Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 25, 2020

Как се става отличник

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-06-2020
в Брой 25, 2020
A A
Любомира Димитрова с класния си ръководител и учител по математика Йордан Димов на изпращането на абитуриентите

Такъв човек съм – обичам да се случват нещата, както трябва. Щом това зависи от мен, не се щадя. Искам да постигам максимума“, категорична е зрелостничката от крайдунавския град Свищов Любомира Димитрова. Тя получава пълни шестици от държавните зрелостни изпити по български език и литература, по история и цивилизация и по английски език.
„Не мога да кажа, че очаквах на 100%, че ще се случат така нещата, не защото матурите са безбожно трудни, а защото освен моите очаквания имах поставени такива“, искрена е отличничката.
Да има 6,00 от избираемата матура и третата по английски език, е едно от условията, за да продължи образованието си в университет във Великобритания. Иска да учи „Право“.
„Виждам в него пресечната точка на всички дисциплини, които са ми интересни: математиката – заради логиката, благодарение на която се достига до решението на дадена задача; историята и литературата – заради играта с езика, богатството на думи и майсторството, когато се изразяваш. Към това се добавя и социалният аспект, който има в правото. Нямам намерение да променям света, а да се опитвам до някаква степен да въздействам на моята непосредствена среда“, казва още Любомира. Убедена е, че най-добрата подготовка за всичко това ще получи във Великобритания и чрез британското право.
Към професията се насочва още в VII клас, наблюдавайки родителите си, които са практикуващи юристи. От тях получава и подкрепа. „Позволявали са си да ми дават насоки, да изказват свои предпочитания, но никога не са ми ги налагали. Винаги сме били откровени в отношенията си. Не сме си спестявали нищо“, разкрива Любомира. И с обич споделя, че с 14-годишния си брат Стефан, който тази година се явява на изпити от националното външно оценяване, си помагат и се радват на успехите си.
За своите постижения Любомира е благодарна на своите учители
– началната Елена Янкова, на класния си ръководител Йордан Димов и на преподавателите Цветанка Костова, Галя Иванова, Евдокия Маринова, Роза Кръстева, Виолета Трайчева, както и на всички останали, до които е имала късмета да се докосне. „В свищовското СУ „Николай Катранов“ останах през всичките 12 години заради учителите. Когато не се чувствах достатъчно уверена, те повдигаха духа ми. А когато допусках грешки, ми ги показваха и обясняваха как да ги поправя. Винаги са ме карали да се стремя към върха“, категорична е Любомира.
Отличните ѝ резултати през годините не са един или два. Още на първото си по-голямо състезание – Коледното математическо във II клас, постига първо място. „Имам много ярък спомен. Помня как началната ми учителка ме посъветва да се запиша, как споделих с родителите си и как с майка ми, която е завършила математическа гимназия, се подготвях дни наред, как баща ми ме заведе на състезанието. Бях много спокойна. От дадените ни два часа успях да реша задачите за близо час и половина. По време на подобни форуми се съсредоточавам върху поставените задачи и изключвам за околния свят“, с усмивка разкрива Любомира.
Дни преди държавните зрелостни изпити, на 29 май, момичето от Свищов печели за България трето място в Международната олимпиада по философия. Тя се явява на нея благодарение на завоюваното първо място в подборен кръг. Любомира е и тазгодишната носителка на специалната награда на МОН в Националния литературен конкурс „Живеем в страната на Ботев“ с есето си „Какво е за мен Ботев“. Тя е единственият дванадесетокласник от област Велико Търново, класиран за участие в националните кръгове на три различни олимпиади – по философия, по история и цивилизация и по английски език, които ще се проведат в края на юни.
„Това е завършекът на 12-те години в училище. Положила съм много труд, за да се класирам за тези олимпиади. Не би било честно спрямо мен самата и положените усилия сега да не се явя. Правя го, за да изпълня собствения си критерий“, разсъждава 19-годишното момиче.
Мнение има и за дистанционното обучение. Според нея то не може да замени това да виждаш на живо и да усещаш емоцията на учителя, когато преподава, и която се губи в онлайн пространството. Предимство на електронното обучение изтъква в по-голямото време за самоподготовка, а недостатък – липсата на равни условия за всеки ученик, тъй като не всички разполагат с модерни компютри и достъп до бърз интернет.
Пред себе си Любомира
има близка цел – да започ-
не висше образование в избрания от нея университет. „Не искам да си поставям граници и да заявя, че ще се върна в България, защото това може да затвори врати пред мен. А аз искам да имам възможност да избирам сред всички възможности, които ми се предоставят“, казва тя.
Обича да чете, да пътува, да се запознава с нови и интересни хора. Мотото ѝ е „Постоянство и израстване“. Мечтае да е щастлива и удовлетворена, както и повече хора да се чувстват така от това, което правят.
„Нийл Геймън – фентъзи писател, казва, че недоволните хора са тези, които променят света, и недоволството е хубаво нещо – обобщава Любомира. И допълва: – Същевременно, ако никога не намериш удовлетворение, ако не си благодарен, че си на собственото си място, независимо че за другите животът ти е пълен с постижения и прекрасен, какъв е смисълът?!“

Your Image Description

Свързани статии:

С цветовете на дъгата Благотворителнoст от деца за деца Реплика на 2022 г. – „Край на пандемията“ Богдана Трифонова, радиоводещ: Радиото има изключителна сила

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне1018Tweet
Предишна статия

За споделянето, кризите и огъня

Следваща статия

Астропарти от хола

Следваща статия
Астропарти от хола

Астропарти от хола

Силата  на паметта

Силата на паметта

В ход е дигиталното обучение

По пътищата на безкрайния свят

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"