Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 31, 2020

Инвестиция със 100% възвръщаемост

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-07-2020
в Брой 31, 2020
A A
Даниел Парушев застава начело на най-голямата студентска организация у нас с подкрепата на 32 делегати от общо 50 гласували представители на висшите училища. Той е възпитаник на Университета за национално и световно стопанство (УНСС), учи в магистърската програма „Мениджмънт на недвижимата собственост“. Целите, които си е поставил да изпълни в рамките на своя мандат, са популяризиране дейността на организацията, подобряване условията в студентските общежития и създаване на Консултативен съвет към кмета на район „Студентски“. Обещава работата на организацията да бъде прозрачна, законна и екипна. Зад гърба му застават петима заместници с ресори „Учебна и научна дейност“, „Социално-битови въпроси“, „Международно сътрудничество“, „Културна дейност“ и „Здравеопазване и спорт“. Иска да върне доверието на студентите в организацията. За целта е решил да посети лично всяко от 52-те висши училища у нас, за да се срещне със студентите и да се запознае с проблемите им.

Образованието е най-ценната инвестиция. Това проличава особено по време на криза.“ В това е категоричен председателят на Националното представителство на студентските съвети (НПСС) Даниел Парушев. По време на извънредната ситуация приятели често се обръщат към него, като към човек с добро икономическо образование, с въпроса в какво е най-изгодно да се инвестират пари и къде има сигурност в тези трудни времена. А той на всички отговаря едно и също – в себе си. „Средствата, които имат 100% възвръщаемост, са само тези, които са вложени в допълнително обучение и развиване на уменията“, казва с усмивка Парушев.
Поемайки поста на председател на НПСС, си е поставил много амбициозни цели. Боли го от това, че през последните години доверието в организацията като че ли е позагубено. „НПСС е шапката на всички студентски съвети и студентите трябва да припознават себе си в нея“, отбелязва той. Представителството е единственият законоустановен национален орган, изразяващ общите интереси на студентите, докторантите, курсантите и специализантите. Организацията е създадена като
изразител на общите интереси на младите хора, които учат във висшите училища.
Затова те трябва да знаят за Представителството и при нужда от помощ или съдействие за разрешаване на даден казус да се обръщат не към друг, а към него.
В мандатната си програма Парушев обявява, че иска и студентите да имат свой национален омбудсман – практика, позната в немалко висши училища у нас и зад граница. Уточнява, че идеята е на колегите, издигнали кандидатурата му.
„Ако има национален студентски омбудсман, то младите хора ще знаят към кого да се обръщат при необходимост. Това определено ще подейства положително на студентската общност у нас“, допълва моят събеседник. Студентите ще могат да се обръщат към омбудсмана директно чрез сайта на организацията. Предложението все още не е разгледано на Общо събрание на НПСС, но вече се събират кандидатури за негови членове от всички висши училища. „Омбудсманът няма да замени дейността нито на председателя на НПСС, нито на ръководството“, категоричен е Парушев. Идеята е да се работи заедно и да са си взаимно полезни. Освен това ще има и горещ телефон, на който студентите ще могат да звънят по всяко време.
Младите хора и сега търсят съдействието на Националното представителство, но по-рядко. В рамките на дистанционното обучение са получавали сигнали, че дадени преподаватели не си взимат часа, а причината е не защото не искат, а защото не могат да работят с платформите. Често възникват проблеми и с претоварването на системата, защото мнозина искат да влязат в профилите си по едно и също време. Разбирайки за проблема, членовете на организацията се свързват с представителите на конкретния университет. След намесата им ръководството решава да финансира допълнителен софтуер, и сега могат да влизат едновременно между 120 и 140 души.
Получавани са и сигнали, свързани с комуникацията между преподаватели и студенти, а също така и за влошени отношения между Студентския и Ректорския съвет. „Националното представителство на студентските съвети трябва да бъде мост между преподаватели и студенти и се стремим да бъдем точно това“, казва Парушев. По думите му, най-честите оплаквания са за лошите условия на живот в общежитията, някои от тях не са ремонтирани от 12 години. За реновирането им Парушев ще търси съдействие и финансиране от Министерството на финансите, МОН и от кмета на район „Студентски“. Не смята, че университетите сами трябва да поемат издръжката на общежитията, макар че са тяхна собственост. „Изключително огромни са базите, които имат университетите в страната. Бюджетите се изчисляват по коефициенти. Много от тях се оплакват, че коефициентът им е нисък. А и броят на студентите с всяка година намалява“, отбелязва той.
В Студентски град живеят над 40 000 студенти, затова за НПСС районът винаги е бил приоритет. Искат да го направят по-сигурен и по-добро място за живот. Сред проблемите, които виждат там, са инфраструктурата и липсата на улично осветление. Вече са коментирали с ръководството на студентските и ректорските съвети във всяко общежитие да има видеонаблюдение. И на места то вече е факт. Но такова трябва да има и по улиците. Идеята на новия председател на НПСС е да се създаде Консултативен съвет към Студентски град, в който да участват представители на всички висши училища, които имат общежития там, и да се обособят кампуси в името на сигурността на младите хора.
Парушев коментира и политиките, свързани с профилирането на висшите училища. „Все повече се говори за необходимостта висшите училища да обучават и да насочват усилията си в професионалните направления, традиционни за тях, защото имат традицията, базата, преподавателите, учените. Няма как медиците да преподават икономика. Нито икономистите да се занимават с медицина или с инженерни науки“, казва той.
На мнение е, че университетите трябва да станат и по-гъвкави откъм времето, в което се провеждат занятията. Трябва да има възможност за посещение и за хората, които работят. Посочва за пример някои от частните университети, където лекциите започват след 18:30 часа, за да може да обхванат по-голям брой студенти. „По този начин всеки, който иска да учи, може да го направи“, отбелязва той.
Категоричен е за ползата от дуалната форма на обучение и по-голямата мобилност на студентите. „Висшите ни училища трябва да си комуникират и да обменят опит както помежду си, така и с университетите в чужбина. Така ще имаме по-богат избор за краткосрочно обучение“, смята Парушев. На мнение е, че програмата „Еразъм+“ е разпознаваема и изключително полезна за студентите. Но припомня един основен проблем – младите хора се страхуват да пътуват, защото голяма част от изпитите, положени в чужбина, не се признават у нас.
„Решението е въвеждането на единна система за висше образование, а МОН трябва да ни бъде партньор в това начинание“, категоричен е той. И изразява желание да обсъди програмата за мобилност на студентите на среща с европейския комисар по въпросите на иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел.
Най-голямата студентска организация у нас е започнала работа и в друга посока – затвърждаване на партньорството с представителите на средните училища и професионалните гимназии. Така учениците предварително ще се запознават с възможнос-
тите къде да продължат образованието си. „Висшето образование в България е много добро и по всякакъв начин трябва да го стимулираме и рекламираме“, заключава студентският лидер.
Възможността да се кандидатства с матура, определя като правилен подход, защото тя е най-доброто и обективно мерило на знанията.

 

Студентите предпочитат дистанционно обучение

Дистанционната форма на обучение е по-предпочитана от студентите. Това показва проучване на Студентските съвети, обобщено от НПСС. Ако преди извънредното положение посещаемостта на лекции е била 20%, то по време на извънредното положение надхвърля 90%. „Това е сигнал, че с развитието на технологиите при всички възможности висшето образование трябва да предлага възможност за онлайн обучение. Няма как да бъде заменена учебната скамейка, личният контакт с преподавателя е безценен“, казва Даниел Парушев.
Във връзка с одитните доклади на МОН и препоръките към Националното представителство, Парушев заявява, че на всяка забележка ще бъде обърнато внимание. „Не искам да бъда пророк, но забележки към това ръководство на НПСС няма да има. А всички препоръки ще бъдат изпълнени“, категоричен е студентският лидер.

Your Image Description

Свързани статии:

Три добри практики и един урок Ранно предупреждение за кризите Без стрес от прехода детска градина – училище Четири нови ученически състезания

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Събеседник

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Партньорство в името на здравето

Следваща статия

Обучение по време на криза

Следваща статия
Обучение по време  на криза

Обучение по време на криза

Мястото на 4-годишните е в предучилищната

Мястото на 4-годишните е в предучилищната

Иновациите продължават в Белене

Иновациите продължават в Белене

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"