Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Три типа задачи на изпита в ІV клас

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
18-06-2025
в Новини 2025
A A
Снимка Олег Попов

Тестът по български език и литература от Националното външно оценяване в края на ІV клас ще включва задачи с избираем отговор, задачи със свободен отговор, както и създаване на кратък текст. Това е заложено в проект за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците, която е публикувана за обществено обсъждане до 14 юли 2025.

Според сега действащата нормативна уредба

тестът по български език и литература в ІV клас включва диктовка и/или задача за създаване на кратък текст, текст за четене с разбиране и задачи към него – с избираем отговор и със свободен отговор. Припомняме, че тази година за разлика от предходните тестът по български език и литература от Националното външно оценяване в IV клас не включваше писане под диктовка.

С друга промяна се дава възможност при полагане на национално външно оценяване по английски език в края на VII клас и постигане на минимум 60 на сто от максималните 100 точки да бъде записано и постигнатото ниво в съответствие с Общата европейска езикова рамка.

Останалите промени са насочени към изменение и допълнение на

процедурите, насочени към процеса на признаване на период, клас, етапи и степен на образование.

Признаването на завършено средно образование и професионална квалификация, наред с признаването на резултатите от отделни учебни предмети, които не са вписани в дипломата, но са нужни на лицето, искащо признаване за целите на кандидатстване във висше училище, ще бъде делегирано на изпълнителния директор на Националния център за информация и документация (НАЦИД) след произнасяне на експертна комисия в НАЦИД.

В същото време,

за целите на признаването на средно образование се въвежда единна база данни,

поддържана от НАЦИД, и се определят данните и обстоятелствата, които се вписват в нея, чрез което се създава възможност за подаване, обработване и получаване на съответните документи по електронен път.

Въвежда се и нов документ – служебна бележка, която се издава от НАЦИД и отразява приравнени оценки по предмети, които не са включени в документа за средно образование, но са изучавани от лицето, искащо признаване за целите на достъпа до висше образование.

Една от промените засяга и полагането на приравнителни изпити.

Вече ще има значение дали лицето, което е прекъснало обучението си и желае да го продължи и да възстанови статута си на ученик, ще постъпва в клас, който е последен от съответния етап на обучение или не е. Съответно има два варианта, ако действащият рамков учебен план, въз основа на който е разработен съответният училищен учебен план, е различен от рамковия или типовия учебен план, въз основа на който е разработен училищният учебен план, по който лицето е започнало обучението си в съответната степен.

Когато класът, в който следва да постъпи, не е последен от етапа,

приравнителни изпити се полагат по учебните предмети от общообразователната подготовка и/или по учебните предмети от професионалната подготовка, които не са изучавани в паралелката, от която идва ученикът. Ако класът, в който следва да постъпи, е последен от етапа, приравнителни изпити се полагат по учебните предмети, по които ученикът няма оценки, но изучаването им продължава и в следващия клас.

В проекта на Наредбата са изрично посочени и случаите, при които не се разглеждат заявления за признаване и се прекратява процедура по тях, както и случаите на отказ от признаване.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас В 1022 училища ще се проведе Национално външно оценяване в X клас Започват националните външни оценявания в края на VII клас Седмокласниците писаха преразказ по творба на Виктория Бешлийска

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: 4. класБългарски език и литератураДенятНаредба №11НАЦИДнационално външно оценяванеНВОпризнаване на завършено средно образованиепроменипрофесионална квалификация

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Награди за добри практики обяви Агенцията по акредитация

Следваща статия

Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи

Следваща статия
Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи

Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи

Повече защитили докторанти в БАН

Повече защитили докторанти в БАН

Млади изследователи и арт изобретатели

Млади изследователи и арт изобретатели

Последни публикации

  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет
  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY
  • THE FIGURATIVE REPRESENTATIONS IN THE DUALISTIC TEACHING OF THE BOGOMILS
  • BOGOMIL’S DEPICTIONS AND GRAVE SYMBOLISM IN BULGARIA PRELIMINARY COMMENTS
  • THE BOGOMIL RITUAL BEFORE THE CROSS AND ITS DOCTRINAL FOUNDATIONS
  • DUALISTIC PRINCIPLES AND FORMULATIONS IN THE TEACHING OF THE PAULICIANS AND BOGOMILS THROUGH THE EYES OF PRESBYTER COSMAS AND EUTHYMIUS ZIGABENUS
  • CATHOLICOS JOHN OF ŌDZUN’S POLEMIC AGAINST PAULICIANS AND THE ARMENIAN-SYRIAN COUNCIL OF MANTZIKERT, 726
  • TOWARDS THE QUESTION OF ARMENIAN ANTI-DUALISM OF THE 5TH – 6TH CENTURIES AND ITS PHILOSOPHIC AND THEOLOGICAL PREMISES

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"