Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 2, 16 – 22.01.2025

Никол Цанкова е най-четящото дете на Русе за 2024 г.

Диляна Кочева от Диляна Кочева
21-01-2025
в Брой 2, 16 – 22.01.2025
A A
Никол Цанкова
Снимка – Личен архив

7-годишната Никол Цанкова е деветият читател на Регионалната библиотека „Любен Каравелов“, който поставя отпечатъка си в Алеята на най-четящите деца на дунавския град.

„Дъщеря ми много се вълнува от отпечатъка. Мечтаеше от много време и тя да остави своята следа в Алеята на четящите деца на Русе.

Досега, когато минавахме оттам, е коментирала, че чака да стане по-голяма, и се надява да бъде отличена някой ден. Това винаги ѝ е служело като допълнителен стимул за четене на книжки“, разказва пред „Аз-буки“ майката на Никол – Мария Цанкова. Тя е

човекът, който пробужда любопитството на детето към словото.

Признава, че започва да чете на дъщеря си още когато е бебе.

„По-сериозно започнах да ѝ чета около 2-годишна възраст. Точно тогава ѝ извадих първата читателска карта“, разказва Мария.

Споделя, че причината да го направи, е, защото в библиотеката има много по-голямо разнообразие от книжки, отколкото човек може да има у дома. Отделно и на самата нея не ѝ се четат едни и същи книги, а и отрано забелязва, че Никол има интерес всеки ден към различна история.

Още от много малка Мария води дъщеря си редовно в Регионалната библиотека в Русе.

Определя я като прекрасно място за деца.

Непосредствено след като ѝ изважда читателска карта, разбира, че в библиотеката се провежда много интересна инициатива за обучение на малки деца на английски език чрез игри – „Нека играем на английски“.

И така започват да ходят поне по веднъж седмично. На 3-годишна възраст Никол получава първата си награда – второ място за

„Читател на годината“

в категория до 7-годишна възраст. В следващите години заема първо място, но едва тази година завоюва приза в най-голямата категория.

„Мотивацията ми за четене за Никол от най-ранна детска възраст е обогатяването на речниковия запас, развиването на мисълта и въображението, изграждането на морални ценности у нея като добро и лошо и умението за правене на разлика между истина и лъжа“, обяснява майката.

Вкъщи са превърнали четенето на приказка за лека нощ в традиция всяка вечер преди заспиване. „Това е ритуал, който не пропускаме, нашето специално време заедно, в което ѝ показвам, че тя е най-важната. Надявам се, че четенето заедно ще я накара да свързва книгите с приятни емоции, близост и общуване“, обяснява моята събеседничка.

Днес Никол харесва всички книги на Джулия Доналдсън, приказките на Братя Грим, Андерсен, Вилхелм Хауф и Никола Райков.

„Това са по-скоро автори, от които сме чели по няколко заглавия, които са ѝ харесали“, уточнява Мария. Относно любима книга, момичето все още няма.

„Мога да кажа, че 90% от книгите, които си е избирала, са ѝ били интересни и запомня за какво се  разказва в тях“, уточнява тя. Истината е, че в Библиотеката момичето самò решава коя книга да вземат за четене у дома.

Книгите, които са ѝ направили впечатление и са ѝ харесали, са „Вълшебникът от Оз“ от Лиман Франк Баум, „Невероятната история за гигантската круша“ от Якоб Мартин Стрид, „Зайчето Питър“ от Биатрикс Потър и много други.

Интересни са ѝ приказки игри, в които читателят решава как ще продължи историята, като тези на Никола Райков, както и книги със загадки, където трябва да разрешиш някакъв случай, за да продължиш нататък приключението, с детективски елементи или решаване на някаква задача.

„Както е казал Айнщайн: „Ако искате децата ви да бъдат интелигентни – четете им приказки. Ако искате да са по-интелигентни, четете им повече приказки“. Така и аз се опитвам да отгледам едно интелигентно, четящо, отворено за света на знанието дете“, обяснява майката на Никол.

На мнение е, че в света на все по-навлизащата дигитализация родителите трябва да се опитат да помогнат на децата си да се докоснат до класическия вариант на книгата – на хартия, да усетят допира до хартията и специфичната ѝ миризма.

„Книгите са пълни с вълшебство и интересни приключения. Те рисуват картини без много детайли, за да стимулират детското въображение, за да могат да си представят случващото се. Често

децата влизат в обувките на героите

и се превръщат във феи, магьосници, супергерои. Както Никол казва, отваряш вълшебната врата на книжката и се превръщаш в героя, в когото искаш. Винаги трябва да има време за глътка вълшебство и забавно приключение“, обяснява тя.

Относно личния пример, Мария също много обича да чете, и това е моделът, който показва у дома. Тя призовава родителите да възпитават децата си така, че да заобичат четенето, да отделят от времето си, да им четат, да им направят лични библиотеки, да ги водят в книжарници и библиотеки.

„Книгите ще им покажат пътя към света на знанието, ще ги накарат да мечтаят дори и за невъзможното“, споделя още тя.

 

Никол Цанкова
7-годишната Никол Цанкова постави отпечатъка си в Алеята на най-четящите деца на Русе

През настоящата учебна 2024/2025 г. Никол е първокласничка в ОУ „Отец Паисий“ в Русе. Много ѝ харесва в училище и всеки ден ходи с желание. Иска да стане зъболекарка или учителка в детска градина. Както всички деца, обича да играе с приятели, макар и да няма много свободно време.

С майка ѝ често се разхождат сред природата. Момичето посещава и различни курсове, като ментална аритметика, школи по модерен балет и латинотанци, дори и шах. Обича да реди лего и да играе нас­толни игри.

Никол има много голям интерес към математиката. Сега започва пос­ледното, шесто ниво, което е най-високото в менталната аритметика. „В момента събира и изважда n на брой числа ментално, умножава и дели големи числа“, разказва Мария.

Явявала се е на олимпиади по ментална аритметика и печели златен и сребърен медал, а тази година, като ученичка в I клас, се явява на международни и национални състезания по математика.

На есенния кръг на международното математическо състезание „Математика без граници 2024“ грабва златен медал, на Коледното математическо състезание – златен медал, и на математическия турнир „Иван Салабашев“ – бронз.

Регионалната библиотека в Русе раздаде награди

По време на церемонията
По време на церемонията

Регионалната библиотека „Любен Каравелов“ отличи 7-годишната Никол Цанкова за най-четящото дете на Русе за 2024 г.

Момичето получи признанието в категорията от I клас до 14 години. Веднага след нея на второ място е Йоана Дундарова (10 години), а на трето – Мария Дамянова (9 години).

Класацията се организира в две категории. При по-малките – „От 0 години до I клас“ на първо място е 5-годишната Аделина Дундарова, втори е 4-годишният Самуил Коев, а трети – Владимир Велчев (2 години).

Най-малкият читател за 2024 г. е Никола Драганов, записан в библиотеката на 1 месец и 19 дни. Читателят с най-много заети книги от отдела за възрастни е учителката Десислава Великова.

Отличени бяха и педагози, най-активно работили с Библиотеката през годината: Марчела Чивиджиян-Кочева – преподавател по пиано в НУИ „Проф. Веселин Стоянов“, и педагогическият колектив на Детска градина „Слънце“ с  директор Ирена Минчева и зам.-директор Силвия Стоянова.

С титлата „Властелин на дебелите книги“ за втора година се окичи 13-годишната Александра Мартева, която много обича да чете фентъзи.

В рамките на тържеството главният библио­текар д-р Теодора Дянкова направи кратка визитка на дейностите в Русенската библиотека през изминалата 2024 г., включени в годишния отчет на културния институт.

Към последния ден от миналата година Библио­теката притежава фонд от 634 136 библиотечни документа и през 2024 г. са регистрирали 9330 читатели.

Това означава на практика, че почти 10 000 русенци са ползвали библиотеката в класическия ѝ вид – място за книги, съкровищница на информация.

Your Image Description

Свързани статии:

Как е на гръцки „кехлибар“ За чисти вълни и плажове В ОУ „Капитан Петър Пармаков“ – с. Градец, развиват социалните и творческите умения на децата Деца от цял свят учат за народните носии и фолклорните области на България чрез онлайн игра

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Извън часоветеНай-четящото дете на Русе за 2024 г.Никол Цанкова

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ученици от Трявна създават проекти за мебели

Следваща статия

Банкнотите – просто пари или красива визитка на нацията

Следваща статия
Уникална изложба „Студентски проекти на банкноти“ е открита в галерията на Националната гимназия за приложни изкуства „Св. Лука“ в София

Банкнотите – просто пари или красива визитка на нацията

Динко Динев заедно със свои ученици

Роботизирана ръка събира разделно отпадъци

Ученици от Бургас с медали от международната олимпиада по роботика в Южна Корея

Ученици от Бургас с медали от международната олимпиада по роботика в Южна Корея

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"