"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-букиAz-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Az-buki National Publishing House for Education and Science
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 17-18, 2021

Мобилно приложение измерва вниманието по време на урок

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
27-04-2021
in Брой 17-18, 2021
A A

Мобилно приложение измерва вниманието по време на урок, събирайки сензорни данни от учениците. То показва тяхното ниво на ангажираност, използвайки подобен на светофар индикатор. Камерата проследява лицето на детето и отчита червено, оранжево, жълто или зелено в зависимост от проявената ангажираност. Зеленото означава, че то е концентрирано в темата, а червеното – че е неангажирано. Това позволява на учителя да разбере на кои подходи да заложи за разгръщането на пълния потенциал на всеки ученик и към кои деца да насочи подкрепата си в класната стая. Използването на приложението дава възможност за по-детайлна работа с децата с отчетливо изразени обучителни затруднения.
Приложението е резултат от международен проект на Центъра за специална образователна подкрепа в Пловдив. В продължение на 40 месеца партньорски организации от Англия, Белгия, Сърбия, Турция и България работят заедно за оптимизиране на образователната подкрепа на учениците със специални образователни потребности.
„Идеята е да бъдат предоставени на учителите и терапевтите набор от инструменти за подпомагане оценката на вниманието на всяко дете, както и да се повиши осведомеността за значението на образователните технологии и внедряването на иновации“, пояснява директорът на ЦСОП Веселка Бакиш.
Експертите са разработили описателна карта на ефективни педагогически подходи с наръчник за обучители, пет мобилни игри и мобилно приложение с ръководство към него.
Екип от специалисти на Центъра за специална образователна подкрепа е създал и виртуален сборник с практически задачи за ваканционна работа на своите ученици. Книжката съдържа подбрани занимателни упражнения, адаптирани за нуждите на деца със специални образователни потребности.
Идеята за разработването ѝ се заражда в отговор на интереса на децата към дигиталните образователни ресурси за периода на обучение в електронна среда от разстояние. Авторите адресират сборника и към родителите в знак на признателност към тяхната ангажираност по време на образователния процес, особено в извънучилищна среда.

Your Image Description

Свързани статии:

От морето до Космоса с ракетата на Джеф Безос МОСТ-ът, по който бургаската Руска гимназия преминава Спортът дисциплинира Децата са щастливи, когато са заедно

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Азбука на добротата

Next article

Емоционалното насилие над деца е най-разпространено

Next article
Емоционалното  насилие  над деца е най-разпространено

Емоционалното насилие над деца е най-разпространено

Да не преоткриваме топлата вода

Да не преоткриваме топлата вода

Държавата стимулира научните публикации

Държавата стимулира научните публикации

Последни публикации

  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Предизвикателства пред управлението на качеството в училищното образование в Европейския съюз
  • Подготовката на учители в условията на дигитална трансформация и иновации: анализ на европейски приоритети и тяхното отражение в национален контекст
  • Изкуственият интелект в часовете по чуждоезиково обучение в българското училищно образование и отражението му в учебните програми по чужди езици
  • Интегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
  • Между текста и практиката: дигиталната и предприемаческата компетентност в обучението по български език (8. – 10. клас)
  • Овладяване на ключови компетентности на занятията по български език и литература в средното училище (анализ на данни от анкетно проучване)
  • Ключовите компетентности и обучението по български език (анализ на учебни програми по български език)
  • Оценка на учителите за застъпеността на компетентностите при различни образователни модели и методи
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора
  • По стъпките на Уста Кольо Фичето
  • С дъх на море
  • Как да докажем трудовия си стаж от друга държава?
  • Възходът на духа
  • Министерствата на отбраните
  • УНСС отличи най-добрите си студенти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About us
    • About us
    • Who we are
    • Team
    • Ethics
    • Documents
  • Az-buki Weekly
  • Journals
    • Strategies for Policy in Science and Education
    • Bulgarian Language and Literature
    • Pedagogika-Pedagogy
    • Mathematics and Informatics
    • Natural Science and Advanced Technology Education
    • Vocational Education
    • Istoriya-History journal
    • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
    • Filosofiya-Philosophy
  • Editions
  • Projects
  • Advertising
  • Subscribe now
  • Contact
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"