Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

STEAM за малчугани – защо не

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
в Брой 30, 2020
A A
Ценка Тодорова, директор

Докато в обществото ни отново се разгоря дебатът дали четиригодишните задължително да ходят на детска градина, ръководен от идеята, че образованието в пред-
училищна възраст е област, която е най-важна за развитието на детето, екипът на ДГ „Пинокио“ – Русе, разработи проект за иновативна авторска програмна система. „Създаване на условия за изграждане на знания, умения и отношения у децата и реализирането им като бъдещи граждани на Р България и обединена Европа чрез прилагането на метода STEAM в обучението“ дава възможност за надграждане на предвидените в държавния образователен стандарт за предучилищно образование очаквани резултати и реализиране на дейности, оценени като ефективни от учителите.
В проекта за иновативна програмна система те са включили в обучението метода STEАM. И с това „Пинокио“ се нарежда сред 45 детски градини, които в следващия програмен период ще работят по НП „Успяваме заедно“, модул II – „Иновативна детска градина“. Средствата в размер на 270 000 лв. са за повишаване качеството на предучилищното образование чрез прилагането и популяризирането на добри иновативни практики, прилагани в детските градини.
337 учители ще работят с 5316 деца.
Абревиатурата STEАM съчетава в себе си наука, технологии, инженеринг, изкуство и математика. Този метод за обучение е подходящ за хора от всякакви възрасти, включително и за най-малките, категорични са двайсетте педагози от детската градина. Основното предимство е огромното удоволствие, което децата изпитват чрез въвличането в реални експерименти и задачи. При този метод те се учат чрез правене да развиват способностите и въображението си. Свидетели са на реални резултати от дейността си. Това оценяват и родителите на 228-те деца в ДГ „Пинокио“.
„Метода STEAM ще приложим в две образователни направления – „Математика“ и „Околен свят“. За резултатното му използване в детската градина е изградена интерактивна образователна среда. Идеята ни е през следващите 4 години да се изградят специализиран кабинет и система от ателиета за провеждане на допълнителни занимания с деца и групи, сформирани по интереси и възможности, като обучението ще се базира отново на метода STEAM – пояснява директорката Ценка Тодорова. – Педагогическият екип работи със софтуерен продукт „Енвижън“: един компютър – много мишки. Изчистването на образователния процес от дидактизъм, скованост и строга регламентираност, съобразяване с детските интереси, желания и възможности ще ориентира обучението към провокиране на мисленето и самостоятелността, към формиране на практически умения и развитие на личността.“
И като разговаряме за тази, меко казано, революционна иновация, стигаме и до въпроса – трябва ли 4-годишните задължително да посещават детска градина. „Екипът ни е категоричен – в тази възраст се пос-
тавят основите на бъдещите успехи на ученика – казва Ценка Тодорова. – Да не говорим за педагогическата подкрепа в ранна възраст за децата, чийто майчин език не е българският.“
Това мнение споделят и голяма част от родителите. Според тях детската градина е възможност малчуганите под формата на игра да трупат знания и умения. Затова родителите са и партньори на педагозите. Взаимодействието им намери особено проявление по време на задължителната карантина.
В ролята на „медиатори“ родителите се включиха в интерактивните занимания, за да не спира надграждането на постигнатото от децата.
На щат в ДГ „Пинокио“ има ресурсен учител и психолог. Те са важна част от екипа, който работи повече от успешно още от 2005 г. с деца със специални образователни потребности. През тази учебна година те са 20. Развиват се и също придобиват умения и знания заедно със своите връстници. Подготвят се за деня, в който заедно ще прекрачат за първи път училищния праг.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“ Смолян предлага девет защитени образователни институции Отново медали от Менделеевата олимпиада Как законът променя образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“

Следваща статия

Смолян предлага девет защитени образователни институции

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Смолян предлага девет защитени образователни институции

Отново медали от Менделеевата олимпиада

Отново медали от Менделеевата олимпиада

В ход е дигиталното обучение

Как законът променя образованието

Последни публикации

  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите
  • Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"