Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 15, 2020

Генерална репетиция

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-04-2020
в Брой 15, 2020
A A
Мария Семерджиева, началник на Руо
Федя Романов,
директор

 

 

 

 

 

 

 

 

Във всичките 61 училища в област Смолян се извършва обучение в електронна среда. Обхванати са 98% от децата. На тези, които нямат крайни устройства, се предоставят материали на хартия.“ Това коментира за в. „Аз-буки“ началникът на Регионалното управление на образованието в Смолян Мария Семерджиева. Тя изрично подчертава, че родителите съдействат изключително много, а децата подхождат отговорно към обучението си в необичайната среда.
Не са забравени и предучилищните групи в детските градини. На страниците на институциите и във фейсбук-групите се публикуват материали, с които малчуганите се запознават със съдейстието на мама и татко.
„Ситуацията ни постави в режим на генерална репетиция за тотално обучение в електронна среда. Разбира се, то винаги може да намери приложение и в една нормална учебна година, особено когато става дума за ученици с проблеми със здравето или живеещи в отдалечени, а през зимата и трудно достъпни места – нещо твърде характерно за нашата област“, продължава Мария Семерджиева. Тя дава за пример защитеното училище в с. Арда. Децата са под 20, но изключително трудният релеф, особено през зимата, прави невъзможно извозването им до някое близко училище.
Директорът на малкото школо Федя Романов с радост съобщава, че учебният процес върви с пълна сила. За Основно училище „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Арда годината е юбилейна – 150-години светско образование в селото и в региона. Въпреки тежкия демографски срив, „стопил“ школото до 13 ученици през настоящата учебна 2019/2020 година, то заслужено се гордее с постиженията на своите възпитаници – днешни и от отминали години.
„За наша изненада и деца, и родители се справят много добре. Започнаха с огромен интерес нестандартното си обучение и продължават и досега да бъдат мотивирани, включително да се подготвят за външните оценявания след IV и VII клас“, продължава директорът. И напомня, че випуските на малкото училище са с високи резултати през изминалите години на националните препитвания. А родителите държат изкъсо наследниците си да залягат над уроците. „Така резултатите идват от само себе си“, казва директорът. Уточнява, че всички деца имат крайни устройства. Заниманията се водят във виртуална класна стая. И не се прави само преговор на изучения материал, а се продължава с нови уроци, с препитвания и писане на минипроекти още от самото начало на принудителната карантина. Федя Романов дава за пример предмета, по който преподава – география. От една страна, часовете са малко, от друга – твърде много, за да се посветят само на упражнения. Затова шестокласниците и седмокласниците продължават уроците по учебната програма, предвидена за втория срок.
На помощ в трудната ситуация идва и друг факт, който обикновено е със знак минус – слетите класове в малкото арденско училище. Само че именно те са приучили децата да се занимават и самостоятелно в рамките на учебния час. Използват се различни платформи за надграждане на знанията, докато учителят е ангажиран с по-малките или по-големите в слятата паралелка.
В малкото планинско училище продължава с пълна сила и подготовката за тазгодишните национални изпити. „Дори и новите знания, които сме взели онлайн, да се включат в националните изпити, това не ни пречи. Децата ни ще вземат докрай предвидения материал по всички предмети от учебната програма и ще се справят много добре“, убеден е директорът.
Коментира и начина на изпитване. Намира за минус това, че изпитването е по принцип тестово. Това ограничава възможностите на детето да развие самостоятелно мислене, да пише грамотно. „Проблемът е от години. Децата бързо свикнаха с тестовете. Всичко е наготово. Но губят умението да изложат познанията си. Безупречно се справят в интернет средата, когато трябва да подготвят презентация например. Но когато трябва да развият въпрос, да изложат идеи, да защитят тези, срещат затруднения. Наблюдавам от години седмокласниците – отговорите им са логични и точни, но децата не умеят да пишат, изостават с краснописа и правописа, създаването на свободни текстове, писане на съчинения. Не е необходимо да складираме у тях толкова много информация. Източниците са много. Трябва да ги научим как да търсят достоверната информация, и още по-важно е как да излагат идеите си, да защитават тезите си, да следват логиката на мисълта си“, казва Федя Романов. Припомня, че дори олимпиадите по география са организирани така, че децата да разчитат на запаметяване на цифри, имена, статистически данни.
„В този нелек момент всички си помагаме – учители, ученици, родители. А децата в някои отношения учат нас, учителите. Помагат ни, по-бързо се ориентират с кои платформи да се работи, защото са по-практични и не засичат“, заключава моят събеседник.

Your Image Description

Свързани статии:

Между празници, делници и извънредно положение Без стрес от прехода детска градина – училище Между източните езици и математиката Да намериш мястото си

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне1Tweet
Предишна статия

IMI2 – надежда за тежко болните

Следваща статия

Между празници, делници и извънредно положение

Следваща статия
Между празници, делници и извънредно положение

Между празници, делници и извънредно положение

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Имаме кандидат за наградата „Карл Велики“

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

100 млрд. евро от ЕС за защита на доходите ни

Последни публикации

  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм
  • Role And Place of Monitoring and Control in Project Management in Organizations
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 18/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"