Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2017 Брой 23, 2017

Обучението по чужди езици започва все по-рано

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-06-2017
в Брой 23, 2017
A A

За последните 10 години учениците в Европа започват да учат задължително чужд език в училище все по-рано. Намалява и възрастта, на която започват часовете по втори чужд език. Това показват данните от доклад на европейската платформа за анализи в сферата на образованието „Евридика“. В него са отразени ключовите аспекти по изучаването на чужди езици в страните членки на ЕС, Швейцария, Норвегия, Исландия, Лихтенщайн, Босна и Херцеговина, Сърбия, Черна гора, Македония и Турция. Анализът стъпва основно на статистически данни на „Евростат“ от учебната 2015 – 2016 г. и изследванията на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие PISA и TALIS.
По последни статистически данни 83,8 на сто от децата в начален етап на Стария континент имат задължителни часове по чужд език. Десет години по-рано техният дял е 67,3 на сто. Най-често обучението започва между 6 и 8 години. Най-рано чужд език започват да учат децата в немскоговорещата част на Белгия – на 3 години. От миналата учебна година e въведено и обучение от 3-годишна възраст и в Кипър. В Малта и Полша чуждоезиковата подготовка стартира на 5 години. В осем страни задължителните часове по език започват между 9 и 11 години. Само в Ирландия и Шотландия няма задължение за учене на чужд език в училище. В Ирландия децата задължително имат часове по ирландски и английски, но това не се счита за чуждоезиково обучение, тъй като двата езика са официални в страната. В Шотландия училищата имат задължението да предлагат обучение на всяко дете, което иска да учи. В момента тече и реформа, според която до 2021 г. ще бъде въведено задължително чуждоезиково обучение от 5-годишна възраст.
Въпреки намаляването на възрастта увеличението на часовете по език е малко. Те представляват между 5 и 10 на сто от учебните часове. Най-висок е процентът в Люксембург – 44 на сто от програмата. В страната чуждоезиковото обучение започва на 6 години, а изучаването на втори чужд език – на 7. В доклада се посочва, че във все повече страни изучаването на втори чужд език от по-ранна възраст става задължително. В 8 страни да учиш втори език, е само по желание, но повечето училищата са задължени да осигуряват тази възможност за желаещите.
Английският остава най-популярен чужд език за учениците – той се изучава от над 95 на сто от всички деца в Европа.

 

Четете повече в бр. 23, 8 – 14 юни 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

На вси словени сме дали книга да четат… Изстреляха Dragon и с наше участие По дългия път на миграцията Роботизиран пръст с жива кожа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 3, година XLIV, 2017

Следваща статия

Философия, година XXVI, книжка 2, 2017

Следваща статия

Философия, година XXVI, книжка 2, 2017

сп. "История", книжка 3, година XXV, 2017

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 3, 2017

Последни публикации

  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"