Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 27, 2020

Колко дни се учи в Европа

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-07-2020
в Брой 27, 2020
A A

Всяка година информационната мрежа по въпросите на образованието на Европейската комисия – „Евридика“, публикува доклад, базиран на национални данни. Направен е преглед на продължителността на учебната година, началната и крайната дата на всяка учебна година, датите и продължителността на ваканциите и броя учебни дни. Той обхваща както началното, така и средното общо образование. През учебната 2019/2020 г. докладът съдържа сравнителни данни за 38 страни, които участват в програмата на ЕС „Еразъм+“ – държавите членки на ЕС, включително Великобритания, както и Албания, Босна и Херцеговина, Швейцария, Исландия, Лихтенщайн, Черна гора, Северна Македония, Норвегия, Сърбия и Турция.

За да видите таблицата отворете тук

 

В повечето страни учебната година започва в началото на септември. Въпреки някои различия страните от Европа показват много сходства по отношение на структурата на учебната година. В 10 държави тя започва през август. Страните, в които училището започва най-рано, са Дания и Финландия. В Германия, въпреки че има официален старт на
1 август, в действителност училищата в различните провинции започват между 5 август и 11 септември.
В 18 европейски страни учебната 2019/2020 г. година започна на 2 септември. В някои държави началната дата обикновено е около средата на септември: в Южна Европа – Албания, Гърция, Италия, Португалия, Испания, а също така в България и Люксембург.
В Малта децата се връщат на училище в края на септември. В Австрия, Германия, Испания, Италия, Холандия и Швейцария началото и краят на учебната година значително се различават според регионите.
Най-често срещаният диапазон на броя на учебните дни е между 170 и 190 в цяла Европа. Броят на училищните дни варира между 157,5 дни в основното образование във Фландрия – област в Белгия, и 200 дни в Дания и Италия. В около половината страни учебната година продължава между 170 и 180 дни. В 17 държави или отделни техни региони броят им варира между 181 и 190 дни. Като цяло, броят на учебните дни е еднакъв в основното и средното образование, но има и изключения: във Франция и Албания (и двете в средното образование), Гърция (в средното образование), Румъния и Сърбия например броят на учебните дни е по-голям в средното образование, отколкото в началното. Обратното (по-малко училищни дни в средното образование, отколкото в основното) се наблюдава в Ирландия, Кипър и Босна и Херцеговина. У нас най-малките са с една от най-кратките учебни години – около 160 дни за учебната 2019/2020, а за гимназиалните класове (без последния) учебните дни са 180. Освен в Дания и Италия 190 и повече учебни дни има в Чехия, Италия, Албания, Великобритания, Норвегия и в някои германски провинции.
Разпределението и продължителността на ваканциите през учебната година варират в различните държави с изключение на коледната почивка. В допълнение към лятната ваканция, има още четири основни периода на училищните ваканции в цяла Европа: есенните празници, коледните и новогодишните, зимните и почивните дни по Великден. С изключение на коледните и новогодишните празници другите училищни почивки се различават и по дължина, и по време.
Тъй като някои от празниците са свързани с гъвкави календарни дати (Карнавал и Великден), времето им се променя леко от година на година. Освен тези общи празници всички държави предлагат допълнителни почивни дни по обществени или религиозни поводи. През есента децата имат едносед-
мична ваканция в 19 държави/региона; в другите страни то варира между два дни или три дни (например Чешката република, Обединеното кралство – Северна Ирландия, и Исландия) до три седмици (Швейцария) или изобщо без празници в 11 държави (напр. Албания, Полша, Черна гора и Северна Македония). В Австрия учебната година, като цяло, започва с дълъг непрекъснат учебен период от края на летните ваканции до началото на коледните почивни дни. По Коледа почти всички страни предлагат две седмици отпуска; в няколко държави е само една седмица (например Словения и Сърбия) и до три седмици за Германия. За Карнавала в около
20 държави/региона учениците имат една седмица ваканция, а във Франция, Полша и Турция – по две седмици. Девет държави нямат празници през този период (например Албания, Кипър и Гърция). Пролетните/великденските празници продължават една или две седмици в повечето страни. В няколко държави те са между 4 дни (например Финландия и Словакия) до три седмици в Швейцария. Няма празници през този период в Черна гора и Турция.
В някои страни има регионални и местни различия в училищните ваканции. Периодите и датите на училищните ваканции могат да варират в различните страни. В някои държави, като например Германия, Испания, Италия, Австрия и Швейцария, местните власти вземат тези решения. В Швеция и Норвегия отговорността е на общините. Въпреки това, като цяло, броят на дните на преподаване е фиксиран на централно ниво. В Чехия, Германия, Франция, Холандия, Полша, Словения, Словакия и Швейцария централните власти определят различни дати за някои периоди на празници според географски район. Въпреки някои разлики в продължителността на ваканциите моделът на ваканциите през учебната година е подобен както за основното, така и за средното образование.
Продължителността на летните ваканции варира много в цяла Европа. Учебната година, като цяло, завършва между края на май и втората половина на юли. Средата на юни е времето, когато в повечето страни започва лятната ваканция. Продължителността на летните ваканции варира значително между отделните държави: от 6 седмици в някои германски провинции, Холандия, Обединеното кралство (Англия и Уелс) и Лихтенщайн до 13 седмици в Албания и Латвия, между 12 и 13 седмици в Италия и Португалия и дори 15 седмици в България (за основно образование). Някои страни показват различия в продължителността на летните ваканции в зависимост от нивото на образование. В средното образование в Босна и Херцеговина учениците започват летните ваканции по-рано, отколкото в началното образование. Напротив, в Албания, България, Гърция и Сърбия учениците в началното образование започват своята лятна ваканция преди тези в средното образование.
Лятната ваканция в началното образование в България е между 11 и 15 седмици, докато в Швейцария е между 5 и 10 седмици за цялата образователна система. В повечето кантони тя е по-малко от 7 седмици, само в кантона Тичино е 10 седмици.

Your Image Description

Свързани статии:

Спортът губи спаринга с компютъра Какъв трябва да бъде учителят на 2021 г. Дигитализацията на образователните програми – новата норма* Дигитална раница за ученици зад граница

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне16Tweet
Предишна статия

Обновяват базата за наноматериали

Следваща статия

В Селановци напредват с иновативни дейности

Следваща статия
В Селановци напредват с иновативни дейности

В Селановци напредват с иновативни дейности

Тържествено завърши учебната година в Плевен

Тържествено завърши учебната година в Плевен

В ход е дигиталното обучение

Споделени умения

Последни публикации

  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"