Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование

Комитетът за наблюдение на Програма „Образование“ 2021 – 2027 одобри методология и критерии на пет операции на обща стойност 393 млн. лв.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-04-2025
в Новини 2025
A A
Снимка Изпълнителна агенция „Програма образование“

Комитетът за наблюдение на Програма „Образование“ 2021 – 2027 (ПО) одобри методология и критерии на пет операции на обща стойност 393 млн. лв. по време на петото заседание, което се проведе на 28 – 29 април в Пловдив, съобщават от Изпълнителната агенция „Програма образование“.

Предвижда се

за подобряване на качеството на висшето образование

и съответствието му с потребностите на пазара на труда да бъдат насочени 200 млн. лв. Конкретни бенефициери по процедурата са всички висши училища в България, които ще си партнират с национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите.

Със 73 млн. лв. от Програма „Образование“ ще се осигури

подкрепа на 28-те центъра за високи постижения в професионалното образование и обучение,

изградени по Националния план за възстановяване и устойчивост, за поемане на водеща роля в развитието на ПОО и уменията на бъдещето. Предвижда се още подкрепа за превенция и предотвратяване на тормоза и насилието и намаляване агресията в училищата, подкрепа за изява на талантите на учениците и въвеждане на иновативни подходи в ученето извън училищната среда и развиване на различни компетентности у учениците.

По Програма „Образование“ вече са обявени 14 процедури

с общ размер на средствата 877 523 724 лева, или 47 % от общия бюджет на Програмата. Това отбеляза при откриването на заседанието Иван Попов – ръководител на Управляващия орган и председател на Комитета за наблюдение. Той посочи, че до края на 2025 г. се планира да бъдат обявени 11 процедури на обща стойност над 1 млрд. лв.

Попов увери, че Управляващият орган на Програма „Образование“ работи активно за ускоряване изпълнението на Програмата и минимизиране на риска от загуба на средства по правилото n+3 чрез подготовката на нови операции, както и изготвяне на насоки за кандидатстване, провеждане на обществени обсъждания и информационни дни за обявените процедури, за които вече са одобрени методологии и критерии за подбор на операции.

В рамките на заседанието заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова отбеляза, че

приоритет за Министерството на образоването и науката е промяната на доминиращата култура на учене,

преминавайки от механично запаметяване към формиране на ключови компетентности, функционални умения и мотивация за учене. Тя допълни, че сред целите е и модернизирането на висшето образование и научните изследвания чрез повишаване на изискванията към студентите и подкрепа на българските университети, за да станат по-привлекателни за чуждестранни студенти.

Михайлова посочи, че Министерството ще продължи активната си политика за разширяване на приема в професионалните паралелки, за разработване на нови учебни планове и програми, които ще осигурят на учениците по-широки и адаптивни умения, отговарящи на динамиката на пазара на труда, и подчерта значението на процедурите по Програма „Образование“ за провежданите от МОН реформи в професионалното образование.

Еманюел Гранж от Генерална дирекция „Трудова заетост, социални въпроси и приобщаване“ на ЕК

изрази удовлетвореност от отчетения напредък в изпълнението на Програма „Образование“.

Тя посочи, че тези резултати се дължат на усилията както на управляващия орган, така и на заинтересованите страни, които са подготвили своите проектни предложения. Според Гранж е необходимо ускоряване на изпълнението на мерките, планирани по приоритета за модернизация и повишаване качеството на образование. Целта е не само да не бъдат изгубени средства, но и Програмата да изпълни своята мисия и да бъдат преодолени предизвикателствата и трудностите пред образователната система в България.

По време на заседанието

членовете на Комитета за наблюдение бяха запознати с напредъка по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г., както и с напредъка и резултатите от операциите със стратегическо значение „Силен старт“, „Успех за теб“ и „Модернизиране на професионалното образование и обучение“, които се изпълняват от МОН. Бяха представени и резултатите от оценката на процедура „Модернизация на висшите училища“ в България: Уроци за програмиране на образованието“, извършена от ОИСР.

В рамките на заседанието членовете на Комитета посетиха Обединено училище „Пенчо Славейков“ в пловдивския кв. „Столипиново“, което представи резултатите от работата си по редица проекти, реализирани по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, както и по проект „Успех за теб“ по Програма „Образование“. Учениците посрещнаха гостите с богата програма от танци, музика и настроение.

Your Image Description

Свързани статии:

Бизнесът е ключов партньор в модернизирането на професионалното образование Глобален лидер в производството на смартфони ще финансира следващо поколение AI технологии в българския INSAIT Министър Красимир Вълчев откри Център за високи постижения в ПГ „Велизар Пеев“ в Своге Официално: Tараклийският държавен университет е поделение на РУ „Ангел Кънчев“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятИзпълнителна агенция „Програма образование“подобряване на качеството на висшето образованиеПрограма "Образование"финансиранеЦентър за високи постижения

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Оценки и нагласи към процедурите за подбор на директори на образователни институции – първоначални данни

Следваща статия

Теоретични аспекти и практикоприложни наблюдения на някои съвременни тенденции в музикалнообразователния процес в българското училище

Следваща статия

Теоретични аспекти и практикоприложни наблюдения на някои съвременни тенденции в музикалнообразователния процес в българското училище

„Клас прослужено време“ – конфликт между поколения или стимул за развитие?

„Клас прослужено време“ – конфликт между поколения или стимул за развитие?

Може ли да сигнализираме прокуратурата?

Според мен наистина запетаите са важни

Последни публикации

  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище
  • 48 082 зрелостници се явиха на матурата по български език и литература
  • Област „Образование“ получава най-високата оценка в „Бележник 2025“ на Националната мрежа за децата
  • УНСС отбелязва 105 години от създаването си
  • Националният STEM център отваря врати до година
  • Над 50 000 зрелостници на матура по български език и литература
  • Библиотеката на Софийския университет представя история на букварите
  • Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе отличен от Съюза на народните читалища
  • Панорама на средното образование се проведе в Монтана
  • Мултисензорен подход в комуникативната терапия и обучението на глухи деца и ученици
  • Transformation of Social and Educational Relations in the Context of Digitalization
  • Eфективност на академичната подготовка на студентите от педагогическите специалности
  • Изследване на прилагането на закалителни процедури в детската градина, насочени към формиране на здравна култура при децата
  • Моделът STRONG – възможност за използване и развиване потенциала на талантливите ученици от професионалните гимназии
  • Изследване и анализ на нагласите на студентите при използване на генеративен инструмент на изкуствен интелект
  • STEM обучение на студенти педагози в трансдисциплинарна образователна среда
  • Педагогическа технология за обучение на учениците в началните класове за работа с диаграмно репрезентирани данни
  • Любомир Русев – големият непознат педагог и психоаналитик от първата половина на ХХ век
  • Military and Social Threats as Determinants of the Development of Contemporary Ukrainian Higher Education
  • Използване на системите за управление на обучението в контекста на интерактивното образование
  • В памет на проф. д.и.н. Петър Ангелов

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"