Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Новини Новини 2020 Брой 33, 2020

Как се става педагог

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-08-2020
в Брой 33, 2020
A A

Въвеждане на компетентностния подход в обучението на бъдещите педагози, което по-късно да осигури прилагането му на практика, повишаване качеството на подготовката във висшите училища и на възможностите за обективна та оценка са очакваните резултати от публикуваните за обществено обсъждане промени в Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител“.
Бъдещите учители ще изучават нови дисциплини, а по някои от изучаваните досега се увеличават академичните часове. С измененията в подготовката за придобиване на квалификация „учител“ ще бъдат интегрирани основни групи компетентности, ключови за качествена и ефективна дейност в педагогическа среда. Усъвършенства се и структурата на задължителните и избираемите дисциплини, изучавани от студентите, предвид потребностите на българската образователна практика.
Въвежда се основна специализираща дисциплина за различните категории учители – „детски учител“, „начален учител“, „учител по…“ и „ресурсен учител“, с минимален хорариум от 45 часа. В отделни приложения в детайли са разработени комплекси от компетентности, които очертават основни изисквания към подготовката на учителите от всяка обособена група.
Студентите, които се подготвят да преподават различни предмети, ще изучават дисцип-
лината „Методики на обучението по…“ с общ минимален хорариум 120 часа за предучилищното и 170 часа за началното училищно образование вместо досегашните 90 часа. Същото се отнася и за обучаващите се за придобиване на квалификация „учител по…“ два или повече учебни предмети и „ресурсен учител“. Те ще изучават дисциплината „Методика на обучението по…“ с хорариум 120 часа вместо 90 часа.
Разработени са и основни групи компетентности, които да бъдат развити в рамките на подготовката на учителите, и които ще служат и за оценяване на подготовката на преподавателите в средното и във висшето образование
Бележки, становища и предложения по проекта се прие-
мат в дирекция „Висше образование“ – МОН (mstoyanova@mon.bg) до 10 септември 2020 г.
включително.

Your Image Description

Свързани статии:

Национална програма и за родители По коловозите на голямата наука Четири варианта на учебната година Повече пари за задгранични школá

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Четири варианта на учебната година

Следваща статия

Повече пари за задгранични школá

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Повече пари за задгранични школá

В ход е дигиталното обучение

Още 100 млн. лева за студентите

Вестник "Аз-буки"

(Не)частен случай

Последни публикации

  • Медалистът Борис Донков и неговият треньор Василка Йорданова: Успешният тандем учител-ученик се гради върху взаимно уважение и доверие
  • Споделена обич между деца, родители и учители
  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ, ГОДИНА XXXIII  / VOLUME 33, 2025
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • Актуално изследване на природонаучната грамотност при подготовката на учители
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • The Role of Higher Education for the Professional Realisation of Students – Problems and Prospects
  • Динамика на удовлетвореността от качеството на обучение на студентите от специалност ,,Мениджмънт на недвижимата собственост“ в УНСС
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Practice-Based Learning in Tourism Education
  • Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение
  • Unlocking the Potential of ESG and AI in Higher Education Finance: Insights from a Study across Five European Countries

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"