Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

В Министерския съвет: Над 1 млн. лв. за национални програми в образованието

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
18-12-2024
в Новини 2024
A A

Министерският съвет отпусна 1 003 933 лв. за осигуряване на дейности по осем национални програми за развитие на образованието.

По НП „Информационни и комуникационни технологии в системата на предучилищното и училищното образование“ средствата са в размер на 117 350 лв. за подкрепа и осигуряване устройства на ученици със специфични нарушения на способността за учене и с физически увреждания и двигателни ограничения, както и за ученици със специални образователни потребности.

Финансирането по НП „Иновации в действие“ е 132 000 лв. за организиране на форуми за популяризиране и мултиплициране на добри иновации между училищата.

По НП „Без свободен час“ се предоставят 137 730 лв. за заместващи учители за периода 01.07.2024 г. – 30.09.2024 г.

Отпуснатите средства по НП „Професионално образование и обучение“ са 11 290 лв. за четири общински училища, участвали в организацията и разработването на учебна и изпитна документация: ПГ „Васил Левски“ – Мездра; ПГ по керамика в Елин Пелин; ПГ по селско стопанство „Земя“ в Провадия и ПГ по селско стопанство в Нова Загора.

Финансиране от 50 000 лв. по НП „Учебници, учебни комплекти и учебни помагала“ получава общинското училище ОУ „Иван Вазов“ – Харманли, за изготвяне на учебно помагало.

По НП „Квалификация на педагогическите специалисти“ 122 248 лв. се разпределят между 76 общински училища за обучение на педагогически специалисти за самооценка и управление на качеството.

По НП „Обучение за ИТ умения и кариера“ се отпускат 288 540 лв. за провеждане на обучение на ученици в условията на преход към дигитална и зелена икономика и за придобиване на ИТ умения, свързани с професиите на бъдещето. Дейностите по организация и обучение са възложени на пет училища центрове, две от които са общински професионални гимназии: Математическата гимназия „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив, и Професионалната гимназия по електротехника и електроника „Константин Фотинов“ в Бургас.

По НП „Профилактика и рехабилитация на педагогическите специалисти“ средствата са в размер на 144 775 лв. и се предоставят на 138 общини за възстановяване на направени разходи за профилактика и рехабилитация от 976 педагогически специалисти, работещи в общински образователни институции.

***

Одобрен е планът за 2025 – 2027 г. към Стратегическата рамка за развитие на образованието

Министерският съвет прие План за действие за периода 2025 – 2027 г. към Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030). В него са залегнали целите за подобряване качеството и приложимостта на образованието и се акцентира върху изграждането на умения и ключови компетентности от ранна възраст.

В Плана ще се изпълняват заложените в Стратегическата рамка цели и мерки по приоритетни области, насочени към предизвикателствата в системата на образованието и обучението. Такива области са ранното детско развитие, подкрепата на учителите, развиването на компетентности и таланти, сплотени училищни общности и системна работа с родителите. Акцент се поставя и върху ефективното включване и трайното приобщаване на децата и учениците, върху образователните иновации, дигиталната трансформация и професионалната реализация.

Част от мерките са свързани с продължаващата модернизация в образователните институции – ремонтиране и изграждане на нови детски градини и училища, обновяване на общежития, изграждане на спортни площадки и физкултурни салони. В рамките на този период ще се работи активно и за създаването на образователна STEM среда, за развитие на дигитализацията в училищата и подкрепа за иновативните институции.

Предвидено е и модернизиране в сферата на професионалното образование и обучение и създаване на центрове за високи постижения в тази област. Очаква се това да подобри качеството на образованието и връзките с бизнеса, както и да даде повече възможности за развитие на дуалното обучение.

Планът предвижда още организиране на школи за ученици с изявени дарби, посещения на музеи и културни обекти. Планирани са продължаваща квалификация на директорите и подкрепа на новоназначените ръководители чрез обучения за развитие на лидерски качества и споделяне на добри практики. Ще се насочи фокус и към кариерното развитие на педагогическите специалисти и повишаване на техните компетенции.

Изпълнението на дейностите по Плана ще повиши интереса и мотивацията за учене на децата и учениците, ще създаде приобщаваща среда за всички деца и ученици, а придобиваните от тях умения в още по-голяма степен ще отговорят на потребностите на пазара на труда. Това ще спомогне за развие на проектно базираното образование и изграждането на умения, които са необходими и приложими за съвременния свят.

С приемането на Плана се изпълняват ангажиментите на страната ни към Компонент 1 от Националния план за възстановяване и устойчивост и към Програма „Образование“ 2021 – 2027. В него са включени и мерки, свързани с присъединяването ни към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).

***

Средствата по НП „Обучение за ИТ умения и кариера“ ще се предоставят за учебен срок

Кабинетът актуализира Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“. Изменението цели оптимизиране на обученията по програмата. Занапред финансовите средства ще се предоставят поотделно за всеки учебен срок, вместо еднократно за цялата учебна година, както е към момента. Очаква се по този начин да се постигане повишаване качеството на изпълнение на дейностите.

НП „Обучение за ИТ умения и кариера“ предлага формат за обучение за придобиване на III степен на професионална квалификация по професията „Приложен програмист“. По Програмата могат да се обучават ученици от средни училища и профилирани гимназии, както и ученици от професионални гимназии, които не се обучават по професия от професионалното направление „Компютърни науки“.

Ученици от професионални паралелки, които се обучават по професията „Програмист“ с придобиване на II степен на професионална квалификация, също могат да се включат в програмата и да надградят квалификацията си, като придобият III степен.

Обучението на учениците по Програмата се организира присъствено, в смесена форма –  присъствено и от разстояние в електронна среда, в свободното време на учениците – през седмицата, в събота и неделя и/или през ваканциите.

НП „Обучение за ИТ умения и кариера“, която се изпълнява от учебната 2017/2018 г., е създадена във връзка с необходимостта от придобиване на умения, свързани с професиите на бъдещето, за осъществяване на прехода към дигитална и зелена икономика и в отговор на заявената от бизнеса необходимост от увеличаване на специалистите по информационни и комуникационни технологии.

***

Министерският съвет прие Постановление за одобряване на допълнителни разходи по бюджета на Министерството на културата за 2024 г.

за изплащане на стипендии по Програмата на мерките за закрила на деца с изявени дарби от държавни, общински и частни училища през 2024 г.

С постановлението се предлага да бъдат осигурени средства за изплащане на стипендии на ученици от училищата по културата и изкуствата към Министерството на културата, които са придобили право на стипендия по Програмата на мерките за закрила на деца с изявени дарби през 2024 г. – общо 160 деца. Средствата са в размер на 95 910 лева, предназначени за изплащане на стипендии и еднократно финансово подпомагане на учениците от училищата по изкуствата и по културата към Министерството на културата.

Your Image Description

Свързани статии:

Одобрени са 22 национални програми за развитие на образованието с общ бюджет от 231 млн.лв. В Министерския съвет: Над 9 млн. лв. за пет национални програми в образованието Държавата ще осигурява средства за издръжка на 43 198 нови студенти през 2024/2025 г. Стипендията на докторантите става 1227 лева

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятМинистерски съветМСнационални програмиобразование

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Прекратяване на трудов договор по време на изпитателен срок

Следваща статия

Коледа с кауза в Кюстендил

Следваща статия
Коледа с кауза в Кюстендил

Коледа с кауза в Кюстендил

Над 620 000 лв. за стипендии на млади български учени

Над 620 000 лв. за стипендии на млади български учени

Повече училища и градини със статут на „защитени“

Повече училища и градини със статут на „защитени“

Последни публикации

  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"