Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 40, 03 – 09.10.2024 г.

Повече деца ходят на градина

За периода от учебната 2021/2022 до 2023/2024 г. делът на обхванатите нараства на 88%

Стела Маринова от Стела Маринова
02-10-2024
в Брой 40, 03 – 09.10.2024 г.
A A
Снимки – Олег Попов

Процентът на малчуганите, записани в детска градина, се увеличава.

За периода от учебната 2021/2022 г. до учебната 2023/2024 г. обхватът на децата в детските градини нараства от 79 на 88%.

Това съобщи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков при посещението си в столичната ДГ № 50 „Зайчето Куики“, където даде начало на дейностите по проекта на МОН „Силен старт“.

По думите на министър Цоков, ако тенденцията се запази, само след няколко години бихме имали обхват на малчуганите в детските градини от около 92 – 93% или дори и повече. За това могат да помогнат и дейностите по Проекта.

„През последната година упорито работихме по отношение на ранно детско развитие и на грижата и образованието на децата в ранна детска възраст“,

каза министър Цоков.

Той подчерта, че политиките, свързани с работата по Механизма за обхват, въвеждането на задължително предучилищно образование за децата от 4-годишна възраст, премахването на таксите за посещение на детска ясла и детска градина, осигуряването на безплатни учебни пособия, дават резултат.

Проектът „Силен старт“ се реализира от МОН и е финансиран по европейската програма „Образование“. За дейностите по него

ще бъдат отпуснати общо над 105 млн. лв. за реализация на мерки и дейности в продължение на 5 години.

Те включват допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца със специални образователни потребности, в риск, с хронични заболявания и изявени дарби, обща подкрепа за приобщаване на децата в предучилищното образование, психологическа подкрепа и прилагане на програми за здравно образование и физическа култура, интензивна работа с родители и повишаване квалификацията на педагогическите специалисти и на непедагогическия персонал. Предвижда се подкрепа да получат около 37 000 деца и още толкова родители. Допълнителна квалификация по Проекта ще получат и почти 4000 учители.

До този момент за реализацията на дейности по Проекта вече са одобрени 1500 градини и училища с групи за задължително предучилищно образование. „Това са около 60% от всички образователни институции“, посочи министърът. И подчерта, че за първи път в рамките на „Силен старт“ ще бъдат включени и яслените групи в детските градини. Има и специален режим, при който могат да се включат и частните детски градини.

Детска градина №50 ще се включи в почти всички дейности по Проекта,

обясни пред „Аз-буки“ директорката Росица Алексиева. И допълни, че се включват, защото това дава възможност за работа както с децата със специални образователни потребности, така и с деца с изявени дарби, да се сформират групи по интереси. Благодарение на това в градина ще имат и вокална група и мажоретен отбор. В същото време, учителите могат да получат подкрепа. От градината вече са си набелязали и няколко теми за квалификация.

„Ще окажем и обща подкрепа на децата, които след извършването на скрининг между 3 години и 3 години и шест месеца покажат говорни затруднения. Проектът дава възможност за работа с тях чрез допълнителни занимания по български език“,

посочи Алексиева.

Под шапката на Проекта ще премине и интензивната работа на градината с родители. „Основна наша мисия, освен възпитанието и обучението на децата, е родителите да бъдат наши партньори и да бъдат участници в живота на детската градина“, каза директорката на ДГ № 50.

Тази година тя се посещава от 277 деца от 1- до 6-годишна възраст. Екипът се състои от 26 души педагогически специалисти, 25 са непедагогическите. В техния брой влиза и екип за подкрепа за личностно развитие, който работи с децата със специални образователни потребности. Тази учебна година те са 13.


Your Image Description

Свързани статии:

Служебният министър проф. Галин Цоков пред „Аз-буки“: Продължаваме започнатите реформи Над 3000 ученици в Шумен преминават на едносменен режим Министър Галин Цоков: По-добрите резултати на изпитите ни задължават да продължим с реформите Според доклад на ОИСР делът на младите учители в България нараства за 10 години

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АкцентАКЦЕНТ на брояДГ № 50 „Зайчето Куики“детски градиниМОНпроф. Галин ЦоковРепортерРосица Алексиева

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Преподавател в Лесотехническия университет е съавтор на публикация в сп. „Нейчър“

Следваща статия

Модерна зона за спорт в СУ „Димчо Дебелянов“ в Белене

Следваща статия
Модерна зона за спорт в  СУ „Димчо Дебелянов“ в Белене

Модерна зона за спорт в СУ „Димчо Дебелянов“ в Белене

Нови задачи на изпита по БЕЛ в IV клас

Нови задачи на изпита по БЕЛ в IV клас

Търсят се най-добрите учителски практики

Търсят се най-добрите учителски практики

Последни публикации

  • Заместник-министър Лазарова приветства участниците в ромския детски фестивал „Отворено сърце“
  • Очила за разходка в Космоса
  • Откриха STEM център на името на Валя Балканска
  • Поредна успешна учебна година за Българското училище в Атина
  • Екстравагантните крила на лунните молци
  • 10. СУ „Теодор Траянов“ – 50 години успех
  • Изкуство от сърцето и душата
  • Талантливи деца със специални потребности с концерт в пловдивския Драматичен театър
  • 170 години просвета в Костинброд
  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"