Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 12, 2020

Кризата дава нови възможности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-03-2020
в Брой 12, 2020
A A

Светлана КРУМОВА

Кризата предоставя нови възможности, така по чърчилски поглеждат преподавателите от СУ „Йоан Екзарх Български“ в Шумен към реалната вече ситуация в страната, породена от COVID-19. Училището е готово и технически обезпечено, за да приложи дистанционно обучение за всичките си ученици.
За да науча как ще стане това на практика, отивам на място. Група преподаватели са в учителската стая и оживено коментират и споделят своя опит от приложенията, които използват в клас. Ръководството от години работи в посока подсигуряване на дигитална обезпеченост и подготовка на педагогическите кадри, така че компетенциите им да отговарят на новото време и на непрекъснато развиващите се технологии. От разговора разбирам, че те ползват много и актуални уеббазирани образователни платформи, както и мобилни приложения, чрез които материалът да бъде преподаван, без по никакъв начин това да застраши качеството на учебния процес. Досега не са имали причина да приложат виртуалната класна стая в реална ситуация.

Какво е необходимо? Само телефон или друго дигитално устройство с дисплей и интернет. Така че, ако детето ви поиска по-нов телефон или таблет, не мислете, че е, за да играе, а защото в училище използва дигитален дидактически материал, даден от учителя му. Преподавателите от СУ „Йоан Екзарх Български“ споделят, че образователните уеб платформи им дават неограничени възможности. Част от тях им позволяват лесно създаване и бързо споделяне на визуални съдържания, презентации, изработка на медийни уроци за всяка възраст и степен на обучение. Други платформи използват за изготвяне на тестове за самостоятелна работа, които да ангажират учениците в дома. Уеббазираните приложения им позволяват споделянето на екран, материалите да достигат до всеки ученик, някои от тях имат виртуална бяла дъска, знаещите вдигат ръка посредством емотикона. Възможно е разпращането както на индивидуални, така и на групови файлове. Използвайки платформа за безплатни видеоразговори с до 40 участници, учителите могат да изберат няколко от тези приложения, за да преподадат необходимия материал. Така че класната стая винаги може да се превърне във виртуална, при това за секунди. Чрез телефона, таблета или лаптопа учениците имат пълен достъп до всички ресурси на една нормална класна стая, в която им се преподава всеки ден.
Такава организация на учебния процес, макар и в непълната му дистанционна форма, е създадена отдавна в училището. И не само учителите са обучени, но и учениците могат и ползват тези приложения. От съществено значение в едно такова обучение е и ролята на родителя, казват преподавателите и не крият, че също отдавна са създали екипност в общуването учител – ученик – родител. Последният също е ангажиран с обучението на децата си и следи да не се получават пропуски в учебното съдържание. Така е още от начална степен. Децата в иновативното училище от I клас работят с уебплатформите, така че виртуалната класна стая е напълно приложима и при тях, разбира се, под родителски надзор.
И още нещо, което не е никак маловажно – чрез онлайн обучението всеки, който участва в процеса, се чувства свободен, без ограничения на времето, да използва целия наличен образователен ресурс тогава, когато му позволяват собствените възможности и нагласи.

Ето защо точно в този момент преподавателите от иновативното училище в Шумен виждат шанс да реализират чрез онлайн обучение прилаганите от години само в клас дигитални компетентности.

Your Image Description

Свързани статии:

Как го правят математиците Default ThumbnailТрафикът на хора – съвременното робство България е там, където има хора, които говорят български и мислят като българи Общественият интерес е най-важен

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Тема на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне269Tweet
Предишна статия

Строг контрол по външните граници

Следваща статия

Как го правят математиците

Следваща статия
Как го правят математиците

Как го правят математиците

Научен пробив

Научен пробив

Алма матер  с готов e-вариант

Алма матер с готов e-вариант

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"