Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Как мислим трансцендентното: диалогът между Карл Юнг и Мартин Бубер

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-10-2021
в Uncategorized
A A

Мирослав Бачев
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2021-01-02

Резюме. Връзката между метафизиката и психологията има различни измерения. Един емблематичен пример за тази връзка е литературната полемика между Мартин Бубер и Карл Юнг относно границите между двете области на научното познание. Според Бубер Юнг си позволява да премине границата на психологията и психиатрията чрез метафизични твърдения, докато Юнг твърди, че всичките му писания и изказвания, дори за трансцендентни обекти, не напускат сферата на емпиризма. Целта на тази статия е да реконструира този диалог и да го анализира критично с оглед на възможностите за мислене на трансцендентното.
Ключови думи: метафизика; психология; Карл Юнг; Мартин Бубер; архетипи

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа играта като феномен в чуждоезиковото обучение Default ThumbnailСтрастите на душата в старата и новата българска литература: опит за сравнение Default ThumbnailExploring the Impact of Digital Technologies on Bulgarian Education System and the Uniqueness of the Finnish Education Model Default ThumbnailСамобитният ритъм на битието като задача на философията

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Problem of the Totalitarian Nature of the Information Society in the Context of its Influence on Social Institutions

Следваща статия

Metaphysics of Reality: Pragmatico-Analytic Interpretation of Wittgenstein’s Philosophical Approach

Следваща статия

Metaphysics of Reality: Pragmatico-Analytic Interpretation of Wittgenstein's Philosophical Approach

Ранномодерна Европа: граници и противоречия

От Черната смърт до Холерата. Борбата срещу епидемиите в историческа перспектива, XIV – XIX в.“

Последни публикации

  • Близо 400 учители се включват в специализирани курсове за практически умения
  • Професионално образование в крак с времето: Как Габрово подготвя кадри за дрон индустрията
  • Български изследователи с принос към глобалното наблюдение на океаните
  • Министър Красимир Вълчев участва във форум на ОИСР за изкуствения интелект в образованието
  • „Аз-буки“ с премиера на „ТКЗС в българската литература“ във Варна
  • МОН организира дискусия за структурата на училищното образование и националните изпити
  • „Вълшебните обувки на Кая“ продължава своя път – от София и Пловдив до Разград и Варна
  • Синдикат „Образование“ срещу свободния достъп в училищни дворове
  • Белите мечки изхранват и други арктически видове
  • Споделянето на знания стимулира изследователската дейност
  • Формули, които дават резултати
  • Създадоха виртуален образ на мозък на мишка
  • Гвардейският отряд е школа по лидерство и добродетели
  • В „Автото“ в Бургас създават бъдещето
  • Откъде е блясъкът на амолитовите скъпоценни камъни?
  • Спорт ли е футболът?
  • Дигитално-медийната грамотност ще бъде застъпена по-широко в учебните програми
  • Асоциацията на частните училища обсъжда ролята на иновациите за качествено образование
  • Мерките дават ефект: сериозен ръст на студентите, които учат за медицински сестри, инженери, физици и химици
  • Клас прослужено време: правила при основен и при втори трудов договор
  • Кътчета от Родопите
  • За една година над 5000 души валидираха професионалните си умения

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"