Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Professional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers among Three College of Teacher Education in Ethiopia

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-10-2021
в Uncategorized
A A

Dr. Anteneh Tefera 1), Prof. Mulugeta Atnafu 2), Dr. Kassa Michael 2)
1) Dire Dawa University (Ethiopia)
2) Addis Ababa University (Ethiopia)

https://doi.org/10.53656/nat2021-3.04

Abstract. The general objective of this study was to examine the professional disposition (attitude and self-efficacy) of pre-service teachers hold at the end of teacher education programs in terms of gender and modality. To do this, we used a quantitative research approach. The source of data was 3rd-year mathematics pre-service teachers who have graduated in the 2018/19 academic year. The study used self-reported questionnaires. Thus, 536 (309 male and 227 female) third-year pre-service mathematics teachers from the three sampled institutions (Kotebe metropolitan university, Hawassa college of teacher education, and Arba Minch college of teacher education) and trained under three modalities (generalist, specialist, or linear) have participated. The result showed that the ongoing teacher education program helps them to have a strong attitude and self-efficacy towards mathematics and mathematics teaching without gender difference. However, variations were observed in attitudes and self-efficacy across modalities. In general, it can be concluded that the teacher education program helps pre-service mathematics teachers to develop a strong attitude and self-efficacy towards mathematics and teaching mathematics. Therefore, it is recommended that further qualitative and detailed analysis should be conducted in order to find which part of the education system or educational inputs help pre-service mathematics teachers in colleges of teacher education to develop positive attitude and self-efficacy towards mathematics and teaching mathematics and should be shared to other universities and colleges.
Keywords: attitude; self-efficacy; mathematics; teaching mathematics

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПревенция и корекция на девиантно и делинквентно поведение, отразени в изкуството: оценка на анализ по алгоритъм Default ThumbnailНевродидактика [Neurodidactics] Default ThumbnailКонцептуални аспекти относно Бог и спасението в ученията на гностицизма и богомилството Default ThumbnailГраждански активизъм и човешки права в полето на съвременната история

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Основни дидактически аспекти, свързани с прилагане на STEM технологията в обучението по природни науки

Следваща статия

Problem of the 8-th Experimental Physics Olympiad, Skopje, 8 May 2021 Determination of Planck constant by LED

Следваща статия

Problem of the 8-th Experimental Physics Olympiad, Skopje, 8 May 2021 Determination of Planck constant by LED

Computational Analysis of the Messenger RNA Variants Encoding Two Isoforms of the High-mobility Group box 1 Protein

Generation of NO2 by Lead Nitrate Pyrolysis: Never Do Modifications a Prima Vista

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2025, година LXVII
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕМОЦИИ И ИНТЕЛЕКТ: РЕПРЕЗЕНТАЦИИ В ЕЗИЦИТЕ И КУЛТУРИТЕ НА БАЛКАНИТЕ (INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE EMOTIONS AND INTELLECT: REPRESENTATIONS IN BALKAN LANGUAGES AND CULTURES)  
  • Кръгла маса „Българистиката в Унгария днес – между традицията и новата опитност на дигиталната ера“
  • ВЪЗПИТАВАНЕ НА ЕМПАТИЯ ЧРЕЗ ИЗКУСТВО
  • КОМПЕТЕНТНОСТНИЯТ ПОДХОД ПРИ ОБУЧЕНИЕТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА
  • РОКЛЯТА: РАЗКАЗ, СИМВОЛ, ГРАНИЦА
  • Завръщането на призраците
  • СЪВРЕМЕННИТЕ ПОПФОЛК ТЕКСТОВЕ – КОНЦЕПТУАЛНИ И ПЕРЦЕПТИВНИ ВЛИЯНИЯ
  • Словоредни особености на обстоятелствените пояснения в новинарските заглавия
  • CROSS-CULTURAL ASPECT IN THE STUDY OF VERBAL FOLKLORE (BASED ON THE MATERIAL OF BULGARIAN AND UKRAINIAN PAREMIA AND FAIRY TALES)
  • ЛИНГВОКУЛТУРОЛОГИЧНИ АСПЕКТИ НА РЕКЛАМАТА – СЪПОСТАВИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА БЪЛГАРСКИ И ИСПАНСКИ ПРИМЕРИ
  • НЕОСЪЩЕСТВЕНАТА РОТАЦИЯ. МЕТАФОРИЧЕН ПРОЧИТ НА КРИЗАТА
  • Учени създадоха бактериален препарат с пестицидно действие
  • ЗА РЕЦЕПЦИЯТА И УПОТРЕБАТА НА ИЗБРАНИ БИБЛЕЙСКИ ФРАЗЕОЛОГИЗМИ ОТ УЧЕНИЦИ И СТУДЕНТИ
  • Конкурс за български лектор в „Тринити колидж“
  • Какво следва при незаконно уволнение и как се търси обезщетение
  • Без опашки за здравни карти преди началото на учебната година
  • Мултитаскинг или многозадачност
  • Когато логика и интуиция вървят ръка за ръка
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 32/2025 г.
  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"