Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини 2023 Брой 4, 2023

Да посрещнем бъдещето знаещи и уверени

в Брой 4, 2023

В СУ „Владимир Комаров“ – Велико Търново, разкриват нова специалност – „Сътрудник социални дейности“

Традиционна за училището е специалността „Автоматизирани системи“

Зина СОКОЛОВА

Прием по две специалности в STEM направление – „Автоматизирани системи“ и „Автоматизация на непрекъснати производства“, се прави от 2018 г. в СУ „Владимир Комаров“ – Велико Търново. През 2022 г. се ражда идеята за въвеждане на нова специалност – „Сътрудник социални дейности“, която ще увеличи възможностите за реализация на учениците. Тя ще се изучава от учебната 2023/2024 г.
„Осъществяването на каквато и да идея, както и дейности за издигане престижа на училището могат да се реализират само ако има добър, сплотен и мотивиран училищен екип, какъвто имаме ние – казва директорът Янаки Лазаров. – Притежаваме богата материална база, имаме подкрепата на Община Велико Търново, както и на Великотърновския университет. Всяко семейство е уникална структура, със своя история, взаимоотношения, вътрешни правила, роли, модели за комуникация, с изграден стереотип на поведение. Всичко това налага адекватна политика за дейности и мерки от страна на държавните институции, които имат непосредствено отношение към социалните проблеми. На всяко дете трябва да се осигури подходяща подкрепяща среда и то да израства, обградено с любов и грижа. И когато това, за съжаление, липсва, се намесват специалистите от социалната сфера. Затова се налага обучаването на кадри, които да подпомагат работата на социалните работници. Това е изключително благородна професия. В същото време, тя изисква много енергия, морал, любов към децата, отговорност и всеотдайност.“
Новата специалност, която се предлага в СУ „Владимир Комаров“, е съобразена изцяло със законодателството в тази сфера. Над 15 длъжности в няколко направления могат да заемат придобилите трета степен квалификация по професия „Сътрудник социални дейности“ – социални услуги, социално подпомагане, икономика, предприемачество, трудова заетост, общински администрации, неправителствени организации, инспекции по труда. Работата е многопосочна. Сътрудникът по социални дейности е посредник между семейството и съответните институции за подобряване на социално-битовите условия, посредник между родители и деца, ментор, подпомагащ личностното израстване на децата.
В цяла Великотърновска област в съответствие с наредбата за качество на социалните услуги няма социална услуга, в която да не са застъпени длъжностите сътрудник социални дейности, социален асистент, медиатор, подчертава директорът. До момента голяма част от работещите там са в несъответствие с нормативната уредба поради липса на професионално обучени кадри, каквито ще са завършващите новата специалност в училището. Освен това сега социалните услуги в общината са над 40, а предстои създаването на още 9. Социалните сътрудници ще са все по-търсени и ще започват работа със стартова заплата над 1000 лв. в зависимост от спецификата на задълженията си. Работи се и върху това младежите да имат предимство при кандидатстване във висши училища в областта на социалните науки. Обучението по новата специалност ще бъде в съответствие със стратегиите и плановете за развитие на община Велико Търново с приоритет развитие на човешкия потенциал и постигане на социален растеж.
„За да отговаряме на стандартите на европейското законодателство за качеството на предоставяните социални услуги, е необходимо още от средното образование да се започне подготовката на такива кадри, да се култивират любов към социалната работа и отдаденост, за да се постигнат желаните резултати“, казва директорът.
В новата специалност ще се изучават законодателство и социална практика, методи на социална работа, професионална етика, организация и управление на социалните услуги, детска психология, основи на психопатологията, семейна педагогика, педагогика на девиантното поведение, социална работа с деца и семейства в риск, социални институции.
„За нас въвеждането на новата специалност е предизвикателство, но искаме да дадем шанс за по-голям избор на младежите. Нашите очаквания са за една паралелка с 26 ученици в специалност „Сът-
рудник социални дейности“ и 26 ученици в специалност „Автоматизирани системи“ – уточнява Янаки Лазаров. – Балообразуващи при приема ще бъдат оценките от Националното външно оценяване в VII клас, оценките по информационни технологии и технологии и предприемачество. Определено има интерес към новата специалност. На родителска среща родители на наши седмокласници се интересуваха от новата специалност. Основание за оптимизъм ни дава и фактът, че от началото на тази учебна година при нас са се записали 40 нови деца. Това се дължи на добрия сплотен колектив. Вече ни търсят за записване в първи клас, а е още рано за това.“
В СУ „Владимир Комаров“ учат 200 деца. Училището разполага с функционални кабинети по чуждоезиково обучение, кабинети по география, биология, химия и физика, модерен кабинет по професионална подготовка, стаи за занимания по интереси, STEM център за интегрирани уроци, три компютърни зали с интернет връзка. Освен това има и богата библиотека, лекарски кабинет, два физкултурни салона, спортни площадки, фитнес зала, фризьорски кабинет, ученически стол.
В училището се работи по много национални програми и международни проекти.
„Благодарение на Националната програма за медиатори при нас работи един много всеотдаен човек – Милка Ангелова, която бе отличена с „Млад будител“ на церемонията по връчване на наградите „Образователен медиатор на годината“ за 2022 г. – казва Янаки Лазаров. – Всички колеги бяха доволни от нея. Тя притежава много качества, като скромност, всеотдайност, трудолюбие, беше изключително инициативна – с много училищни прояви успя да приобщи дори и родители. Там, където имаше нужда от посещение на адрес, винаги се отзоваваше. Радвам се, че има такива млади хора. Милка Ангелова вече преподава български език в друго училище. На нейно място дойде друг млад човек, също много амбициозен, който ще е тук до юни месец. Ще се радвам, ако длъжността образователен медиатор се въведе за постоянно в училище.“
От учебната 2017/2018 г. СУ „Владимир Комаров“ е в списъка на иновативните училища. Внедряването на иновативния модел „Активно учене и креативно мислене в интерактивна образователна среда“ за учениците от I до V клас е предпоставка за изграждане на среда за толерантно взаимодействие в условията на целодневна организация на учебния ден и за въвеждане на практически, изследователски, творчески и игрови методи за стимулиране на активното учене, обяснява директорът. Образователният модел е фокусиран върху усъвършенстване начина на организиране на управлението, обучението и образователната среда в училището. Той е изграден на базата на интегриране на интерактивни методи на обучение, основаващи се на учене чрез правене и моделиране, развиване на компетентностите чрез дейности, насочени към активно учене и креативно мислене, подпомогнати от уеббазираните технологии.
Следващата иновация в училището е „Креативна интерактивност в технологична образователна среда“. Тя изгражда модел за качествено образование чрез увеличаване дела на практическата насоченост на овладяваните знания и умения и тясното им обвързване с приложенията им в реалния свят. Извеждане STEM обучението на следващо ниво – STEAM. Повишаване компетентностите на учителите и учениците както по отделните учебни дисциплини, така и за изграждане на умения за творческа и личностна изява и кариерно развитие. Привличане и задържане на учениците в училището чрез включването им в разнообразни проектни и извънкласни дейности, използващи инструментариума на технологиите. Засилване интереса на родителите и външни специалисти и включването им в урочните и извънкласните дейности на учениците.
На регионален форум по програмата „Иновации в действие“, организиран от РУО – Бургас, МОН и Бургаския свободен университет през 2022 г., от СУ „Владимир Комаров“ представят STEM обучението в извънкласните дейности, свързани с иновативния модел на училището .
През миналата учебна година по време на обучение на тема „Обучение чрез методите на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM)“ в екипи и малки групи педагогическите специалисти от СУ „Владимир Комаров“ разработват и демонстрират 15 проекта от вида: „Показване на настроение“, „Създаване на музикален инструмент, на който се свири с жестове“, „Клавиатура за възпроизвеждане на музика“, „Светлинна лампа, която отговаря на допира ви“ и много други.
В училището има и много извънкласни дейности. Голям интерес има към клуб „Стил и мода“, който е за по-големите ученици. В него заниманията се водят от професионалист. След курса учениците могат да се явят на изпит за повишаване на квалификацията си. В клуб „Тинузавър“ с децата работи изявен програмист.
„Нашите двама инженери спечелиха конкурс на фондация ,,Кроношпан“ за проект за 20 000 евро за дооборудване на кабинетите по автоматизирани системи и автоматизация на непрекъснати производства – казва директорът. – Единият проект е „Можем и знаем как да запазим Земята чиста“, а другият – „Да посрещнем бъдещето знаещи, способни и уверени“.

Етикети: Маршрути
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

ВСУ „Черноризец Храбър“ готви и дентални асистенти

Следваща статия

Енергия по френски

Следваща статия
Енергия по френски

Енергия по френски

Обгрижваните деца

Обгрижваните деца

Механизъм за насърчаване на таланти

Механизъм за насърчаване на таланти

Последни публикации

  • Как полетяха динозаврите
  • Заек с екологична роля
  • Търсят се обитаеми планети
  • Говорят цифрите
  • ЕК въвежда Механизъм за насърчаване на таланти
  • Децата до 10 години безплатно в транспорта
  • Предлагат четвърто класиране при приема след VII клас
  • Дълга ваканция в две области
  • 96,96 млн.лв. за центровете за високи постижения
  • STEM в паралелките с френски език
  • За 13-и път стипендии „За жените в науката“
  • МОН подготвя два закона по Плана за възстановяване
  • Безопасно движение за най-малките
  • Да излезем или да не излезнем, това е въпросът
  • Университетските алианси се срещат наесен
  • Инициатива за образна диагностика на рака
  • Механизъм за насърчаване на таланти
  • Обгрижваните деца
  • Енергия по френски
  • Да посрещнем бъдещето знаещи и уверени
  • ВСУ „Черноризец Храбър“ готви и дентални асистенти
  • Христо Венев от INSAIT с приз за квантово програмиране
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG