Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 22, 30.05-05.06.2024 г.

Учителите са мотивирани да развиват умения

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-06-2024
в Брой 22, 30.05-05.06.2024 г.
A A
Изследването показва, че 44% от българските учители се чувстват уверени да подбират интересни и ангажиращи ресурси за преподаването си. Снимка – Олег Попов

Учителите са мотивирани да развиват своите умения на XXI век и да са полезни за учениците си в динамично променящия се свят, но имат нужда от подкрепа и ресурси, за да го направят успешно, показват резултатите от изследването на образователния сайт prepodavame.bg.

Близо половината от педагогическите специалисти се чувстват експерти да подбират интересни и ангажиращи ресурси за преподаването си. Масово преподавателите у нас познават и използват технологии в класната стая, но голяма част от тях не са уверени в това си умение.

Това са основните изводи от проучване на учителските умения на XXI век, в което са се включили близо 2000 учители.

Те са се самооценили по въпроси, свързани със седем основни умения, които са ключови за работата на съвременния преподавател.

Изследването включва седем показателя:

овластяване на учениците, премахване на бариери, избиране на ресурси, преподаване чрез правене, осмисляне на наученото, непрекъснато усъвършенстване на учителя и използване на технологии в час.

Най-ниско ниво на умение показват учителите в областта на овластяването на учениците. Едва 2% от българските учители уверено дават избори на учениците си в класната стая и възможност да управляват собственото си учене.

От друга страна, близо половината от учителите (44%) се чувстват уверени да подбират интересни и ангажиращи ресурси за преподаването си. Резултатите дават поглед и върху важната за образователната сфера и обществото тема – технологиите в класната стая.

Разпределението между нива „начинаещ“ (8%), „опитен“ (48%), „напреднал“ (26%) и „експерт“ (18%) за умението „преподава чрез технологии“ показва, че масово учителите в България познават и използват технологии в класната стая, но голяма част от тях не се чувстват уверени в това.

В ерата на бързото развитие на изкуствения интелект е ключово преподавателите да развият дигиталните си умения.

Изследването показва още, че мнозинството от учителите не са опитвали да съберат структурирана обратна връзка от учениците за работата си. Повече от половината преподаватели споделят и че не успяват да отделят време в часовете си за това учениците им да рефлектират над силните и слабите си страни или върху резултатите от изпитване.

Според резултатите от анкетата по-голямата част от преподавателите включват в преподаването си ресурси, които помагат на учениците да направят връзка между преподадения материал и реалния живот.

Your Image Description

Свързани статии:

Учителски практики за пример Пчеличката Биззи спасява Земята 40 ученици от Дупница по пътя на Ботевата чета Педагозите искат промени в приобщаващото образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: prepodavame.bgДенятдигитални уменияресурсиучители

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Просветният министър отличи Средно училище „Иван Вазов“ в Поморие

Следваща статия

Българското изкуство през очите на европейския зрител

Следваща статия
Българското изкуство през очите на европейския зрител

Българското изкуство през очите на европейския зрител

Министър Галин Цоков пред над 500 училищни директори: Заедно можем отново да направим българската образователна система сред най-добрите в Европа

Министър Галин Цоков пред над 500 училищни директори: Заедно можем отново да направим българската образователна система сред най-добрите в Европа

Отличиха най-добрите в националния конкурс „Бог е любов“

Отличиха най-добрите в националния конкурс „Бог е любов“

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"