, лекият спад се дължи на статистически допустима грешка.

Сред положителните тенденции по български език и литература е, че 50% от ученици са се справили успешно със задачи, изискващи разбиране. Седмокласниците, работили по преразказа, са постигнали с повече от 1 точка от явилите се миналата година.

Тази година

нараства броят на седмокласниците, получили 100 точки и на двата изпита.

Те са 18, докато миналата година бяха само двама. В същото време, намалява броят на учениците с нула точки и на двата изпита. Сега това са 26 деца при 43 миналата година.

„Можем да отчетем много успешна учебна година от гледна точка на резултати от изпитите“, заяви министър Цоков.

И припомни как са се представили и учениците на изпитите в IV, X и XII клас.

По думите му, по-добрите резултати тази година спрямо миналата се дължат на целогодишна работа на регионалните управления на образованието и на училищата, които са търсили пътища и начини за мотивиране на учители и ученици и за повишаване на резултатите, като провеждането на пробни изпити и допълнителни часове по математика и български език и литература.

„Образователната ни система има голям потенциал и ако през следващите години има последователност в политиките, свързани с промените в нея, както и в начина на оценяване и в структурирането на учебното съдържание, ще имаме още по-добри резултати“, категоричен е проф. Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 52 000 четвъртокласници се явиха на НВО по математика Министър Галин Цоков: По-добрите резултати на изпитите ни задължават да продължим с реформите Министър Цоков свика Национално съвещание за предстоящите външни оценявания и матури МОН и студентите с мерки за подобряване на качеството на обучението във висшите училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОННВОНВО математикапроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Изисквания за защита на зрението при работа с видеодисплеи

Следваща статия

Служебното правителство отчете свършеното

Следваща статия
Служебното правителство отчете свършеното

Служебното правителство отчете свършеното

Lexical Representation of Dense Numerical Vectors: Introducing LangVec

Разстояния между забележителни точки и неравенства в изпъкналия четириъгълник

Последни публикации

  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите
  • Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"