Д-р Маргарита Гергинова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Резюме. Настоящото изследване проследява ролята на медиите при отразяването на катастрофи в обществото, както и подробен езиков анализ на репортажи, текстове и предавания, отразяващи пътнотранспортни произшествия. През последните няколко десетилетия България е сред водещите страни в класациите за най-много жертви при инциденти на пътя. Агресивното поведение се дължи на няколко фактора – неработещ контрол на движението за налагане на санкции и прилагане на закона в цялата му строгост, лоша пътна инфраструктура, лоша подготовка на младите шофьори, лошо образование, като цяло, и неработещо съзнание на обществото, за което и най-много са виновни медиите заради манипулативните си и комуникативни стратегии при отразяването на автомобилните катастрофи в България.
Ключови думи: медии; инциденти; общество; манипулативни стратегии; синтаксис