Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Връзки между профилиращ предмет география и икономика в гимназиите и специалност „Pегионално развитие“ в университетите: анализ на възможностите за взаимодействие

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
02-05-2025
в Uncategorized
A A

Веселина Любомирова, Елка Василева

Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/ped2025-3.06

Резюме. Направен е сравнителен анализ между учебната програма за профилирана подготовка по география и икономика във втори гимназиален етап и учебните планове за специализираните дисциплини в ОКС „Бакалавър“ на специалност „Регионално развитие“ в УНСС. Резултатите показват високо сходство между профилираното учебно съдържание в училище с надграждащото го академично съдържание в изследваната област. Изводите са в три направления. Първо, доказана е висока приемственост между изследваното училищно и академично съдържание. Вторo, aргументирано е предложение бакалаври от специалност „Регионално развитие“ да са квалифицирани за обучение на гимназистите в тази област. На трето място са очертани възможности за допълнителна квалификация на учителите по тези дисциплини със следдипломни образователни модули в областта на регионалното развитие и икономика. Темата е актуална, защото след реформата в средното образование вече два випуска зрелостници са държали матури по профилирана подготовка и са студенти в университетите.

Ключови думи: география и икономика; профилирано обучение; втори гимназиален етап; регионално развитие

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailComputer Models for Playing Billiards Using Frontal Shot Default ThumbnailDetermining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves Default ThumbnailАмиан Марцелин и западноарменският консонантизъм Default ThumbnailРелевантни ли са утвърдените таксономии за обучение в електронна среда?
Етикети: втори гимназиален етапгеография и икономикапрофилирано обучениерегионално развитие

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Развитието на благодарността в средното общообразователно училище

Следваща статия

Exploring Entrepreneurial Readiness among University Students: Insights from a Preliminary Study

Следваща статия

Exploring Entrepreneurial Readiness among University Students: Insights from a Preliminary Study

Другият като ценност в училище

За нуждата от алтернативни подходи и задачи в преподаването по време на творческия процес при учениците в художествените училища

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"