Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

Родителите разказват за своите професии

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
в Брой 30, 2020
A A
Музикалният педагог Яница Герова се е ангажирала с ръководството на
детската музикална група „Звънчета“

В ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Драгичево, Пернишка област, учат 110 ученици. Сред тях са и деца от съседните села Мърчаево, Кладница и Рударци. Тази година първокласниците са 20,
като са обхванати почти всички малчугани от региона. „Разбира се, има и родители, които работят в Перник и предпочитат децата им там да учат“, казва директорката инж. Диана Иванова. По думите ѝ в последните години се наблюдава и друга тенденция – недостиг на помещения в детската градина. Много млади семейства са се преместили да живеят в Драгичево, но места за всички деца няма. „При нас всичко е свързано. Когато родителите запишат детето си в яслата, след това то продължава и в градината и накрая идва при нас, в училището. Но започне ли да пътува от малко, така продължава и след това“, казва още тя.
„Колкото по-рано започнат да се изграждат навиците у едно дете, толкова по-добре“, казва Иванова и посочва, че опитът ѝ показва, че децата, които не са посещавали детска градина, след това трудно се сприятеляват в I клас. „Социализацията е важна, но не бива тя да е за сметка на игрите“, е позицията на зам.-директорката Теодора Венкова. Тази година екипът на
ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ решава да кандидатства за иновативно училище. Сред предложенията им е въвеждането на кариерно ориентиране в начален етап на обучение – още в I клас. Признават, че въпреки че не е заложено в учебната програма, още сега го прилагат в рамките на часовете на класния ръководител и заниманията по интереси.

„Важно е децата от малки да имат предпочитания към някои професии, да имат мечти какви искат да станат“, казва Иванова. Редовно се провеждат и срещи с родители в рамките на часа на класния. На тези срещи възрастните разказват за професионалната си реализация, а децата научават „от извора“ какъв път трябва да изминат, ако искат да се занимават с дадена професия, какво образование трябва да имат, какви умения да притежават. На тези срещи родителите разказват и за ученическите си години, за приятелствата и лудориите, без които детето не може. „Срещите с родителите провокират и гордост, и любопитство“, казва директорката.

В училището работят много млади и предприемчиви учители, които прилагат иновативни методи в преподаването си. „Отворена съм за всякакви нови идеи и винаги откликвам на предложенията“, разказва Иванова. Споделя, че е готова да работи без почивка, за да се въведе в практиката една смислена идея. Сега в „Св. св. Кирил и Методий“ обмислят да качат всички уроци и материали по различните предмети в облачното пространство. С това ще се обогати палитрата от практики за използване на новите технологии, които са с традиции в училището. Затова още с обявяването на извънредното положение всички класове почти веднага преминават към дистанционна форма на обучение.
В началото работят със Zoom, а след това – с Teams. Ръководството на училището е предоставило цялата си налична техника, като лаптопи и таблети, на семействата с повече от едно дете. Затова не е имало нито един ученик без достъп до интернет или устройство. „В началото на децата им беше интересно. Искаха да разберат всички функции и възможности на платформата“, разказва директорката. По думите ѝ дори и децата от началния етап са се справили много добре. Като директор, се е включвала във всяка една виртуална класна стая, за да наблюдава учебния процес.
„Изпреварихме времево естествения процес на преминаване към електронно обучение. Отдавна работим с групи във „Фейсбук“ и „Вайбър“. Когато излизахме в грипна или дървена ваканция, поддържахме постоянна комуникация с родители и ученици в социалните мрежа“, допълва зам.-директорът. Тя е категорична, че технологията на работа посредством интернет е отработена и затова без стрес ученици и учители са преминали към обучението от разстояние по време на карантинния период.
През лятото в училището работят по програмите „Подкрепа за успех“, „Образование за утрешния ден“ и занимания по интереси.

В училището няма ученици нито от социално уязвимите групи, нито с явни пропуски от дистанционната форма на обучение. Но децата много са настоявали да се върнат в класната стая, за да се видят с приятелите си. След проведена анкета сред родителите става ясно, че те също подкрепят идеята за връщане в училище, макар че ваканцията вече е факт.

Your Image Description

Свързани статии:

На книга да се уча, за да сполуча Кога чудесата се сбъдват Когато има приемственост, има и добри резултати Учим, докато се забавляваме

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Добрият пример

Следваща статия

На книга да се уча, за да сполуча

Следваща статия
На книга да се уча, за да сполуча

На книга да се уча, за да сполуча

Новата учебна година ще започне присъствено

Новата учебна година ще започне присъствено

Пазарджик със зона на здравето

Пазарджик със зона на здравето

Последни публикации

  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет
  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"