Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Млади таланти в модата, фризьорството и грима

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
17-04-2025
в Новини 2025
A A
Снимки Пресцентър на МОН

Ученици от 22 професионални гимназии демонстрираха умения в създаването на модни скици, облекла и показаха сръчност в направата на прически и грим по време на финалите на националните състезания „Млади таланти в модата“ и „Най-добър млад фризьор и гримьор“, съобщават от Пресцентъра на МОН.

В рамките на събитието представители на индустрията оценяваха най-добрите ученици и им предлагат възможности за развитие.

Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова приветства участниците и техните учители, които ги подкрепят и мотивират да покажат творческите си идеи и проекти. Тя подчерта, че са много важни уменията, които усвояват бъдещите модисти, за да покажат своето въображение и креативност.

„Професионалното образование стъпва на уменията – каквото и да знаеш на теория, ако не можеш да го приложиш на практика, нещата не са полезни нито за учениците, нито за бизнеса“, каза заместник-министърът.

Таня Михайлова специално благодари за подкрепата на бизнеса за професионалните гимназии. „Имайте силата да покажете какво умеете, за да бъдете горди и независими“, обърна се тя към участниците, като подчерта, че най-голямата победа на всеки е направеният избор на професионално образование.

Състезанието по мода в Пловдив протече в три категории.

Задачата на участниците беше да представят официално дамско облекло на тема „Реката – живот, емоция, стихия“.

Големият приз на „Млади таланти в модата“ за цялостно представяне грабна Професионалната гимназия по облекло „Княгиня Мария Луиза“ в София (с най-много точки от всички категории).

Първа награда за модно ревю спечели Професионалната гимназия по лека промишленост, екология и химични технологии в Ямбол.

В представянето с художествена скица първи са от Професионалната гимназия по дизайн „Елисавета Вазова“ в София, като индивидуална грамота за първенец получи ученичката Виктория Бърдарова.

В „Сръчни ръце“ първи са от Професионалната гимназия по облекло „Недка Иван Лазарова“ в Русе с участник Преслава Личева.

Успоредно се проведе и състезанието „Най-добри млад фризьор и гримьор“.

За модерна дамска визия и грим призовите места бяха за домакините от Професионалната гимназия по облекло „Ана Май“ в Пловдив – Габриела Драганова и Кристина Кукузанова. За модерна мъжка визия представи Иван Иванов от Професионалната гимназия по кожени изделия и текстил „Иван Богоров“ в Пловдив.

Докато участниците се състезаваха, учениците от „Ана Май“ представиха два уъркшопа. Първият бе по история на маникюра, а на втория имаше диагностика на кожата и поставяне на грим.

Директорът на ПГО „Ана Май“ Емилия Петаларева и нейният екип създадоха прекрасна организация и се погрижиха за настроението на всички участници и гости на празника. Представители на бизнеса връчиха множество награди на участниците – техника, уреди, козметика и дори професионална шевна машина от висок клас и най-модерния софтуер за дигитализация на модната индустрия, които ще са им полезни в професионалното развитие.

Участниците бяха приветствани също от зам.-кмета на града Николай Бухалов, както и от изявени представители на професиите – модисти, фризьори и др., които оценяваха като жури състезателите.

По време на състезанията в рамките на секторни срещи

по проект „Модернизация на професионалното образование и обучение“ се проведоха разговори с директори, учители и ученици. Те обсъдиха предстоящата реформа в професионалното образование и обучение. Обсъдиха и предизвикателствата при бъдещите професии, свързани с услуги за личността и устойчивата мода.

Коментирани бяха и възможностите водещи специалисти в областта на козметиката, маникюра и фризьорството да преподават в училища и да запознават учениците с новостите в професиите, с развитието на технологиите и др.

Организирана бе и среща на членовете на Секторния съвет на уменията с ръководители на отбори и учители на тема „Компетентностни профили на учителите: професия „Устойчива мода“.

Пред общо 20 секторни съвета на уменията в момента актуалните задачи са новите учебни програми за новите професии, държавни образователни стандарти и изпитни програми, за да има възможност да се пренася знанието при появата на професиите на бъдещето.





Your Image Description

Свързани статии:

Рекорден брой участници на XXVII издание на националния конкурс „Млади таланти“ (обновена) В ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в ботевградското село Скравена е открит нов кабинет по история и географияНад 180 училища с нови класни стаи по история и география МОН обмисля специализиран модел на изкуствен интелект за училищата Започна проект „Дигитално благополучие“ по програма „Еразъм+“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятМлади таланти в модатаМОНнационално състезаниеПловдивпобедители„Най-добър млад фризьор и гримьор“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 15/2025 г.

Следваща статия

170 ученици със спектакъл за празниците на професионалното танцово изкуство

Следваща статия
170 ученици със спектакъл за празниците на професионалното танцово изкуство

170 ученици със спектакъл за празниците на професионалното танцово изкуство

В държавния план-прием в VIII клас за учебната 2025/2026 г. са заложени общо 2260 паралелки, сочи информацията на Министерството на образованието и науката за „Аз-буки“. От тях 1368 са професионални, или 60,53%, а 892 – профилирани

47 зрелостници допълнително избраха матура по математика

Изследователи дискутират темата за хищното публикуване

Изследователи дискутират темата за хищното публикуване

Последни публикации

  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"