Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 31, 2020

Без стрес от прехода детска градина – училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-07-2020
в Брой 31, 2020
A A

Учебният ден в Начално училище „Отец Паисий“ в село Гара Елин Пелин винаги започва със сутрешна гимнастика и много усмивки. В него учат 44 ученици от I до IV клас. „Благодарение на малкия брой деца, можем да обърнем специално внимание на всеки ученик“, казва директорката Нина Стоянова. В училището има целодневна организация на обучението, като сутрин децата са с един начален учител, а следобед работят с друг. Педагогическият екип е малък, но отдавна са усвоили тайната на екипната работа. В непосредствена близост до сградата на училището се намира и ДГ „Слънце“. Преподавателите от двете учебни заведения поддържат постоянна връзка и обменят добри практики. Всяка година малките гостуват на големите. Те присъстват на урок в I клас. След това учениците също посещават малчуганите в градината. Традиция е на 1 март, пременени като Пижо и Пенда, да посетят и развеселят малчуганите. Идеята е децата без стрес да преминават от детската градина към училището.
„Колкото по-рано започнат с предучилищната подготовка, толкова по-добре за тях“, категорична е Стоянова. По думите , голяма част от родителите също подкрепят въвеждането на задължителна предучилищна подготовка от 4-годишна възраст, но някои се плашат от думата „задължителна“. Наблюденията обаче показват, че децата, които са посещавали подготвителна група, много по-бързо се приобщават към реда в училището и по-лесно се социализират в сравнение с тези, които не са.
В училището са си поставили за цел да съчетават традициите с иновациите, и успяват. Най-ярък пример за това е изборът на факултативни учебни часове в рамките на извънкласните дейности: „Религия“, „Родолюбие“, „Театрално танцово изкуство“ и „Работа с компютри“.
В малкото училище дори има параклис. Той е построен през 2006 г. с помощта на дарители.
В една от класните стаи има и модерна тъчдъска. Тя е получена по проекта на МОН „Образование за утрешния ден“. Получават я дни преди обявяването на извънредното положение заради коронавируса. Повече от година във всяка класна стая има мултимедиен проектор и лаптоп, свързан с интернет. Разбира се, има и екран, на който учениците да виждат всичко, което учителят има да им показва. Във фоайе на училищната сграда е обособен кът с мултимедия. В него при лоши атмосферни условия учениците гледат образователни филми и презентации, свързани с предстоящи празници и с училищния живот.
Обучението от разстояние в НУ „Отец Паисий“ протича леко и безпроблемно, по думите на събеседничката ми. „Родителите на учениците ни имат отношение към образованието. Всички се включиха в учебния процес“, разказва директорката. И допълва, че дистанционното обучение в начален етап на образование трудно би могло да се осъществи без подкрепата на семейството у дома.
От средата на март до края на учебната година учениците от I, II и III клас са учили в група в една от социалните мрежи, а IV клас – през един от месинджърите. След това се опитали да въведат като единна образователна платформа Zoom, но родителите срещнали трудности с използването . „Семействата оцениха труда ни“, допълва Стоянова. И разказва как родители са се обаждали на учителите да им казват колко много на децата им липсва училището.
Учители, родители и деца след дългата раздяла се срещат очи в очи в двора на училището. Поводът е повече от хубав – връчването на свидетелствата за завършен клас. А при спазването на всички противоепидемични мерки в двора отново прозвучават музика и детски смях.

Your Image Description

Свързани статии:

Да променяш средата и другите Ако учителят не учи, кой тогава… Да вдъхнеш живот на камъка STEM дни в иновативна образователна среда

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ако учителят не учи, кой тогава…

Следваща статия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

Следваща статия
Всички ученици при равни условия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Над 307 млн. евро за 64 предприятия

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Нова стратегия на ЕС за сигурност до 2025-а

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"