Проф. д.п.н. Сийка Чавдарова-Костова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2024-1-6-sta
Резюме. В статията се представят основни характеристики в развитието на висшето педагогическо образование в България в началото на третото десетилетие на ХХI век. То се разглежда в неговото съдържателно разнообразие – не само по отношение на учителската професия, но и на други педагогически специалисти, подготвяни в педагогическите факултети, в т.ч. управленски позиции в областта на образованието. Представени са както състоянието на развитието на трите професионални направления в област на висше образование „Педагогически науки“ – „Теория и управление на образованието“, „Педагогика“ и „Педагогика на обучението по…“, така и перспективи за повишаване качеството на обучението на студентите – бъдещи педагогически специалисти.
Ключови думи: висше педагогическо образование; педагогически специалисти; тенденции