Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 35, 2021

Да избереш България

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-09-2021
в Брой 35, 2021
A A
Десислава Василчева

Десислава Василчева е на 29 години. Завършила е Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ със специалност „Начална училищна педагогика и чужд език немски“. По време на следването си е участвала в програма „Еразъм+“ с 6-месечно обучение в Австрия, където е ходила на стаж в няколко образователни институции. Сега следва магистратура – „Съвременни образователни технологии“, отново във Великотърновския университет. От миналата учебна година работи в СУ „Вела Благоева“ в Старата столица като преподавател на учениците в целодневната организация на учебния ден.
Десислава знае от дете, че иска да стане учител, и винаги се е развивала целенасочено в тази посока. Вярва, че на света няма по-силна и чиста обич от детската. „Моите учители винаги са ме вдъхновявали. Техните истории и уроци ме водят до днес. Учителят преди всичко трябва да бъде човек, да вдъхва доверие, да бъде съпричастен с вълненията, тревогите и успехите на своите ученици. Всички тези предишни мои учители са ми го показвали и са ме вдъхновили да стана учител“, споделя младата учителка.
С ентусиазъм разказва за работата си в занималнята. Тя е съставена от три етапа – организиран отдих и спорт, самоподготовка за следващия учебен ден и занимания по интереси. След приключване на учебния ден учениците се хранят организирано в стол под ръководството на учителя. След това участват в различни организирани игри, използвайки физкултурния салон и спортните площадки на открито. Включват се с голям интерес в спорта, като за тях подготвят щафетни игри и забавни състезания. Заниманията по интереси също предизвикват вълнението на децата. Темите са разнообразни и са съобразени с възрастовите особености. „Използваме предстоящи празници, за да изработваме предмети или да рисуваме картини“, разказва моята събеседничка. Идеята е по забавен начин да се запознаят с българските обичаи и традиции.
Групата, която води, е от един клас – 19 деца от III клас. „По време на обучението от разстояние часовете бяха намалени, но въпреки всичко направихме организацията така, че децата хем да не изостават от учебния материал, хем да остава време и за забавления“, разказва младата учителка. На мнение е, че обучението от разстояние е нож с две остриета. От една страна, дигиталната култура на учениците става по-висока, но от друга – губят се човешките отношения. За щастие, третокласниците на Василчева са достатъчно големи и самостоятелни. Без чужда помощ успяват да се справят с обучението от разстояние в електронна среда.
С ентусиазъм говори за успехите на учениците си. Тази година е подготвяла едно дете за явяване на Националната олимпиада по религия, проведена в СУ „Вела Благоева“. То се класира на едно от челните места и учителката много се гордее с него. Предметът е включен в програмата по занимания по интереси и се изучава по един час седмично.
В България никога не е работила като учител, но е била преподавател в Нидерландия в Първо българско училище АБВ – Амстердам. „Докато живеех и работех в чужбина, изведнъж реших, че искам да се върна у дома. Искам да бъда със семейството си, детето ми да знае български и да получи българско образование. Искам да се развивам тук и нямам никакво намерение да заминавам за чужбина“, категорична е тя. Разказва колко я натъжава това, че българчетата в Амстердам не знаят родния си език. За тях той остава чужд. Като човек, живял в Австрия и Нидерландия и отблизо запознал се с образователната система на двете държави, е на мнение, че там учениците се обучават в прекалено свободна обстановка. Това, което би приложила, е въвеждането на повече на брой часове по изучаване на роден език в начален етап на образование.
Тя е горда майка на 3-годишна дъщеря. На мнение е, че когато човек има желание, може лесно да съчетае работата със семейните задължения.
Радва се на подкрепата на родителите на учениците си при всяко свое решение или действие. Като млад учител, съвсем разбираемо, е имала своите притеснения от срещата с майките и бащите на своите възпитаници. За щастие, тревогите ѝ се оказват неоснователни. „Родителите на възпитаниците ми са много отговорни хора. С разбиране подхождат към всеки проблем и с отзивчивост се включват в новите проекти“, казва тя.
Радва се, че и в СУ „Вела Благоева“ е попаднала на толкова хубав екип. Определя учителите, с които работи, като истински професионалисти и благодари от сърце за подкрепата и доверието, което получава в лицето на директора Ангел Янчев. „В училището всички нови колеги биват посрещнати с отворени обятия. Никак не е трудно да свикнеш да работиш тук. Много бързо училището се превръща в дом, а колегите – в семейство“, споделя Десислава. Ръководството работи усилено в привличането на млади преподаватели и допълнителна квалификация на учителите. От 62-ма педагогически специалисти 16 са докторанти. След завършване на магистратурата си моята събеседничка също е решила да продължи да учи и да се развива. Благодарна е на възможностите, които ѝ предоставя работното място – постоянни и непрекъснати обучения.
„Това ти помага да вървиш напред, а не да стоиш на едно място“, категорична е 29-годишната учителка. С ентусиазъм и без да щади сили и време се включва в разработването на всички проекти, в които я поканят. Последно през лятото работи по „Подкрепа за успех“. През целия месец юни работи с всички желаещи допълнително по предметите религия и родинознание. „Изненадана съм колко много деца се включиха. Учейки, истински се забавлявах-
ме. Разучавахме народни танци и песни, традиции и обичаи“, разказва моята събеседничка.
Учениците обичат да прекарват занимания на открито. Винаги, когато метеорологичните условия го позволяват, Десислава Василчева провежда уроците в зелените класни стаи. Обикновено там е мястото, където си пишат домашните и се провеждат часовете по религия. „Учениците проявяват голям интерес към този предмет. Задават въпроси и искат повече информация“, разказва тя. На мнение е, че той е сред любимите предмети на децата, а най-голямата полза от него е, че разширява кръгозора им и обогатява общата им култура.
„Работата ми носи удовлетворение. Щастлива съм, че си намерих точното място“, казва младата учителка. Не отрича, че като навсякъде и тук не липсват предизвикателства. Сред тях са умението да дадеш на всяко дете подходящата за него задача, така че то да се почувства щастливо, че се справя. Много важно е да намериш таланта у всяко дете и да работиш в посока на развиването му. „Когато ученикът почувства успеха, и аз се чувствам щастлива и удовлетворена“, допълва тя. Вярва, че кариерното ориентиране трябва да се изучава именно в начален етап на обучение. Учениците от
I до IV клас са много любопитни и жадни за знания. С интерес слушат за различните професии. Затова често в клас канят гости, които да ги запознаят с работата си. Още от I клас учениците в СУ „Вела Благоева“ изучават и английски език. Любопитство предизвикват и всички събития, свързани с честването на Седмицата на китайската култура. Училището работи в тясно сътрудничество с Института „Конфуций“ и редовно има тематични инициативи. За учениците на Десислава Василчева най-интересни са откритите уроци по бойни изкуства. Като цяло, малчуганите обичат спорта и състезанията. В сферата на заниманията по интереси най-предпочитан е тенисът на маса. Редовно организират съревнования, където най-добрите завоюват награди и отличия. „Всеки успех трябва да бъде поощряван“, завършва разказа си тя.

Your Image Description

Свързани статии:

Най-пъстрата рисунка „Математика без граници“ събра 1234 участници от 17 страни Наши ученици с медали по космически науки СМГ е моят дом

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Красив ум

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

СМГ е моят дом

Следваща статия

Разказ за малкото училище с големите проекти

Следваща статия
Разказ за малкото училище с големите проекти

Разказ за малкото училище с големите проекти

Откриватели на ново знание

Откриватели на ново знание

Еволюция има, загадка е началото є

Присъствено обучение без здрави учители – мисия невъзможна

Последни публикации

  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination
  • Най-добрите математици сред студентите
  • Games in Function of Development of Multiplication Skills
  • A Pedagogical Method of Teaching Nested Loops in Introductory Programming Courses
  • Българските азбуки и чатджипити
  • Предизвикателства на дигиталната трансформация в обучението за комуникация при кризи
  • Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности
  • Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст
  • Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти
  • Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"