Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 31, 2020

Без стрес от прехода детска градина – училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-07-2020
в Брой 31, 2020
A A

Учебният ден в Начално училище „Отец Паисий“ в село Гара Елин Пелин винаги започва със сутрешна гимнастика и много усмивки. В него учат 44 ученици от I до IV клас. „Благодарение на малкия брой деца, можем да обърнем специално внимание на всеки ученик“, казва директорката Нина Стоянова. В училището има целодневна организация на обучението, като сутрин децата са с един начален учител, а следобед работят с друг. Педагогическият екип е малък, но отдавна са усвоили тайната на екипната работа. В непосредствена близост до сградата на училището се намира и ДГ „Слънце“. Преподавателите от двете учебни заведения поддържат постоянна връзка и обменят добри практики. Всяка година малките гостуват на големите. Те присъстват на урок в I клас. След това учениците също посещават малчуганите в градината. Традиция е на 1 март, пременени като Пижо и Пенда, да посетят и развеселят малчуганите. Идеята е децата без стрес да преминават от детската градина към училището.
„Колкото по-рано започнат с предучилищната подготовка, толкова по-добре за тях“, категорична е Стоянова. По думите , голяма част от родителите също подкрепят въвеждането на задължителна предучилищна подготовка от 4-годишна възраст, но някои се плашат от думата „задължителна“. Наблюденията обаче показват, че децата, които са посещавали подготвителна група, много по-бързо се приобщават към реда в училището и по-лесно се социализират в сравнение с тези, които не са.
В училището са си поставили за цел да съчетават традициите с иновациите, и успяват. Най-ярък пример за това е изборът на факултативни учебни часове в рамките на извънкласните дейности: „Религия“, „Родолюбие“, „Театрално танцово изкуство“ и „Работа с компютри“.
В малкото училище дори има параклис. Той е построен през 2006 г. с помощта на дарители.
В една от класните стаи има и модерна тъчдъска. Тя е получена по проекта на МОН „Образование за утрешния ден“. Получават я дни преди обявяването на извънредното положение заради коронавируса. Повече от година във всяка класна стая има мултимедиен проектор и лаптоп, свързан с интернет. Разбира се, има и екран, на който учениците да виждат всичко, което учителят има да им показва. Във фоайе на училищната сграда е обособен кът с мултимедия. В него при лоши атмосферни условия учениците гледат образователни филми и презентации, свързани с предстоящи празници и с училищния живот.
Обучението от разстояние в НУ „Отец Паисий“ протича леко и безпроблемно, по думите на събеседничката ми. „Родителите на учениците ни имат отношение към образованието. Всички се включиха в учебния процес“, разказва директорката. И допълва, че дистанционното обучение в начален етап на образование трудно би могло да се осъществи без подкрепата на семейството у дома.
От средата на март до края на учебната година учениците от I, II и III клас са учили в група в една от социалните мрежи, а IV клас – през един от месинджърите. След това се опитали да въведат като единна образователна платформа Zoom, но родителите срещнали трудности с използването . „Семействата оцениха труда ни“, допълва Стоянова. И разказва как родители са се обаждали на учителите да им казват колко много на децата им липсва училището.
Учители, родители и деца след дългата раздяла се срещат очи в очи в двора на училището. Поводът е повече от хубав – връчването на свидетелствата за завършен клас. А при спазването на всички противоепидемични мерки в двора отново прозвучават музика и детски смях.

Your Image Description

Свързани статии:

Да променяш средата и другите Ако учителят не учи, кой тогава… Да вдъхнеш живот на камъка STEM дни в иновативна образователна среда

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ако учителят не учи, кой тогава…

Следваща статия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

Следваща статия
Всички ученици при равни условия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Над 307 млн. евро за 64 предприятия

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Нова стратегия на ЕС за сигурност до 2025-а

Последни публикации

  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • NFLUENCE OF TEACHING METHODS ON THE PERCEPTION  OF THE LEARNING MATERIAL BY STUDENTS – FUTURE PEDAGOGICAL SPECIALISTS
  • За новото название бютибранш
  • РАЗВИВАМЕ ЛИ УМЕНИЯТА, КОИТО ИСКАМЕ ДА РАЗВИВАМЕ? ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА УМЕНИЯ ПРИ ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ. НАСОКИ И ПРЕПОРЪКИ
  • ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В ИСТОРИЧЕСКИТЕ НАУКИ: ДЕФИНИЦИИ, ПРИЛОЖЕНИЯ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
  • КУЛТУРНИТЕ СЪБИТИЯ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНИ НАГЛАСИ КЪМ КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ
  • КОМПОНЕНТИ НА УЧЕБНАТА СРЕДА И ТЯХНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ПРОЦЕСА УЧЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • КОГНИТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ, ОБХВАНАТИ  В ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • ЕФЕКТ ОТ ПРИЛАГАНЕ НА МОДЕЛ ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНО Е-ОБУЧЕНИЕ ВЪРХУ УСПЕХА НА СТУДЕНТИ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА
  • FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE 01 EDUCATION/PEDAGOGY
  • ДИГИТАЛНА ПЕДАГОГИЧЕСКА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ В САМООЦЕНЪЧЕН ПЛАН – ИМПЛИКАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА  ПРАКТИКА
  • На лов за Горгона
  • 496 кабинета са обновени по национална програма на МОН
  • Зорница Гоган, председател на Асоциацията на българските училища в чужбина: Важното е веднъж децата да влязат в училище, след това ги завладяваме и е лесно да останат
  • Снимка на броя: Студенти на помощ
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 31/2025 г.
  • 38 млн.лв. за училища и детски градини
  • Подкрепа за 20 000 талантливи деца
  • Издателство „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество със Софийския университет „Св. Климент Охридски“
  • Засилва се контролът при еднодневните ученически екскурзии

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"