Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 15, 17-23.04.2025 г.

Картини на Ван Гог и Густав Климт оживяват върху мебели

СУ „Владимир Комаров“ във Велико Търново открива арт кът „Велики художници“

Стела Маринова от Стела Маринова
19-04-2025
в Брой 15, 17-23.04.2025 г.
A A
Снимка СУ „Владимир Комаров“ – Велико Търново

Произведенията на Винсент ван Гог, Густав Климт, Салвадор Дали оживяват в новия арт кът „Велики художници“ в СУ „Владимир Комаров“ във Велико Търново. Талантливи възпитаници на училището пресъздават световноизвестните картини „Звездна нощ“, ,,Целувката“ и образа на Дали върху мебели, които красят наскоро открито творческо пространство.

„В този творчески свят учениците ни показват как чрез креативност и иновация могат да възродят класическите шедьоври, създавайки ги върху необичайни платна – стари столове и бюро, които сега носят нов живот и смисъл“, казва по време на откриването на арт къта директорът на СУ „Владимир Комаров“ Янаки Лазаров.

Идеята за творческото пространство „Велики художници“ е дело на учителката по изобразително изкуство Лазаринка Ганчева и възниква напълно случайно.

 

„Един ден заедно с учениците от училищния клуб по фотография отидохме до близкия мост над река Янтра, за да снимаме. Разхождайки се и търсейки интересни пейзажи, се озовахме до близкото депо за стари мебели. Два старинни дървени стола привлякоха вниманието ми – спомня си тя. – Веднага си ги представих изрисувани и с позволение ги взехме. Когато ги внесохме в кабинета по изобразително изкуство, всичко започна. Освен тях решихме да изрисуваме и старото учителско бюро в кабинета. Учениците сами избраха художниците и картините, които да пресъздадат върху старите мебели и да им вдъхнат нов живот.“

Основната задача пред учениците е картините, които създават, да бъдат максимално близки като цвят и рисунък до оригинала. Те работят най-вече с акрилни бои.

Първата творба, която оживя, е „Звездна нощ“ на Винсент ван Гог.

Тя е изрисувана върху страничните части на старото бюро от кабинета на Ганчева. Върху един от столовете, претворяващ картината на Густав Климт ,,Целувката“, деветокласничките Ралица Росенова и Дебора Илиева правят позлата на фона, като използват миксион и златен варак. „Те следваха определена техника на работа: първо нанесоха основните цветове, след това изградиха основните форми и текстури в стила на интерпретирания художник, накрая оформиха с детайли и металически акценти“, разкрива процеса на работа учителката.

Лазаринка Ганчева

С иновативната идея Ганчева иска да отправи посланието, че изкуството е навсякъде около нас – само трябва да го видим. „С пренасянето на стила на Ван Гог, Густав Климт, Салвадор Дали върху мебели показваме, че изкуството може да бъде част от нашето обкръжение. Учениците не просто копираха, те пресъздадоха велики произведения по свой начин, доста по-нестандартен. Силно впечатлени от тези велики майстори, учениците интерпретираха стила им, като показаха как класическото изкуство продължава да живее и днес. Разчупването на традиционните форми на изразяване подчертава вечността на сътвореното“, казва тя.

Откриването на арт къта е съпътствано с представянето на фотоизложба, дело на клуба „Фото свят“.

Той е създаден по Националната програма „Заедно в изкуствата и в спорта“.

Основната тема на фотоизложбата е красотата на Велико Търново и градските пейзажи. „Нашият град е с уникална архитектура, история и атмосфера. Тесните улички, калдъръмените настилки и традиционните къщи вдъхновиха учениците за тази изложба. Чрез своите фотографии те разкриват града през различни части от деня – изгреви и залези над Царевец, нощни светлини и отражения в река Янтра“, споделя учителката.

По думите ѝ, подборът на фотографии се оказва едно от най-трудните неща, тъй като във всяка от снимките има по „нещо добро“. Водещото при избора е емоционалното въздействие. „Подбрахме снимките така, че да предизвикват емоции и да разказват истории“, допълва Ганчева.

Творческите дейности подпомагат и развитието на професионалните умения на учениците от двете специалности, които се предлагат в училището – „Автоматизирани системи“ и „Сътрудник по социални дейности“.

„Арт кътът и фотоизложбата съчетават изкуството с професионалните умения на учениците, като развиват както технологични, така и социални компетенции. Учениците от „Автоматизирани системи“ научават как да използват технологиите за създаване и обработка на визуални проекти, а тези от „Сътрудник по социални дейности“ се учат как изкуството може да служи като социален инструмент за създаване на общност и насърчаване на социална ангажираност“, подчертава учителката по изобразително изкуство.

По думите ѝ, подобен тип проекти насърчават развитието на критично мислене и способността за анализ и оценка. „За да създадат успешен дизайн, учениците трябваше да преценят мебелите, с които разполагат, да обмислят кои картини ще пресъздадат и какви цветове, форми и мотиви ще използват, за да съчетаят естетика и въображение – обяснява Ганчева. – Изборът на теми, стилове и комбинации от техники изисква иновация и креативност. Те трябваше да мислят извън стандартните рамки, за да създадат нещо уникално.“

 

Не на последно място, децата получават възможността да работят в екип.

Те обсъждат идеи, вземат решения заедно и създават нещо различно.

Преподавателката е категорична, че занапред ще продължи да мотивира учениците си да творят и да изразяват себе си както чрез силата на изобразителното изкуство, така и чрез фотографията. „Според мен най-важното е да бъдат смели, да вярват в себе си и да не спират да творят. Като човек на изкуството, аз се вдъхновявам от различни неща и често идеите за проекти, с които ангажирам моите ученици, възникват внезапно“, казва още Ганчева.

Your Image Description

Свързани статии:

Учителят, който иска да помага на хората Гората на децата Шоколадова феерия в Своге Общуването с учениците е най-важното

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: арт кътВан Гогизобразително изкуствоРегиони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Мъжете не умеят да слушат толкова добре, колкото жените

Следваща статия

От животновъдство се печели, стига да нямаш крави

Следваща статия
От животновъдство се печели, стига да нямаш крави

От животновъдство се печели, стига да нямаш крави

Млади изследователи в действие

Млади изследователи в действие

Учени картографираха част от мозъка на мишка

Учени картографираха част от мозъка на мишка

Последни публикации

  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"