Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Забраниха продажбата на райски газ на физически лица

Спират и рекламата на диазотния оксид в онлайн платформи

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-09-2024
в Новини 2024
A A

Забрана за продажба, включително онлайн, на т.нар. райски газ (диазотeн оксид) и пълнители с него на физически лица без оглед на възрастта им, гласува Народното събрание с приетите на второ четене изменения в Закона за здраветоЗабрана за продажба, включително онлайн, на т.нар. райски газ (диазотeн оксид) и пълнители с него на физически лица без оглед на възрастта им, гласува Народното събрание с приетите на второ четене изменения в Закона за здравето.

С предложена от ресорната парламентарна комисия между двете четения редакция на текста извън забраната остават „случаите на еднолични търговци, чийто предмет на дейност включва продажбата на диазотен оксид (райски газ) на търговци по смисъла на Търговския закон“. Включването ѝ бе аргументирано с изискване на еврорегламенти. Предложението предизвика дебати в пленарната зала, но в крайна сметка, бе гласувано.

С промените в Закона остава разрешена и продажбата за юридически лица за медицински цели и за хранително-вкусовата промишленост по специален ред, описан в Закона за храните. Условията и редът за извършване на продажбите и контролът се определят с наредба на Министерския съвет.

Забранява се и рекламата на райски газ в онлайн платформи.

Такава може да бъде премахната със заповед на председателя на Комисията за защита на потребителите.

Драстично се увеличават и санкциите при нарушения – за продажба на физически лица глобата е от 5000 до 10 000 лева, а при повторно нарушение може да стигне 20 хиляди. Ако нарушението е извършено от едноличен търговец или от юридическо лице, се налага имуществена санкция от 20 000 до 30 000 лв. Когато нарушението е извършено в обект – заведение за хранене и развлечения, както и при повторно извършване на едно и също нарушение санкцията е от 30 000 до 40 000 лв. и той се затваря. Наказанията се налагат и на лицата, допуснали извършването на нарушение в управляван от тях обект.

Междувременно след случай с разлепени на оградите и на стълбовете реклами с QR кодoве край две столични гимназии, рекламиращи сайт за продажба на райски газ и вейпове, от Столичната община обявиха, че планират цялостно обновяване на училищните дворове, като се предвижда и наличие на жива охрана до 22 часа.

Започнало е обследване на училищните пространства, настилки, осветление и видеонаблюдение. В Столичния общински съвет ще бъде внесен доклад за отпускане на допълнителни средства за тези проекти с цел създаване на по-безопасна и приветлива среда за учениците.

От местната власт обявиха и засилване на охраната от страна на Общинска полиция съвместно със Столичната дирекция на вътрешните работи.

МОН чрез РУО – София-град, е разпоредило на всички директори да направят огледи около училищата си за реклами на райски газ, като информират полицията, ако открият такива, предава БНТ.

От СДВР съобщиха, че са установени двама младежи, наети от фирма и отговорни за разпространените стикери край Втора английска гимназия „Томас Джеферсън“ и 164. гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес“. След разпити са им издадени предупредителни протоколи.

Общо 27 обекта в София – 18 търговски обекти и 9 училища, са проверени във връзка със спазването на забраната за продажба на диазотен райски газ, като нарушения не са открити, съобщават от Столичната регионална здравна инспекция.

Проверката продължава по линия на Министерството на здравеопазването във връзка с рекламираните на плакатите продукти.

Започва и превантивна кампания в рамките на часа на класа

за всички ученици във Втора английска гимназия, като от Столична община ще бъдат предоставени информационни материали за вредите от употребата на райски газ и вейпове. Общината ще сътрудничи и с директорите на училища за организирането на допълнителни информационни кампании.

В училищата ще бъде разпространен и специално създаден документален филм, посветен на превенцията на наркотични вещества сред младите хора. Премиерата му е в края на октомври.

Столичната община в партньорство с неправителствени организации адаптира и превантивна програма, насочена не само срещу разпространението и употребата на психоактивни вещества, но и към първопричините за употребата им. Тя ще предостави на младежите реални знания и умения за справяне с тези предизвикателства. Заедно с това се обучават специалисти, които ще работят директно с учениците в риск.

По време на дебатите по промените в Закона за здравето народни представители предложиха включването на райския газ в списъка с наркотични вещества, което да улесни противодействието на неговата продажба на физически лица. Бившият здравен министър Костадин Ангелов пък предложи в следващото Народно събрание да се обсъди и забрана на енергийните напитки за лица под 18-годишна възраст.

„Расте броят на зависимите от райски газ. Тази мода заля пазара. Рисковете бяха подценени и сега забелязваме последиците“, коментира пред БНР Росица Станулова – психолог и терапевт по зависимости от Превантивно-информационния център по проблемите на наркоманиите към Столична община. По думите ѝ, райският газ се подценява и от учениците, и от родителите заради краткотрайното му въздействие. Тя определи като мит твърдението, че райският газ не води до зависимост, и предупреди, че има краткосрочни и дългосрочни последици от употребата му, които могат да бъдат сериозни. „Стига се до инсулти и парези“, уточнява Станулова.

Your Image Description

Свързани статии:

Променят критериите за получаване статут на защитено училище Законът за научните изследвания и иновациите предизвика дебати в ресорната парламентарна комисия Злато и сребро от Международната олимпида по английски език Министрите проф. Галин Цоков и Евтим Милошев откриха новата учебна година в българското неделно училище в Истанбул

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: забранаНародно събраниеонлайнрайски газРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Колко дълго можем да получаваме обезщетение за безработица

Следваща статия

Четири български проекта с награда за иновативно обучение от Европейската комисия

Следваща статия
Четири български проекта с награда за иновативно обучение от Европейската комисия

Четири български проекта с награда за иновативно обучение от Европейската комисия

По-малко напуснали училище

Учители и родители искат промяна в учебните програми

От пирамидите до дроновете: Пътуващ фестивал „Красива наука“ тръгва за първи път у нас

От пирамидите до дроновете: Пътуващ фестивал „Красива наука“ тръгва за първи път у нас

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"