Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 19, 15-21.05.2025 г.

Подкрепа за развитие на дуалното обучение

Започна подаването на проектни предложения по нова процедура по Програма „Образование“ с бюджет от 86 782 552 лв.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
16-05-2025
в Брой 19, 15-21.05.2025 г.
A A
Нова програма ще подкрепя развитието на дуалното обучение в професионалните гимназии Снимка Олег ПОПОВ

Професионални гимназии и училища с паралелки за професионална подготовка, които обучават в гимназиален етап, включително частни образователни институции, могат да подадат проектни предложения по новата процедура „Развитие на дуалната система на обучение в професионалното образование и обучение (чрез подбор)“.

Процедурата е на обща стойност 86 782 552 лв.

От Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+) ще бъдат предоставени 71 467 984 лв., а останалите 15 314 568 лв. са национално съфинансиране. Крайният срок за кандидатстване е до 17,30 часа на 28 юли 2025 г., става ясно от страница на Управляващия орган на Програма „Образование“ 2021 – 2027 г.

Проектни предложения по процедурата могат да подават

и общини, както и юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на дейност в обществена полза с доказан опит и експертиза в сферата на образованието и работа с допустимите целеви групи. Всеки кандидат трябва да участва с поне един асоцииран партньор – работодател за осъществяване на дейности, свързани с дуалната система на обучение, пише в условията.

Допустими партньори са общини, професионални гимназии и училища, предлагащи професионална подготовка, регионални управления на образованието, юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на дейност в обществена полза с доказан опит и експертиза в сферата на образованието и работа с допустимите целеви групи, национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България, както и техните поделения.

Процедурата е насочена към развитие и повишаване качеството на дуалната система на обучение у нас

с фокус върху прехода към зелена икономика и зелени умения, развитието на синята икономика и синия растеж, както и развитието на икономиката в приоритетните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) 2021 – 2027.

Чрез подкрепата по процедурата учениците у нас ще получат достъп до качествено практически ориентирано професионално образование и обучение, отчитащо новостите, бързия напредък в науката и технологиите, и непрекъснато променящите се потребности и изисквания на пазара на труда.

Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проектно предложение е 250 000 лв., а максималният – 750 000 лв.

Както „Аз-буки“ писа, сред дейностите, които ще се реализират по Процедурата, е

провеждане на пробно стажуване в партниращи предприятия за ученици в първи гимназиален етап,

без значение в каква форма се обучават. То е извън учебната програма на ученика и ще се провежда през ваканциите. Запознаването с реалната работна среда се провежда в рамките на от 3 до 5 работни дни с продължителност от минимум 6 часа дневно при работодателя и под ръководството на наставник, както и с учител по професионална подготовка от училището, при необходимост.

В края на всяко пробно стажуване ще бъде извършвана оценка на професионалните интереси на гимназистите. Всеки ученик, преминал успешно участието си в пробно стажуване, ще получи сертификат, в който е посочена продължителността на заниманията. За всеки ден от това стажуване гимназистите ще получават стипендия в размер на 20 лв.

По Процедурата ще могат да бъдат финансирани и допълнителни занимания

по професионална подготовка и по чужд език за ученици в първи гимназиален етап в дуална форма на обучение. Те ще бъдат с продължителност до 70 часа и ще се провеждат извън учебното време и извън утвърдената учебна програма. Целта е да се засили интересът на учениците от първи гимназиален етап за учене чрез работа, да се повиши способността им да прилагат усвоените компетентности на практика, както и да се намалят причините за отпадане от училището. Всеки ученик, който завърши успешно допълнителните занимания по професионална подготовка или по чужд език, ще получи сертификат за преминато обучение.

Друга дейност е насочена към

провеждането на обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството

на дуалната система на обучение. Всеки учител по професионална подготовка, учител методик и наставник, който успешно е завършил обучение по дейността, следва да получи сертификат. Могат да се провеждат и смесени обучения и супервизия на учители и наставници в дуална форма на обучение. Те ще бъдат по програми, разработени с участието на представители на бизнеса.

По процедурата могат да се организират и информационни кампании

сред работодатели, родители, ученици и широката общественост, както и кариерно ориентиране на учениците с цел повишаване привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в професионалното образование и обучение.

В рамките на дейността се предвижда и осигуряване на съвременни учебни помагала и учебни материали, вкл. в електронен вид (пособия, материали, програми за практика в реална работна среда за конкретната специалност, литература за обучение по професията, вкл. речници, справочници и други), които са необходими за изпълнението на целите на проекта и ще допринесат за придобиване на знания и умения от учениците в дуалната система на обучение, съответстващи на актуалните и перспективни потребности на пазара на труда.

Your Image Description

Свързани статии:

Завършилите дуално с по-висок успех на държавните изпити Подготвят учениците за 15 нови професии в реална работна среда Разширяват се възможностите за провеждане на дуално обучение В Министерския съвет: 2,5 млн.лв. за таланти и съвременни кабинети

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятдуално обучениепроектни предложенияпрофесионално обучениепроцедура „Развитие на дуалната система на обучение в професионалното образование и обучение (чрез подбор)“финансиране

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания

Следваща статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII

Следваща статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"