Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 22, 2020

Всеки ученик трябва да се чувства ценен

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-05-2020
в Брой 22, 2020
A A
Учениците от IV клас намериха оригинален начин да поздравят всички учители в ОУ „Антон Страшимиров“ по случай 24 май

Дияна Петкова е директор бургаското ОУ „Антон Страшимиров“, но е и специален педагог – ресурсен учител. Така че по време на пандемията и социалната изолация, волно или неволно, отделя и повече време и усилия за „особените деца“, които са предмет на професионалната ѝ кариера. Такива деца са 13 на брой в училището, което ръководи. 6 от тях са на индивидуална форма.
А. Г. е в I клас на индивидуална форма. Посещава училището в определени дни в седмицата. При него обучението се извършва в училище. В рамките на извънредното положение в страната има виртуална стая, която няма как да посещава сам. Работи асинхронно, с помощта на родителя. С него от другата страна на екрана стоят и се занимават ресурсен учител и още двама педагози.
„За мен приобщаващото образование е модел на взаимоотношения в училище, в който всеки ученик е приет в училищната среда. Всяко дете се чувства ценено, полезно и включено в живота на класа, училището, без значение от неговия социален статус и способности“, категорична е Петкова. Тя е убедена, че от нормативна гледна точка у нас имаме добра законова база, върху която този вид образование е стъпило.
„Всички сме свидетели колко бързо се наложи да променим и адаптираме към новата реалност цяла една система. На всички нива се смени фокусът на работа, методите на преподаване и оценяване, като в същото време се даде възможност да направим важни изводи. Основно място сред тях заемат онези, свързани с приобщаващото образование.
„В процеса на дистанционно обучение подкрепящата среда вече се премести в дома на учениците“, подчертава директорката на бургаското училище.
Дистанционното обучение първоначално изглежда трудно, но след подходяща подготовка от страна на учители и информиране на ученици и родители процесът може да е много удобен, смятат колегите на Диана Петкова, въпреки че при старта обществото не беше готово за тази промяна.
Палитрата от трудности е разнообразна. От изолацията в дома, та чак до разбирането от страна на околните. Това важи в по-голяма сила за семействата, в които има ученици със СОП.
„Учителите сътвориха „чудеса“ от обявяването на извънредното положение, обхващайки пълноценно голяма част от учениците със и без специални образователни потребности. Въпреки горепосочения факт се оказа, че една определена група деца не могат да бъдат обхванати така пълноценно както останалите. Децата със СОП формират основната част от тази група“, споделя наблюденията си директорката.
Основно проблемите при тях са в това, че те не могат сами да работят. Родителят трябва да е непрекъснато с тях. И той се превръща буквално в ресурсен учител. Макар да няма неговите умения. Не знае методиката. „Родителят изпълнява указанията на ресурсния, за да ги приложи на детето. Това много усложнява и натоварва по веригата. Всички се изнервят. Въпреки проблемите и разширената връзка децата бележат добър напредък – категорична е Петкова. – Те са истинските герои. Нашата гордост са в момента, защото преодоляват много повече препятствия“, допълва тя.
В СУ „Антон Страшимиров“ има и двама ученици със СОП, които завършват VII клас. „Много са важни насочването и изборът на професия за тези ученици, защото трябва да е нещо, което да ги прави независими от семейството“, казва директорката Петкова. Тя се гордее със своя ученик, на който се очертава бъдеще на велик художник. Момчето сега ще завърши IX клас в специализирана паралелка по изобразителна дейност, а в таланта му са убедени не само неговите родители, но и преподавателите в новото училище.
Като експерт, Петкова е категорична, че приобщаването може да донесе много ползи, но за целта трябва да бъдат изпълнени редица условия. На първо мястo, да се формират положителни нагласи. Всички заинтересовани страни трябва да виждат смисъл в него и да се чувстват достатъчно компетентни, за да могат да се справят. За да имаме позитивни нагласи не само в системата на образованието, но и в обществото, като цяло, трябва да има добра информираност по въпроса. Друго условие за успеха е системният подход при работа. Това предполага изграждането на структури, които да са координирани между различните сектори: образование, здравеопазване и социални грижи. Тази координация трябва да може да се пренесе и на микрониво – в училищния екип. Този вид образование е вече не просто тенденция или експеримент, а световна образователна политика, която успешно се прилага и при нас“, казва още тя.
А извънредната ситуация на онлайн обучение е още едно изпитание, през което се налага да преминат деца със СОП, техните родители и преподаватели.

Your Image Description

Свързани статии:

Светът е виртуална сцена Аз съм изследовател Онлайн ученическа конференция за корейската култура Безкомпромисни в облеклото

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Безкомпромисни в облеклото

Следваща статия

Силата и красотата на водата

Следваща статия
Силата и красотата на водата

Силата и красотата на водата

Пазители на архитектурната памет

Пазители на архитектурната памет

В ход е дигиталното обучение

Споделени детски мечти

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination
  • Най-добрите математици сред студентите
  • Games in Function of Development of Multiplication Skills
  • A Pedagogical Method of Teaching Nested Loops in Introductory Programming Courses
  • Българските азбуки и чатджипити
  • Предизвикателства на дигиталната трансформация в обучението за комуникация при кризи
  • Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности
  • Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст
  • Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти
  • Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители
  • Сп. „История“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • „Аз-буки“ проведе семинар за публикуване на научни изследвания във ВТУ „Тодор Каблешков“
  • Снимка на броя: За глаголицата с обич
  • Над 48 000 зрелостници на матура по профилиращ предмет или по професия
  • Български учени привлякоха вниманието на Би Би Си
  • Български принос в космическо откритие
  • Премиера на книгата „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 20/2025 г.
  • INSAIT събира у нас научен директор на НАСА и водещи световни учени
  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"