Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 37, 2021

С грижа за здравето и дарованията

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-09-2021
в Брой 37, 2021
A A
В ЦПЛР – Бургас, дават поле за изява на дарованията на всяко дете. Центърът посреща новата учебна година
с нова вокална формация за детски забавни песни и иновативна програма „Краезнание“

От новата учебна година Центърът за подкрепа за личностно развитие в Бургас започва иновативната програма „Краезнание“, която ще обхваща всички детски градини. „В тях ще бъдат сформирани групи, в които около 30 лектори ще обучават децата. Успоредно с нея ще продължи и познатата програма „Православие“ в училища и детски градини, където има желание от страна на родителите“, разказва за „Аз-буки“ инж. Пепа Ангелова, директор на ЦПЛР – Бургас. Сред новостите тази година е и разкриването на вокална формация за детски забавни песни и индивидуална подготовка на солисти по поппеене.
Дейностите, които предлага Центърът, обхващат близо 7000 деца и ученици. „Община Бургас е единствената община, в която развиваме ранно чуждоезиково обучение на английски език още от 2015 г. В него са включени около 3500 деца, които изучават английски език в предучилищните групи в детските градини, и 1900 ученици в I клас в училищата на територията на общината“, отбелязва събеседничката ми, която ръководи Центъра от 1995 г.
От няколко години ЦПЛР – Бургас, развива и програма за диагностициране и лечение на гръбначни изкривявания и наднормено тегло на децата и учениците от общината. Досега са обследвани около 9000 деца, като нуждаещите се от специализирана помощ могат да посещават създадените два кабинета по лечебна физкултура. „При тези социално значими заболявания е важно навременното им диагнос-
тициране и лечение. От 20 години работим в тази посока. Издали сме и три книжки, създадени от лекари ортопеди и специалисти от Регионалната здравна инспекция. Години наред работихме с МБАЛ „Дева Мария“, откъдето спонсорираха издаването на тези книжки. Живот и здраве, тази програма ще продължи и през новата учебна година“, казва събеседничката ми.
Дългогодишни традиции има и народният хор „Трепетлика“, който тази година ще отбележи своята 20-годишнина. А преди това му предстои пътуване в края на септември за участие в конкурс в Барселона, Испания. Малки таланти събира и вокалната формация „Шарени гайтани“, в която музикалните си умения развиват деца от 5- до 7-годишна възраст. Част от тях след това продължават в хора. Други
80 деца и ученици са включени в детския фолклорен танцов ансамбъл „Радост“. Те имат много изяви, включително и участия в международни фестивали.
Центърът предлага занимания и в три школи по изкуства. Едната се води от известния бургаски художник Денислав Белчев. „Той работи с ученици от среден и горен курс. Обикновено ги подготвя за Националната художествена академия. Например тази година всички негови възпитаници са приети. А двама ще учат архитектура. Другият колега – Христо Христов, е завършил в Италия, като се занимава с комикс, илюстрация и стъклопис. Аз също работя с него в съботните дни с малки ученици до IV – V клас. А Севина Трайкова работи с по-мънички деца, които печелят редица награди от национални и международни конкурси“, споделя инж. Пепа Ангелова.
Целогодишно работи и театралната школа „Детско царство“, която участва с различни постановки в общински, национални и международни конкурси и фестивали. Провеждат се и занимания по пиано.
В Центъра работи и група по БЕЛ, която подготвя учениците за изпитите в края на VII клас и за ДЗИ. Ученици от VI – XII клас за занимания по графичен дизайн през учебната 2021/2022 г.
пък набира Школата по информационни технологии. Освен тях в Школата са включени V и VІІІ клас. Провежда се и „Забавна математика“ в детската градина. От много години се развиват и школите по ракето-, авто- и авиомоделизъм, които постигат силни резултати на различни състезания.
ЦПЛР – Бургас, организира и благотворителната инициатива „Подари мартеница“. През
последната година в нея се включват 33 детски градини от общината, в които децата изработват над 700 мартеници. А както всяка година, деца от театралната школа „Детско царство“ към Центъра, облечени в български народни носии, радват бургазлии с подарък мартеница.
„Имаме и Център за кариерно ориентиране и професионално развитие и консултиране на ученици, родители и граждани. В него петима консултанти работят по различни национални програми. Например по проект „Подкрепа за успех“ се работи с ученици от IV и VІІ клас от селища в общината, като целта е превенция на отпадането от училище“, разказва инж. Пепа Ангелова.
За развитието на децата и учениците в Центъра се грижи екип от над 30 педагогически специалисти и петима в кариерния център. Използват се и външни лектори – основно за чуждоезиковото обучение. В последните няколко години протича и процес на обновление в колектива, като в него влизат млади мотивирани специалисти с креативни идеи. Педагозите от Центъра участват в редица обучения, провеждат се и вътрешни квалификации. Сред курсовете са и такива за провеждането на обучение от разстояние в електронна среда. И към момента екипът на Центъра е по-подготвен при необходимост да се премине към дистанционно обучение. „През миналата година онлайн обучението стартира в събота и неделя, за да не пречим на работата на училищата. Занимания се провеждаха през платформата MS Teams. В детските градини обучението беше присъствено, като бе прекъснато само за две седмици, докато те бяха затворени. Откриваме новата година на 1 октомври. Смятам, че имаме готовност да реализираме онова, което сме набелязали като дейности“, казва директорката на ЦПЛР – Бургас.
Центърът е и сред онези, чиито преподаватели работят през летните месеци. През юни са организирани местни лагери по краезнание за опознаване на родното място и обекти около него. „През юли разкриваме занимални в училищата, изявили желание. В тях наши кадри водят заниманията, а таксите за родителите са минимални. Тази година имахме такива занимални на четири места в Бургас – за всеки комплекс по една“, отбелязва още инж. Пепа Ангелова.
Относно базата тя споделя, че чуждоезиковото обучение се провежда в детските градини и училищата. Там се организират и групите по краезнание и православие. Базите на Центъра са две – в кв. „Славейков“ и в централната част на града. Отделно е оборудван центърът за кариерно консултиране.
Има и кабинети по изобразително изкуство, по информационни технологии, по английски език и по театър. Групи използват и базите на общинския културен център „Морско казино“.
Директорът инж. Пепа Ангелова коментира още, че в момента се довършва новата стратегия за развитие на Центъра за подкрепа за личностно развитие в Бургас. Кандидатства се и по проект на ЦОИДУЕМ, който е насочен към деца от социално уязвими групи. В него се включват доста училища и детски градини. Преди това е завършен друг проект – „Етнодъга“, обхванал деца от руски, арменски и ромски произход.
„Имахме и проект по „Еразъм+“, но пандемията затрудни пълноценното му изпълнение. Затова засега няма да кандидатстваме отново. Надявам се догодина епидемичната обстановка да позволи да се мисли в тази посока. В момента работим и по проект на ПУДООС за опазването на околната среда“, казва събеседничката ми.

 

Най-популярните конкурси

Центърът за подкрепа за личностно развитие в Бургас организира популярните национални конкурси за рисунка, компютърна рисунка и фотография „Морето не е за една ваканция“ (посветен на 31 октомври – Международния ден на Черно море), за рисунка и приложно изкуство „Водата – извор на живот“ и за православна поезия и проза на тема „Рождеството на Спасителя“. Те са част от Националния календар на МОН за изяви по интереси на децата и учениците. Всяка година в тях се включват хиляди талантлива млади хора от страната.
„Досега са създадени шест издания на сборника „Вяра, надежда и любов за децата на България“, събрал стихове, разкази и приказки на призьори и участници в организираните от Центъра конкурси „Рождество на Спасителя“ и „Христос возкресе – радост донесе“. Изданието излиза на бял свят благодарение на финансовата подкрепа на Сливенската митрополия“, разказва директорът на ЦПЛР – Бургас, инж. Пепа Ангелова.
Центърът провежда и общинския кръг на Националната викторина по безопасност на движението „Да запазим децата на пътя“. Организира и общинските конкурси „Аз, моят град и морето“, епархийския конкурс за великденско яйце „Децата и вярата“, конкурса за коледна картичка „Рождество Христово“ и конкурса за рисунка и литературна творба за ученици на тема „Свети Пимен Зографски – първият български будител“.

Your Image Description

Свързани статии:

Споделени детски мечти Черната дупка се „изпарява“* Когато се завърнеш в родното школо Гледаме с надежда към бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Свободен час

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

„Ръченица“ увенча финала на концерта Доминго – Йончева

Следваща статия

Как започва учебната година по света

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Как започва учебната година по света

Дезинформация дебне отвсякъде

Дезинформация дебне отвсякъде

Професионалното висше образование – накъде

Професионалното висше образование – накъде

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"