Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Повече от 1000 ученици участват в състезание на МОН за финансова грамотност

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-03-2025
в Новини 2025
A A
Снимка Пресцентър на МОН

Общо 1094 ученици от 22 области участваха тази година в Националното състезание по финансова грамотност на Министерството на образованието и науката, съобщава Пресцентърът на МОН.

От тях над 240 се явиха на националния кръг на състезанието, чийто домакин беше 164. Гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес“ в София.

Голяма част от децата се справиха отлично

със задачите във финалния кръг. В почти всички възрастови категории има по няколко ученици, които са постигнали максималния резултат от 30 точки.

Трима единайсетокласници и трима дванайсетокласници са предложени от националната комисия за лауреати. Удостоверението им дава възможност да станат студенти в определени специалности без полагане на приемен изпит.

Всички класирани на призовите места от гимназиален етап ще получават едногодишна стипендия в размер на 135 лв. месечно по Програмата на МОН за деца с изявени дарби.

Всяка година интересът към състезанието по финансова грамотност се увеличава, като

броят на учениците нараства многократно

през последните години. За сравнение – през 2020 г. в състезанието са се включили 298 ученици от 13 области на страната, докато сега техният брой е над 3 пъти повече.

В националното състезание участват ученици от V до XII клас. В последния, национален кръг децата решаваха по 7 задачи от областта на икономиката, финансите, застраховането, банкирането и предприемачеството.

Казусите са изцяло с практическа насоченост, свързани с пътувания, разходи, бюджети, депозити, лихви, отстъпки, което провокира децата да мислят логически над реални житейски ситуации.

Инициативата на МОН развива финансовите умения на учениците и повишава социалната отговорност за управлението на личните финанси. Децата развиват изчислителни способности, решават практически задачи и така подобряват финансовата и функционалната си грамотност, търсейки ефективни решения и прилагайки знанията си на практика.

Пълното класиране на участниците е достъпно ТУК

Победителите

В групата на петокласниците максимален резултат от 30 т. постигат Иван Костадинов (ППМГ „Акад. Иван Ценов“ – Враца), Кая Веселинова (МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив), Лина Якимова (МГ „Баба Тонка“ – Русе), Мартин Дялков (ПМГ „Иван Вазов“ – Димитровград), Нико Пападопов (МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив), Никола Борисов (МГ „Баба Тонка“ – Русе), Ния Тодорова (ППМГ „Акад. Иван Ценов“ – Враца) и Христо Христов (ПЧМГ – София).

Първенци в групата на VI клас са Йоан Димитров (ОУ „Христо Ботев“ – Добрич), Калоян Николов (МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна), Кристиян Кръстанов (Софийска математическа гимназия) и Теодор Стоянов (МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив).

Най-много точки в групата на VII клас са Даниел Скретинг (ППМГ „Акад. Иван Ценов“ – Враца), Димитър Богданов, Димитър Пасков и Павел Стаматов (МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна).

При осмокласниците първото място поделят Валери Ташев (ППМГ „Акад. Иван Ценов“ – Враца) и Мартина Илиева (ПЧМГ – София). Трета се нарежда Стела Младенова (МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна).

В групата на IX клас максимален резултат постигат Андрей Раденков (ПЧМГ – София), Арда Халибрям (СУ „Отец Паисий“ – Кърджали), Валентин Станчев (ПМГ „Иван Вазов“ – Димитровград), Кристина Кючукова (МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна), Константин Стоянов (ПМГ „Иван Вазов“ – Димитровград) и Рая Станчева (ППМГ „Акад. Иван Ценов“ – Враца).

По 30 точки при десетокласниците записват Даниел Узунов (МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив), Моника Илиева (ПЧМГ – София) и Никола Дебърски (ППМГ „Акад. Иван Ценов“ – Враца).

В групата на XI клас първото място с максимум от точки печелят Денис Сираков (ППМГ „Добри Чинтулов“ – Сливен), Димана Праматарова (МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив) и Сара Илиева (ПЧМГ – София).

И в групата на дванайсетокласниците на първите три места се класират съответно Александър Нинов (ПГ „Христо Ботев“ – Дупница), Павел Йорданов (СМГ) и Тея Чобанова (МГ „Баба Тонка“ – Русе).

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

В ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в ботевградското село Скравена е открит нов кабинет по история и географияНад 180 училища с нови класни стаи по история и география Министерството на образованието и науката предлага през 2025 г. да се изпълняват 24 национални програми за развитие на образованието. Двете нови предложения са НП "Бъдеще за таланти" и НП "Умения на фокус"МОН: Създадена е организация за продължаване на учебния процес след заплахи към училища Осигурено е финансиране за Ученическите игри МОН обмисля специализиран модел на изкуствен интелект за училищата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятМОНфинансова грамотност

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 11/2025 г.

Следваща статия

Ученици от 9 неделни училища в Лондон разказват за българските следи на Острова

Следваща статия
Ученици от 9 неделни училища в Лондон разказват за българските следи на Острова

Ученици от 9 неделни училища в Лондон разказват за българските следи на Острова

Основните реформи трябва да бъдат направени от висшите училища. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на националния форум "Наука - висше образование - бизнес и общество"

Министър Красимир Вълчев: Основните реформи трябва да бъдат направени от висшите училища

От настоящата кандидатстудентска кампания 15% от приема в направленията "Администрация и управление" и "Икономика" ще бъдат свързани с полагането на държавен зрелостен изпит по математика

С матура по математика в икономическите специалности още от тази година

Последни публикации

  • Уроци по доброта в училище
  • Важното е децата да бъдат добри хора
  • Министър Красимир Вълчев връчи наградите на „Неофит Рилски“
  • Министър Вълчев: Вложените в образование и наука средства са с най-висока обществена възвръщаемост
  • Откриха поделението на Русенския университет „Ангел Кънчев“ в молдовския град Тараклия
  • Премиера на Издателство „Аз-буки“: Книга със 101 езикови бележки ни учи на важните правила в българския език
  • Президентът Румен Радев участва в изпращането на абитуриентите от Националната гимназия в Благоевград
  • Празнично шествие в столицата по случай 24 май
  • Заместник-министър акад. Витанов призова за запазване на Рамковата програма за научни изследвания и иновации след 2027 г.
  • Министър Вълчев ще препоръча на училищата по-късно начало на учебния ден
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай 24 май
  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"