Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 4, 2019

Законови промени заради акредитацията

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-01-2019
в Брой 4, 2019
A A

„От друга страна, ние разчитаме акредитационната оценка да покаже къде образованието е качествено и къде има най-добри предпоставки за качествено образование“, заяви той в отговор на въпрос по време на парламентарен контрол. Според министъра са налице проблеми с акредитацията от няколко гледни точки. Например тя не посочва категорично обучението в кое висше училище е добро, в кое не е толкова добро и има ли предпоставки за качествено обучение. Затова сме свидетели на устойчиво обезценяване на акредитационната оценка. Ако преди 12 години при петстепенна скала средната акредитационна оценка е била 82% от максимума, преди шест години е била 88% от максимума, то днес е 92% от максимума. Така редица професионални направления са с почти еднакви оценки.
От друга страна, системата не разполага с друга надеждна институционализирана оценка за учебната дейност и качеството на образование, която да се използва за комплексно оценяване и за съответствие с потребностите на пазара на труда. А това е необходимо при планирането на приема, ако ще се провежда политика за преструктурирането му. Според Министър Вълчев трябва да се променят няколко неща – да се провежда програмна акредитация в няколко висши училища по едно и също време, за да има съпоставимост, ясно да се очертаят основните показатели, които ще се оценяват. Другата промяна е свързана с участието на един преподавател в акредитацията само на едно висше училище.
Друг проблем при акредитацията е, че страната ни не разполага с професионални образователни одитори. Предвижда се още да се облекчи програмната акредитация или оценката от институционалната акредитация да бъде средно претеглена от оценките на програмните акредитации.

 

Четете повече в бр. 4, 24 – 30 януари 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

6 пъти по-ниски заплати гонят специалисти зад граница В крак с ерата на суперкомпютрите Севлиево отново е сцена на науката Закуска в Космоса с… такос

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

100 хора

Следваща статия

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Следваща статия

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Българите в Англия запазват правата си и след Брекзит

Ученето като предизвикателство

Ученето като предизвикателство

Последни публикации

  • Медицинските специалисти в детските градини и училищата вече имат достъп до електронни здравни данни на децата
  • Висши училища откриват новата академична година
  • Децата от софийското 40. СУ „Луи Пастьор“ с екоприключение в края на лятото
  • Дни на иновациите в образованието
  • Повече отпуск за хора с намалена работоспособност – какво казва законът
  • Диагнозата не е пречка за обектива на фотографа Анна Йончева  
  • Училище за… лешояди
  • Учениците от ПГ „Св. Климент Охридски“ в Елхово показват отлични резултати по математика и български език на изпитите в X и XII клас
  • Тинк танк – що е то и има ли място в езика ни
  • Децата в училището в с. Крепча искат да поемат по стъпките на шахматистката Нургюл Салимова
  • Есенна лектория за ученици в Софийския университет
  • Министър Красимир Вълчев посети Академията за таланти в с. Розово
  • МОН предлага система за управление на качеството в училищата и детските градини
  • Малена Замфирова е сред петимата най-добри млади спортисти на наградите на Европейските олимпийски комитети
  • Съединението – повод за гордост и размисъл
  • Ремонтират откритата спортна площадка в разградското ОУ „Васил Левски“
  • Пет медала за българските ученици от Европейската младежка олимпиада по информатика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 35/2025 г.
  • Министър Вълчев представи новия началник на Регионалното управление на образованието – София-град
  • Снимка на броя: БУ „Аз Буки Веди“ в Кьолн откри учебната година
  • Министър Красимир Вълчев: Дългосрочната ни цел е изграждане на функционални умения и финансова грамотност сред учениците
  • Зам.-министър Наталия Михалевска се срещна с българските лектори в чуждестранни университети

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"