Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

В Министерския съвет

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-01-2025
в Новини 2025
A A

Решения на Министерски съвет България и Унгария продължават сътрудничеството си във висшето образование и науката

 

Министерският съвет одобри Програма за сътрудничество в областта на висшето образование и науката между Министерството на образованието и науката на Република България и Министерството на културата и иновациите на Унгария за периода 2025 – 2027 г. Документът продължава и надгражда дейностите по Програмата за периода 2022 – 2024 г. Това ще допринесе за осигуряване на възможността двете страни да продължат да обменят студенти, докторанти, изследователи и да приемат лектори по български и по унгарски език в двете страни на реципрочна основа.

В областта на научните изследвания се предвижда съвместно разработване на научноизследователски проекти чрез включване на учени от двете страни. Целта е да се насърчават партниращите си национални научни организации за съвместно участие в научноизследователски и иновативни проекти към европейските рамкови програми и в други инициативи. Страните ще подкрепят прякото сътрудничество и участието в двустранни и многостранни научни, технологични, научноизследователски и развойни програми и проекти. Двете страни ще насърчават институциите и изследователите, които се занимават с унгарска история, култура, език и изкуство в България и с българска история, култура, език и изкуство в Унгария.

Българската страна ще продължи да подкрепя Българското национално самоуправление в Унгария, както и действащите в Будапеща Българско училище за роден език и Българска двуезична малцинствена детска градина.

 

Съветът по образование на ЕС дебатира по приобщаващото образование

 

Приобщаващото образование е основната тема, по която ще се дебатира по време на неформалното заседание на Съвета по образование, младеж, култура и спорт на ЕС (образование) на 21 и 22 януари 2025 г. във Варшава.

Предвижда се министрите на образованието да дискутират по две свързани теми: „Превантивните аспекти на приобщаващото образование и предизвикателствата пред процеса на прилагането им“ и „Промяната, основана на доказателства – стратегическо прилагане на висококачествено приобщаващо образование“.

България ще сподели, че създаването на условия за равен достъп до образование, както и опазването на живота и здравето на участниците в образователния процес са от приоритетно значение при изпълняването на образователните политики в страната ни.

Ще бъдат представени и мерките, заложени в различни национални програми, целящи осигуряване на общата и допълнителната подкрепа за личностно развитие с акцент върху децата и учениците със специални образователни потребности и от уязвими групи.

България ще сподели за участието в пилотни проекти, с които се тестват определени политики, както и за изградените механизми за оценка на изпълнението на дейностите за приобщаващото образование в училищата и детските градини.

 

За ратификация е предложено споразумение за седалище на Националното бюро България на Университетската агенция на Франкофонията за Централна и Източна Европа

 

Министерският съвет прие решение, с което предлага на Народното събрание да ратифицира подписаното на 10 декември 2024 г. Споразумение между Правителството на Република България и Университетската агенция на Франкофонията (УАФ) за седалище на Националното бюро България на Университетската агенция на Франкофонията за Централна и Източна Европа.

Проектът на Споразумението бе одобрен с Решение на Министерския съвет от 30 октомври 2024 г. Към настоящия момент 10 български висши учебни заведения, както и Българската академия на науките са членове на УАФ.

Всички членове на Агенцията участват в проекти и дейности, свързани с обучението, научните изследвания и университетското управление в зависимост от профила на университета и стратегическите цели, които си е поставил.

Често български учени франкофони са част от регионални или международни консорциуми, които осъществяват научни проекти, обединили международни франкофонски университетски екипи, финансирани от УАФ.

Така българските университети се превръщат в регионални научни центрове с международни партньорства.

Университетската агенция на Франкофонията (УАФ) е най-голямата асоциация на висши учебни заведения в света.

В нея членуват повече от 1000 университета, висши училища, университетски мрежи и научноизследователски центрове от 119 държави, като Агенцията поддържа 59 представителства в 40 страни.

Новото споразумение отразява промените в наименованията, приети в действащата стратегия на УАФ за периода 2021 – 2025 г.

Съгласно стратегията Антената на Бюрото на Университетската агенция на Франкофонията за Централна и Източна Европа, действаща в София от април 2013 г., се преименува на „Национално бюро България на Университетската агенция на Франкофонията – Централна и Източна Европа“.

 

Your Image Description

Свързани статии:

В Министерския съвет Държавата ще осигурява средства за издръжка на 43 198 нови студенти през 2024/2025 г. В Министерския съвет: Над 1 млн. лв. за национални програми в образованието Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в ГабровоНаркотиците отнемат бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятМинистерски съвет

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Конкурс за наука на Антарктида

Следваща статия

„Кулинарен мастършеф“ учи децата как да се хранят здравословно

Следваща статия
„Кулинарен мастършеф“ учи децата как да се хранят здравословно

„Кулинарен мастършеф“ учи децата как да се хранят здравословно

Институциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученици

Институциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученици

„Ще има последователност и приемственост в работата и политиките в образованието и науката.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, след като прие поста от служебния министър проф. Галин Цоков

Министър Красимир Вълчев: Ще има последователност и приемственост в политиките в образованието и науката

Последни публикации

  • Студенти с престижни награди
  • Млади изследователи и арт изобретатели
  • Повече защитили докторанти в БАН
  • Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи
  • Три типа задачи на изпита в ІV клас
  • Награди за добри практики обяви Агенцията по акредитация
  • Седмокласниците писаха преразказ по творба на Виктория Бешлийска
  • 2780 лв. става минималната заплата за асистентите във висшите училища
  • ЕК отчита напредък на България в политиката за научните изследвания и иновациите
  • Развитие на умения, STEM и математика са сред приоритетите на Европейската комисия
  • България се присъединява към ОИСР в областта на образованието
  • Държавният глава отличи ученици с почетен знак „Млад спортист“
  • Започват националните външни оценявания в края на VII клас
  • 5 бронзови и 3 сребърни медала за българските ученици от Европейската олимпиада по физика
  • Все повече млади учени са привлечени от информационните технологии
  • Министър Вълчев: Концентрацията ще бъде сред най-важните умения на бъдещето
  • Ученици търсят състава на храни и напитки на националното състезание „Природните науки в кухнята“
  • Срок за изплащане обезщетението при пенсиониране
  • Сечил Рустемова е новият стипендиант на „Аз-буки“
  • Завесата се вдига за… Филип Филипов
  • Започва надпреварата за наградите за наука „Питагор“
  • Учени създават умни молекули, поразяващи вируси

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"