Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 14, 2020

Всички училища в област Стара Загора вече са онлайн

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-04-2020
в Брой 14, 2020
A A
Базата на иновативното училище „П.Р. Славейков“ е в готовност да бъде използвана както преди

Всичките 122 училища на територията на област Стара Загора са организирали обучението в електронна среда. 80 от тях са създали пълна организация, което означава, че всички ученици са се включили в този процес, разполагат с интернет устройства – персонален компютър, таблет, лаптоп или телефон. 42 са училищата, които частично са въвели обучението в електронна среда по различни причини. Една от тях е, че учениците не разполагат с устройства, нямат интернет или липсва подкрепата на родителите. За тези деца директорите на училищата продължават да търсят възможности. Много от мобилните оператори правят различни предложения, например за поставяне на допълнителни точки в населените места, където няма или е недостатъчен интернетът. Вариант е на ниво училище да се закупят таблети.
В 12. ОУ „Стефан Караджа“ не всички ученици разполагат с устройства, за да могат да ползват интернет. В този квартал, както и в по-малките села, които са населени с ученици от уязвими групи, чрез образователните медиатори се предоставят на родителите материали на хартиен носител. След това по обратния път стигат до училището, което ги предава на учителите. В някои от малките населени места директорите са потърсили подкрепата на кметовете. Материалите се изпращат в съответното кметство, откъдето се предоставят на децата. Понякога задачи се поставят по телефона, с какъвто разполагат почти всички семейства.
„Според мен новият подход в обучението тръгна добре, с ентусиазирани ученици и учители и подкрепящи родители – казва Татяна Димитрова, началник на РУО – Стара Загора. – На фона на над 33 000
ученици в област Стара Загора, 2600 нямат устройства, а 3000 – интернет. В момента се работи за разрешаване на този проблем.“
Във 2. ОУ „П.Р. Славейков“ – Стара Загора, обучението в електронна среда е в пълен ход. Потърсихме някои от преподавателите от начална степен, за да споделят впечатленията си от изминалия период досега.

 

Розалина Паскалева – начален учител, III клас:

Децата в моя клас са живи, любознателни, творчески и дейни. Имат прекрасни родители. Още на 11 март предупредих ученици и родители какво евентуално ни очаква, и успяхме да изпреварим събитията. Родителите самоинсталираха платформата, с която работим – See Saw, помагат си един на друг с много мили отношения. Пробвахме връзката още на 13 март вечерта и около 70% от децата се включиха. Започнахме с преговорен урок по „Човекът и природата“. И макар че беше петъчен ден, почти всички бяха на линия. Направихме урок и на 14 март вечерта, макар и в почивен ден, като голямо семейство. Децата питаха каква ще им бъде домашната работа, макар че събота е почивен ден. Още същата вечер ми върнаха домашни работи, имаха изследователска задача, записват се как разказват урока, защото това ги учи на подредена реч… Недостатък е, че връзката прекъсва на определени минути, но намерихме разрешение.
На 16 март, когато официално стартира обучението онлайн от 26 ученици в класа, видях пред себе си включени 24 устройства в конферентната жива връзка. Малко по-късно се сетих, че имаме в класа тризнаци и че всъщност никой не отсъства от урока.

 

Денка Иванова – начален учител, I клас:

За 2. ОУ „П.Р. Славейков“ ще голямото предимство е ползването на облачната технология от няколко години. За онлайн обучението аз ползвам комплек-
та на Google – Google class room. Всеки ученик има свой акаунт. Работи се в защитена среда. Координираме действията си във виртуалната класна стая. С мен заедно в обучението се включи и преподавателят от целодневното обучение Мария Горчева. Паралелката ми е с профил информационни технологии, имаме поща на класа, работим защитени в интернет. Още от началото на учебната година децата изпращат домашните си работи в пощата на класа. От 10-те първи награди в тази възрастова група на националното IT състезание „Знайко“ 5 са на ученици от нашия клас.
Препоръчвам дистанционната форма на обучение да продължи и когато преминем в реални условия. С нея се работи индивидуално, с обратна връзка, в която сме учител и ученик, и се избягва притеснението от останалите.

 

Соня Рачева – начален учител, I клас:

Първоначално работих в You Tube, но възникна проблем и уроците си преподавам във Facebook. Не е като живата връзка, но засега е интересно на децата, приятно и полезно. Много от родителите купиха таблети и лаптопи на децата. Така за нас остава и ще си имаме през 4-те години дигитална класна стая.
Родителите споделят, че им е много интересно да слушат и да гледат уроците. Така много бързо се ориентират как да помогнат на децата в подготовката. Самите те научават много нови неща. Така създаваме тристранен процес на обучение, мога да кажа, и това ме радва. Това сплотява родители и ученици.
А що се касае до самото дигитално обучение – правим го като телевизионно предаване. Уча се и аз как да се държа пред камера, сутрин се поздравяваме и си пожелаваме хубав ден.

Your Image Description

Свързани статии:

Започна се от различни нива на подготовка Как се управлява самолет в час Училищна среда, близка до семейната Ученици с цветни вратовръзки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне4Tweet
Предишна статия

Започна се от различни нива на подготовка

Следваща статия

Във Варна с готовност за COVID-19

Следваща статия
Във Варна с готовност за COVID-19

Във Варна с готовност за COVID-19

В ход е дигиталното обучение

Как се преподава класическо пеене онлайн

В ход е дигиталното обучение

ВСУ „Черноризец Храбър“ с подновен сертификат на ЕК

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"