Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование

Доброто партньорство е ключът към приобщаващото образование, заяви на церемонията министър Красимир Вълчев

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-05-2025
в Новини 2025
A A
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев връчи
Снимки Пресцентър на МОН

„Само в добро партньорство между родители, педагогически специалисти и институции можем да се справим с големите предизвикателства в образователната система“, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, който връчи първите Национални награди за приобщаващо образование, съобщи Пресцентърът на МОН.

Целта на инициативата, организирана от Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град, е да отличи личностите и образователните институции, които създават подкрепяща среда за всяко дете.

„Имаме нужда от повече хора като вас. Вие сте добрият пример, който вдъхновява, заразява останалите и подкрепя децата“, подчерта министър Вълчев.

По време на церемонията представителят на УНИЦЕФ в България Кристина де Бройн отбеляза, че страната ни е постигнала впечатляващ успех в системата на приобщаващото образование.

„Вярваме в каузата приобщаващо образование, защото то е основа за развитие“, изтъкна Кристина де Бройн.

Тя добави, че УНИЦЕФ ще продължи да подкрепя всички усилия за развитие и подобряване на системата у нас.

„С тази инициатива искаме ясно да покажем, че добрите практики в приобщаващото образование съществуват, развиват се и заслужават да бъдат споделяни и прилагани навсякъде“, отбеляза Калоян Дамянов, директор на РЦПППО – София-град.

По време на събитието

бяха наградени както училища и детски градини, така и експерти от различни области,

които са направили приобщаващата система още по-достъпна и отворена за учениците. Номинираните получиха грамоти от министъра на образованието и науката, а за първите места имаше и плакети.

В категория „Приобщаващо училище“ първото място бе присъдено на СУ „Трайко Симеонов“ в Шумен, доказало се като пример за успешна интеграция и подкрепа. След него награди взеха ЧОУ „Цар Симеон Велики“ в София и 11. ОУ „Николай Лилиев“ в  Стара Загора.

Призове за успешна приобщаваща детска градина получиха 38. ДГ „Маргаритка“ във Варна, ДГ „Калина“ в Дупница и ДГ „Първи юни“ в Габрово.

В категорията „Приобщаваща практика“ първото място зае Центърът за специална образователна подкрепа „П. Р. Славейков“ в Плевен. Второто място е за Центъра за подкрепа за личностно развитие в Ботевград, а третото – за Центъра за специална образователна подкрепа „Лозенец“ в София.

Министър Красимир Вълчев отличи и водещи експерти в областта на приобщаващото образование. С най-високо признание в категорията „Ресурсен учител на годината“ беше удостоена Невена Делчева от СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник. Второто място зае Нели Андреева от ОУ „Любен Каравелов“ в Бургас, а третото – Нора Дончева от РЦПППО – Ловеч.

Отличието за логопед на годината заслужи Павлета Димитрова от СУ „Димитър Талев“ в Добрич. След нея бяха отличени Весела Павлова-Каменова от РЦПППО – Враца, и Янислава Стоилова от СУ „П. Р. Славейков“ в  Кърджали.

За психолог на годината беше отличена Елена Стефанова от 18. СУ „Уилям Гладстон“ в София. На второ място е Михаела Тончева от СУ „Сава Доброплодни“ в Шумен, а на трето – Красимира Райнова от РЦПППО – Силистра.

Ерготерапевт на годината стана Анна Динчева от София. Отличени в тази категория бяха още Милена Минкова от Стара Загора и Елена Истаткова от Монтана. И трите наградени работят към регионалните центрове за подкрепа на приобщаващото образование.

В категорията „Директор на приобщаваща институция“ първото място е за Мария Господинова, директор на 9. ДГ „Липа“ в Стара Загора. Втора е Даниела Кулинска от 167. ДГ „Малкият принц“ в София, а трета – Йорданка Дюлгерова от ОУ „Юрий Гагарин“ в Смолян.

Като детски учители, работещи в приобщаваща среда, бяха отличени Диана Коцева от ДГ „Радост“ в Ловеч, Елеонора Георгиева от 47. СУ „Христо Г. Данов“ в София и Даниела Кралева от ДГ „Роза“ в Силистра.

В категорията „Начален учител в приобщаваща среда“ начело е Анелия Хаджиева от ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в село Смилян. Второ и трето място заеха Весела Георгиева от 16. ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в Перник и Людмила Иванова от ОУ „Екзарх Антим I“ в Пловдив.

Виктор Диндев от СУ „Йордан Йовков“ в Сливен беше отличен като най-добър преподавател по учебен предмет, създаващ подкрепяща среда.

По време на церемонията беше призната и важната роля на помощниците на учителя, като в тази категория първо място зае Теодора Тодорова от 12. ДГ „Звънче“ в Лом. Сред призьорите се наредиха и Илиян Георгиев от ЦСОП „Лозенец“ в София и Гергана Георгиева от РЦПППО – Габрово.

Партньори на инициативата са Факултетът по науки за образованието и изкуствата към Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Националната асоциация на ресурсните учители.

На церемонията присъстваха и началникът на Регионалното управление на образованието София-град д-р Ваня Кастрева и заместник-председателят на Държавната агенция за закрила на детето Ивайла Касърова.

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев връчи първите Национални награди за приобщаващо образование

Your Image Description

Свързани статии:

„Аз-буки“ раздаде награди (галерия) Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев се запозна с цялостното обновление на общежитието на Езиковата гимназия "Иван Вазов" в ПловдивМинистър Красимир Вълчев: Общините са най-важният партньор за изграждане на съвременна образователна среда Едно от предложенията, които ще направим в Закона за предучилищното и училищното образование, е да развиваме хибридните профили.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред БНТМОН развива хибридните профили в училище Апелирам висшите училища да завишават изискванията си към студентите, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с Академичния съвет на Икономическия университет във ВарнаМинистър Красимир Вълчев призова висшите училища да завишават изискванията си

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Министър Красимир Вълчевнаградиприобщаващо образованиеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.

Следваща статия

Мерки за пренастройване на образователната система

Следваща статия
Мерки за пренастройване на образователната система

Мерки за пренастройване на образователната система

Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование

Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование

Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен

Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"