Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 31, 2020

Да променяш средата и другите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-07-2020
в Брой 31, 2020
A A
Цветната и уютна атмосфера влияе положително
на настроението в часовете

От есента предлагаме обучение в професионална паралелка по защитената специалност „Електрообзавеждане на жп техника“ – професия „Електротехник“ с английски език в дневна форма на обучение и III степен на професионална квалификация“. Това споделя за „Аз-буки“ Орхан Исмаил – директор на СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Самуил, община Разград. Създаването отговаря на нуждите от кадри в региона. „Това са потребностите тук.

В село Самуил работи голямата вагоностроителна фирма „Тракция“. Обучението ще бъде полезно както за учениците, които ще излязат от училище със занаят в ръцете, така и за бизнеса. Компанията ни е партньор и подкрепя редица наши инициативи“, обяснява Исмаил. Отбелязва още, че вече е готов и кабинет по теория за новата паралелка, оборудван с мултимедия. В училищния бюджет са предвидени и средства за окомплектоване на подходяща работилница.
Всъщност базата на училището е едно от нещата, които го правят различно. Всичко започва преди
5 години, когато Исмаил става директор на школото. „Видях, че ни липсва голям стенопис на нашите патрони – светите братя Кирил и Методий“, спомня си Исмаил. И тъй като не е от хората, които чакат някой друг да свърши работата, хваща четката. И днес първото, което вижда всеки, престъпил прага на училището, са ликовете на славянските първоучители и новото лого. А тъй като бюджетът по онова време не позволява големи разходи, с много талант и работа Исмаил превръща дефектите по стените в ефекти и по тях оживяват цветя, водопади, книги, момиче в носия и други пейзажи и композиции. Новата естетическа атмосфера се допълва и от няколко творби на ученици, които се запалват от примера на своя учител.
„Още докато бях само преподавател, се убедих, че трябва да се направят специализирани кабинети с цветни щори. Стаите и коридорите да бъдат по-цветни и по-слънчеви, за да могат учители и ученици да се чувстват по-уютно и да се работи с по-добро настроение. И с помощта на ученици и учители направихме невероятни кабинети“, продължава разказа си Исмаил. За началото на отминалата учебна година откриват модерен кабинет по география и икономика. Той е създаден съвместно с общината по проект към ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. Впоследствие със собствени средства и с подкрепата на МОН реновират и оборудват и кабинети по биология и здравно образование и по химия и опазване на околната среда. В тази връзка, директорът подчертава доброто взаимодейстиве с местната власт. „С общината винаги сме имамли добри отношения и ръководството винаги е държало на доброто качество на образованието. И са ни помагали, с каквото могат“, казва той.
Обновени са и информационните кабинети и класните стаи. Основен ремонт е направен и на двата физкултурни салона със залата по борба и тази за фитнес. „С цветните пердета и рисунки навсякъде мисля, че базата стана идеална за 100-годишния юбилей“, коментира още Исмаил. Отбелязването на годишнината е планирано за 25 март, после за 24 май, но пандемията от коронавирус осуетява плановете. Въпреки това директорът е оптимист и се надява, ако новата учебна година започне нормално, да направят подобаващо тържествено отбелязване в Деня на народните будители.
С него разговаряме и за стрес теста с дистанционното обучение, в което завърши учебната година. „В самото начало заложихме на базата, сега дигитализираме средата и развиваме иновации и учителите са готови за онлайн обучението. Всички се справиха перфектно, въпреки че и на учениците, и на колегите им липсваше непосредственият контакт в класните стаи“, казва събеседникът ми. Използвани са различни социални медии и платформи. Обхванати са и всички деца, като благодарение на МОН, общината и учителите никой не е оставен без средство да се включва в учебния процес. „Няма никакъв проблем, ако се наложи да започнем новата учебна година както завършихме старата. Колегите са подготвени, на някои им хареса дори“, добавя Исмаил.
Онлайн обучението обаче носи и позитиви, по думите на Исмаил. Увеличават се например наградите от различни конкурси и състезания. Сред последните е първата награда на Гамзе Исмаил в националния конкурс „Писма до себе си“. Това е второ злато за нея, след като преди две години е първа и в раздел „Литературно творчество“ на националния конкурс „Морето, морето, морето…“. Признание получава и училищният в. „Кръгозор“, който е отличен с поощрение в тазгодишното издание на националния конкурс „Григор Попов“. Неговата ръководителка Халиме Мехмед пък е отличена за 24 май от своите колеги с традиционния почетен плакет „Учител на годината“.
„Повечето от учениците ни са повишили и успеха си – от няколко години не сме постигали толкова високи резултати на държавните зрелостни изпити и на външното оценяване. Предполагам, че подготвяйки се у дома, децата са наблегнали повече на уроците“, споделя още директорът. На матурите по БЕЛ средният успех на 26-мата зрелостници е 4,47. А на този по биология, на който традиционно се явяват почти всички, постижението е 5,10. Причината – един от профилите в гимназиален етап е „Биология и здравно образование“. „Някои от тях вече са се записали в Шуменския университет. Сигурен съм, че над 95% от възпитаниците ни ще учат във висши училища“, отбелязва в тази връзка Исмаил.
Благодарение на усилията на директора и неговия екип в последните години броят на учениците нараства и надхвърля 310. В гимназията учат деца от всичките 14 населени места в община Самуил, за които благодарение на общината е организирана добра транспортна схема за извозването им. „Наесен очакваме 29 деца и както миналата година, ще искаме одобрението на МОН да сформираме една паралелка с повече деца. В района има работни места и тенденцията е да се увеличават. Виждам и хората да се завръщат от чужбина, няма и празни къщи, така че деца ще имаме“, обобщава Исмаил.
А за тяхното образование и развитие се грижи екип от 32 педагози. На тях директорът е дал творческата свобода да се развиват, да правят иновации и да експериментират в името на по-качественото обучение на децата. И това, по думите му, засилва у тях инициативността и чувството за отговорност. Например през ноември 2019-а в новия кабинет по география учителката Кериме Мехмед демонстрира пред учители по география от общината и от Разград как новите технологии и интернет образователните платформи разширяват възможностите на педагозите и могат да превърнат часовете им в увлекателно и полезно преживяване на техните ученици.
А как творецът се справя с всекидневната административна работа на един директор? „В интерес на истината, преди да стана директор, мислех, че бумащината ще пречи на творческата ми натура. Но това, че съм художник и творец, ми помогна в определени моменти. Дори мога да кажа, че благодарение на тези дейности тук, в училище, съм мотивиран през почивните дни да създавам много повече и по-творчески неща“, отговаря Исмаил.
Самият той завършва заедно със своя брат близнак Осман „Живопис“ в Хуманитарната гимназия „Ананиe Явашов“ в Разград, а след това Шуменския университет „Еп. Константин Преславски“. Участват и правят редица изложби, а съдбата ги отвежда в две училища – Орхан започва работа в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Самуил, а Осман – в ОУ „Христо Ботев“ в близкото село Владимировци. Но това не им пречи да продължат с артистичните си изяви и изложби, които предизвикват голям интерес сред ценителите на изобразителното изкуство. Както и да създадат паметника на българския цар Самуил, който се намира в центъра на населеното място. Наскоро двамата откриват и поредната си изложба. И заедно с това продължават да влагат в училищата си разум, емоции и много талант.

Your Image Description

Свързани статии:

Ако учителят не учи, кой тогава… Без стрес от прехода детска градина – училище Добрият пример Дом на знанието в Берковския Балкан

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Иновациите продължават в Белене

Следваща статия

Ако учителят не учи, кой тогава…

Следваща статия
Ако учителят не учи, кой тогава…

Ако учителят не учи, кой тогава...

В ход е дигиталното обучение

Без стрес от прехода детска градина – училище

Всички ученици при равни условия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"