Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 14, 2020

Всички училища в област Стара Загора вече са онлайн

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-04-2020
в Брой 14, 2020
A A
Базата на иновативното училище „П.Р. Славейков“ е в готовност да бъде използвана както преди

Всичките 122 училища на територията на област Стара Загора са организирали обучението в електронна среда. 80 от тях са създали пълна организация, което означава, че всички ученици са се включили в този процес, разполагат с интернет устройства – персонален компютър, таблет, лаптоп или телефон. 42 са училищата, които частично са въвели обучението в електронна среда по различни причини. Една от тях е, че учениците не разполагат с устройства, нямат интернет или липсва подкрепата на родителите. За тези деца директорите на училищата продължават да търсят възможности. Много от мобилните оператори правят различни предложения, например за поставяне на допълнителни точки в населените места, където няма или е недостатъчен интернетът. Вариант е на ниво училище да се закупят таблети.
В 12. ОУ „Стефан Караджа“ не всички ученици разполагат с устройства, за да могат да ползват интернет. В този квартал, както и в по-малките села, които са населени с ученици от уязвими групи, чрез образователните медиатори се предоставят на родителите материали на хартиен носител. След това по обратния път стигат до училището, което ги предава на учителите. В някои от малките населени места директорите са потърсили подкрепата на кметовете. Материалите се изпращат в съответното кметство, откъдето се предоставят на децата. Понякога задачи се поставят по телефона, с какъвто разполагат почти всички семейства.
„Според мен новият подход в обучението тръгна добре, с ентусиазирани ученици и учители и подкрепящи родители – казва Татяна Димитрова, началник на РУО – Стара Загора. – На фона на над 33 000
ученици в област Стара Загора, 2600 нямат устройства, а 3000 – интернет. В момента се работи за разрешаване на този проблем.“
Във 2. ОУ „П.Р. Славейков“ – Стара Загора, обучението в електронна среда е в пълен ход. Потърсихме някои от преподавателите от начална степен, за да споделят впечатленията си от изминалия период досега.

 

Розалина Паскалева – начален учител, III клас:

Децата в моя клас са живи, любознателни, творчески и дейни. Имат прекрасни родители. Още на 11 март предупредих ученици и родители какво евентуално ни очаква, и успяхме да изпреварим събитията. Родителите самоинсталираха платформата, с която работим – See Saw, помагат си един на друг с много мили отношения. Пробвахме връзката още на 13 март вечерта и около 70% от децата се включиха. Започнахме с преговорен урок по „Човекът и природата“. И макар че беше петъчен ден, почти всички бяха на линия. Направихме урок и на 14 март вечерта, макар и в почивен ден, като голямо семейство. Децата питаха каква ще им бъде домашната работа, макар че събота е почивен ден. Още същата вечер ми върнаха домашни работи, имаха изследователска задача, записват се как разказват урока, защото това ги учи на подредена реч… Недостатък е, че връзката прекъсва на определени минути, но намерихме разрешение.
На 16 март, когато официално стартира обучението онлайн от 26 ученици в класа, видях пред себе си включени 24 устройства в конферентната жива връзка. Малко по-късно се сетих, че имаме в класа тризнаци и че всъщност никой не отсъства от урока.

 

Денка Иванова – начален учител, I клас:

За 2. ОУ „П.Р. Славейков“ ще голямото предимство е ползването на облачната технология от няколко години. За онлайн обучението аз ползвам комплек-
та на Google – Google class room. Всеки ученик има свой акаунт. Работи се в защитена среда. Координираме действията си във виртуалната класна стая. С мен заедно в обучението се включи и преподавателят от целодневното обучение Мария Горчева. Паралелката ми е с профил информационни технологии, имаме поща на класа, работим защитени в интернет. Още от началото на учебната година децата изпращат домашните си работи в пощата на класа. От 10-те първи награди в тази възрастова група на националното IT състезание „Знайко“ 5 са на ученици от нашия клас.
Препоръчвам дистанционната форма на обучение да продължи и когато преминем в реални условия. С нея се работи индивидуално, с обратна връзка, в която сме учител и ученик, и се избягва притеснението от останалите.

 

Соня Рачева – начален учител, I клас:

Първоначално работих в You Tube, но възникна проблем и уроците си преподавам във Facebook. Не е като живата връзка, но засега е интересно на децата, приятно и полезно. Много от родителите купиха таблети и лаптопи на децата. Така за нас остава и ще си имаме през 4-те години дигитална класна стая.
Родителите споделят, че им е много интересно да слушат и да гледат уроците. Така много бързо се ориентират как да помогнат на децата в подготовката. Самите те научават много нови неща. Така създаваме тристранен процес на обучение, мога да кажа, и това ме радва. Това сплотява родители и ученици.
А що се касае до самото дигитално обучение – правим го като телевизионно предаване. Уча се и аз как да се държа пред камера, сутрин се поздравяваме и си пожелаваме хубав ден.

Your Image Description

Свързани статии:

Започна се от различни нива на подготовка Как се управлява самолет в час Училищна среда, близка до семейната Ученици с цветни вратовръзки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне4Tweet
Предишна статия

Започна се от различни нива на подготовка

Следваща статия

Във Варна с готовност за COVID-19

Следваща статия
Във Варна с готовност за COVID-19

Във Варна с готовност за COVID-19

В ход е дигиталното обучение

Как се преподава класическо пеене онлайн

В ход е дигиталното обучение

ВСУ „Черноризец Храбър“ с подновен сертификат на ЕК

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"