Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 19, 2016

Кои са лидерите в науката

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-05-2016
в Брой 19, 2016
A A

В същото време вторият в класацията – Китай, има ръст от почти 5%. Трета е Германия с растеж от 0,6 на сто. Въпреки това САЩ продължават да са в собствена класация, като приносът на техните учени за висококачествени научни изследвания и огромният брой статии, които те публикуват, надхвърлят значително тези на всяка друга страна и през 2015 г. Изследователи от САЩ имат 26 639 публикации в топ списания, което е два пъти и половина повече от 9666-те статии на учени от Китай. Третата държава в класацията – Германия, има 9142 публикации. Данните показват, че от 2012 г. насам приносът на САЩ към статии, включени в индекса, намалява. В същото време Китай бележи темпове на растеж на топ научните публикации от 13% годишно. Разбира се, Китай разчита и на невероятната „научна армия“ от 1,5 млн. изследователи по данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие от 2014 г. Цифра, която е малко по-ниска от общия брой на учените в целия Европейски съюз. Но дава поле за развитие, тъй като на 1000 заети в Китай се падат по двама изследователи, докато в ЕС това съотношение е 8 на 1000. Германия с „едва“ 360 000 изследователи има само с около 500 публикации по-малко от Китай. Специално за Германия авторите на изследването подчертават, че в сравнение с другите членки на ЕС страната дава най-висок процент от БВП за научноизследователска и развойна дейност – 2,84% през 2014 г. Приносът на германската индустрия по този показател пък е най-високият в света – 1,84% от БВП. Една от целите на ЕС е да се увеличи размерът на публичните и частните инвестиции в НИРД до 3% от БВП до 2020 г. На този фон България изостава значително с показатели от едва 0,5 – 0,6% от БВП за наука и иновации.

Четете повече в бр. 19, 12 – 18 май 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Научният фонд се отчете Първи млад български учен на форум с Нобелови лауреати Джурасик парк край Трън Показват Панагюрското съкровище в Британския музей в Лондон

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Химия“, книжка 3/2016

Следваща статия

Професионално образование, година XVIII, книжка 2, 2016

Следваща статия

Професионално образование, година XVIII, книжка 2, 2016

Изпити под лупа

По пътеките на ученето и на планината

По пътеките на ученето и на планината

Последни публикации

  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"