Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 36, 2020

15 септември идва

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-09-2020
в Брой 36, 2020
A A

Повече доверие между училище, родители, общество. Това ще е необходимо на системата в предстоящата, с възможни неизвестности, нова учебна година. Тя ще започне присъствено, а своя празник ще имат учениците в I, V и VIII (трите класа са в началото на отделните образователни етапи). Това стана ясно на съвещанието на началниците на регионалните управления на образованието с министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и екипа му. Традиционната работна среща се състоя в навечерието на учебната година. И пак по традиция се обсъдиха нейните акценти. Министър Вълчев е категоричен – необходима ни е образователна система, която мотивира младите хора да учат, и именно към създаването на условия за това ще бъдат фокусирани усилията.
А мотивацията идва, когато малкият човек се убеди, че е важен и значим, че неговата индивидуалност се уважава.
Ясно е, че все още не сме наваксали с нови учебни сгради и детски градини, за да се осигури по-малкият брой ученици в групи и паралелки. Няма и учители за това. Но върху тях пада още една отговорност – да оправдаят доверието на тези над 85% родители, които са категорични – децата трябва да бъдат в клас, трябва да има нормален учебен процес, а училището да продължи с една от най-важните си мисии – не само да дава качествено образование, но и да възпитава.
Министър Вълчев и образователните специалисти се обединиха около модела за невзаимодействие между паралелките. Учениците няма да обикалят по кабинетите, а учителите ще влизат в класните стаи на отделните паралелки. Децата от един клас и група ще общуват помежду си, но не и в рамките на училището. В клас маските ще бъдат свалени, остава да убедим децата, че те са необходими в общите помещения. Затова пък учителите ще бъдат с маски и предпазни шлемове, особено ако влизат в различни класове. Изключение ще правят учителите в начален етап, където визуалният контакт с госпожата носи спокойс-
твие на малчуганите. Сериозно предизвикателство е и училищният транспорт и осигуряването на максимално възможни мерки за дезинфекция и невзаимодействие между пътуващите деца.
„Предложихме немалко решения, но всяко училище ще избере кои от тях са работещите за него“, коментира министър Вълчев. Той е категоричен, че при влошена епидемична обстановка системата вече е готова и е доказала на практика, че може за часове да превключи на обучение от разстояние – синхронно и асинхронно. В страната ще бъдат подбрани и петнайсетина училища, които имат възможност да предлагат дистанционно онлайн обучение. Виртуално в „клас“ ще влизат и ученици от различни училища, които по здравословни причини няма да могат да посещават реалните часове.
При тази сложна и пълна с неизвестности учебна година на преден план излиза и необходимостта от компенсаторна система за наваксване на учебния материал, за затвърждаването му и за повече часове в подходящо време за развитие на таланта на детето, следователно за укрепване на неговия интерес към овладяване на знанията. Точно тук на „помощ“ идват иновациите, които вече 504 училища предлагат.
На рестарт подлежи и Националният механизъм за обхват. Проблемът е не само в обхвата в предучилищна и начална училищна възраст, но и в преждевременното отпадане от образователната система. Към
1 август около 9000 ученици така и не са се записали в първия гимназиален клас. 23% не са се явили на НВО след VII клас. Абсурдът е в това, че немалка част от тях не са се явили на изпитите по семейни причини, за да гледат по-малките си братя и сестри например. А иначе външното оценяване показва, че близо 2/3 от училищата не са пос-
тигнали заложените индикатори, а някои дори са намалили успеваемостта на учениците. Голяма работа очаква онези 20 училища, които са с най-големи отклонения на изпитите по български език и литература. Те минават и на особен режим на наблюдение и методическа помощ, за да се компенсират пропуските.
На прага сме на 2020/2021 учебна година. Тя идва с промени в Закона за предучилищното и училищното образование, както и в редица държавни образователни стандарти. Препоръката е да се следва учебният план, като програмите са ориентирът към това какво децата трябва да знаят. Плановете винаги могат да претърпят промени. Но е изключително важно родителите своевременно да бъдат осведомявани за случващото се.
Доверието към системата е това, което ще гарантира успешната работа.

Your Image Description

Свързани статии:

„Български пощи“ с нова услуга Учители зад граница обменят опит Матурите преди Празника на буквите Привличане вместо „изтичане“ на мозъци

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

„Български пощи“ с нова услуга

Следваща статия

Учители зад граница обменят опит

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Учители зад граница обменят опит

В ход е дигиталното обучение

Матурите преди Празника на буквите

В ход е дигиталното обучение

Привличане вместо „изтичане“ на мозъци

Последни публикации

  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 25/2025 г.
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2025, година LXVII
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"