Румяна Неминска
Тракийски университет
https://doi.org/10.53656/str2021-2-5-comp
Резюме. Компетентностният подход и иновациите в образованието са един от лостовете за развитие на качеството в академичното образование. В Стратегията за развитие на висшето образование 2021 – 2030 (проект) са изведени редица приоритетни области и цели за развитие на висшето образование. В статията тези цели се операционализират чрез компетентностен анализ на актуализирани учебни програми от направление 1.2. „Педагогика“. Уточняват се редица понятия и научни постановки на метаниво, така че да се очертае операционалната научна структура на компетентностния подход. Прави се качествен критериален анализ на учебно-преподавателската дейност с цел да се очертаят водещите подходи в академичното преподаване, видове компетентности, заложени в учебните програми, ефективни методи на преподаване и обучение.
Ключови думи: компетенции; анализ; висше образование