Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 8, 27.02-05.03.2025 г.

Светът от другата страна на обектива

В Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн във Варна мотивират децата със занимания по интереси

Зина Соколова от Зина Соколова
04-03-2025
в Брой 8, 27.02-05.03.2025 г.
A A
Инж. Ганка Трендафилова с ученици от специалния предмет „Театрален грим и перуки“

Инж. Ганка Трендафилова е учител по практическо обучение в Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн – Варна. Ръководител е на два клуба за занимания по интереси – „Декоративен грим“ и „Фотография“, които се посещават от ученици от гимназиален етап с различна мотивация и обучителни зат­руднения. На първи ноемв­ри 2024 г. – Деня на народните будители, е удостоена с наградата на Министерството на образованието и науката „Константин Величков“ в категорията „Постигнати резултати при обхвата и включването на деца и ученици в образователната система“. Номинирана е от Педагогическия екип на Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн – Варна.

Инж. Ганка Трендафилова е сравнително отскоро в системата на образованието. В Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн – Варна, работи от 2019 година. През 2020 г. гимназията обявява

прием по новата специалност „Театрален грим и перуки“,

която се покрива с професионалната компетентност и опит на инж. Трендафилова. Участва в разработването на учебни програми, включително и на националната изпитна програма за специалността. Тя обучава учениците по специалния предмет „Театрален грим и перуки“. През тази учебна година ще завърши първият випуск.

Инженер е по образование. Работила е в частния сектор в проектантска фирма, преди да приеме предизвикателството да бъде учител.

„Преди да кандидатствам за работа в гимназията, експертизата ми беше в частния сектор. Да бъдеш учител, се оказа динамична, отговорна, мотивираща, креативна и приобщаваща дейност. В работата с ученици срещаме ежедневно различни предизвикателства. Обичам децата. Имам търпение и желание да общувам с тях, но когато си в ролята на учител, отговорността е друга“, казва отличеният педагог.

Признава, че е било предизвикателство да премине от корпоративната среда към работата с ученици. В училище всичко е различно – начинът на общуване, подходът. Идеята на

клубовете „Фотог­рафия“ и „Декоративен грим“,

които инж. Ганка Трендафилова ръководи, е учениците да развиват креативните си умения. Да се мотивират за учене. Да създават нови приятелства. Да откриват нов светоглед и да се научат да общуват.

„Когато правим грим, всъщност рисуваме, но върху човешко лице – подчертава тя. – Това е разликата между нас и художниците. Фотог­рафията, от своя страна, може да направи така, че това, което сме нарисували, да изглежда още по-красиво.“

 

В двата клуба се опитват да открият красотата около нас.

Учениците се учат да снимат, обсъждат, говорят за разликите между отделните видове фотография, за видовете грим.

„Оттам стигаме и до теми какъв дрескод трябва да спазваме, какъв стил на обличане е подходящ за различни ситуации. Също така обсъждаме и стила на обличане в различните професии“, разказва инж. Трендафилова.

В двата клуба са записани 28 ученици. Важно е, че те са от различни класове и специалности – от VIII до XII клас.

Създават приятелства, стават по-близки, имат различни потребности, намират общи интереси, говорят и се забавляват, учейки. А това е най-важното, подчертава тяхната ръководителка.

Гимназистите научават много, но го правят в приятелска среда и това им е много приятно. Когато се записват в клуб, учениците сами го избират. Не е както в класната стая, където всички са задължени да присъстват.

Повечето ученици в клубовете, ръководени от Ганка Трендафилова, имат

интерес към фотографията или грима.

Понякога обаче има младежи, които попадат в клуба като част от индивидуален план за подк­репа. Но дори и те са привлечени от атмосферата, от средата и бързо се адаптират към нея. Разбира се, клубовете не са задължителни, но често учениците биват насочвани към тях от класните ръководители. Снимат с фотоапарати или с телефони.

Телефоните днес имат много добри камери, но снимането с фотоапарат носи друго усещане, категорична е Ганка Трендафилова.

Удобството при телефоните е, че с тях снимките могат да бъдат обработени веднага след заснемането им. Но определено на учениците им е по-интересно да снимат с фотоапарат.

Освен практическите занимания те учат и теория

– основни правила на композицията, за цветовете, баланса на изображението. Това им помага да подобрят снимките си. Някои от тях посещават клуба от момента, в който постъпят в гимназията, и продължават всяка година до завършването си.

Снимки на участници в клуба по фотография редовно се публикуват на страницата на училището във „Фейсбук“, организират се и изложби.

В момента се изгражда и училищна STEM среда, в която е заложено и фотографско студио. В него ще се обучават учениците от новата за гимназията професия „Фотограф“.

В клуба по декоративен грим участват главно момичета, но има и момчета, които проявяват интерес. Някои обичат

да експериментират и да създават визии.

Тази година в училището е открита нова специалност – „Асистент на лекар по дентална медицина“.

Нова е и специалността „Сценичен костюм“. Към тях има интерес и местата в паралелките се запълват бързо. Преди да се открие нова специалност, се прави проучване сред бизнес средите дали има нужда от такива кадри, за да могат учениците да се реализират успешно след завършване.

„Хубаво е, когато се въвеждат нови специалности, защото те привличат различни ученици и ги стимулират да се развиват“, казва учителката.

В гимназията се обучават 546 ученици. Изминалата година донася на колектива две национални награди. Освен „Константин Величков“ на Ганка Трендафилова отличие има и младият учител Божидар Тодоров, който преподава история и цивилизации, география и икономика и гражданско образование.

А що се отнася до умението да увлича учениците, Ганка Трендафилова е категорична:

„За да работиш с ученици, трябва да ги обичаш. Ако не ги обичаш, ще ти бъде трудно и нищо няма да постигнеш“.

Your Image Description

Свързани статии:

С усмивка на работа А, кога свърши този час? Динко Динев заедно със свои ученициРоботизирана ръка събира разделно отпадъци 25 училища от страната се представиха на сцената на тридневния XXV национален фестивал за училищен театър на испански език, който се проведе в Театъра на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"Театрален училищен маратон на испански език

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: инж. Ганка ТрендафиловаПризнаниетеатрален грим

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Талантлива дизайнерка се завръща в любимото училище

Следваща статия

350 ученици от Асеновград се обединиха срещу употребата на наркотици

Следваща статия
Близо 350 ученици от Асеновград се обединиха срещу употребата на наркотични вещества. Събитието се проведе в рамките на превантивната кампания на Министерството на образованието и науката "Просто кажи "Не"

350 ученици от Асеновград се обединиха срещу употребата на наркотици

Третокласници пресъздават Сирни Заговезни

Третокласници пресъздават Сирни Заговезни

Първо място за ПМГ – Кюстендил, в конкурса „Пространство и време“

Първо място за ПМГ – Кюстендил, в конкурса „Пространство и време“

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев връчи наградите на „Неофит Рилски“
  • Министър Вълчев: Вложените в образование и наука средства са с най-висока обществена възвръщаемост
  • Откриха поделението на Русенския университет „Ангел Кънчев“ в молдовския град Тараклия
  • Премиера на Издателство „Аз-буки“: Книга със 101 езикови бележки ни учи на важните правила в българския език
  • Президентът Румен Радев участва в изпращането на абитуриентите от Националната гимназия в Благоевград
  • Празнично шествие в столицата по случай 24 май
  • Заместник-министър акад. Витанов призова за запазване на Рамковата програма за научни изследвания и иновации след 2027 г.
  • Министър Вълчев ще препоръча на училищата по-късно начало на учебния ден
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай 24 май
  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"