Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 38, 2020

Звънецът събра децата отново

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-09-2020
в Брой 38, 2020
A A
Директорката на ОУ „Св. св.
Кирил и Методий“ в Николаево Венина Цонкова и министърът на образованието и науката Красимир Вълчев удариха заедно първия звънец на новата
учебна година

Денят, който е свързан с надеждата ни за бъдещето на нашите деца, е 15 септември. Образованието е това, което ще им осигури по-добър живот.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при откриването на новата учебна година в ОУ „Св.св.
Кирил и Методий“ в град Николаево, област Стара Загора. Той пожела на учениците, учителите и родителите преди всичко здраве и успешна учебна година.
„Желая децата да открият интереса към ученето, учителите да им помогнат. Да станат знаещи и можещи хора и един ден да си спомнят, че благодарение на тяхното училище и учителите, благодарение на образованието са успели. Нещо, което всички ние трябва да си спомняме от време на време“, отбеляза министърът. В школото в Николаево учат 377 деца, като за близо 90% от тях българският език не е майчин. Тази година училищния праг прекрачват 46 първокласници.
Просветният министър коментира, че училища, в които има концентрация на деца от уязвими групи, в общия случай с родители с по-ниско образование, се справят най-трудно. „Предизвикателствата пред тях са най-големи. Тези училища невинаги срещат подкрепа от родителите. Тук в най-голяма степен се работи по Механизма за обхват“, отбеляза той. И подчерта, че по време на извънредната ситуация през пролетта точно в тези училища са положени много усилия с всякакви средства да се провежда компенсаторно обучение. „Много голяма част от тези училища са пренебрегнати, защото понякога при тях не се виждат усилията на учителите. Всъщност дори и да са с по-ниски резултати, те са училищата, в които се прилагат при равни други условия най-много усилия и се работи най-много“, заяви министър Вълчев.
Той поздрави екипа на училището за доброто сътрудничество с местната власт, с чиято подкрепа учителите и медиаторите са успели да работят с децата по време на обучението от разстояние. „За редовното посещение на децата в клас е необходимо да са мотивирани не само учениците, но и техните родители, които да подкрепят учителите“, припомни той.
„Категорично няма планирано затваряне на училищата от октомври. Няма да има и грипни ваканции, а ще се минава на дистанционно обучение. Избрали сме относително най-либералния вариант – маските да се носят само в междучасията, в общите части. Препоръчително е децата да излизат навън, докато времето го позволява“, коментира министърът по повод на задължителното носене на предпазни средства от учениците. За пореден път той подчерта, че моделът за невзаимодействие между паралелките е избран, за да може при един заболял ученик да не се карантинира цялото училище. „Нашата цел е да има максимум присъствено обучение“, добави Вълчев. По думите му, в други европейски държави са въведени много по-строги мерки. Министър Вълчев уточни, че заявленията от родители за онлайн обучение продължават да се събират, като се очаква броят им да бъде около 400.
По-късно на среща с преподаватели от детски градини и училища в община Чирпан министър Вълчев обсъди въпроси, свързани с новата учебна година. Според него тя ще бъде трудна, но учителите ще трябва да са пример за децата в спазването на здравните мерки. Акценти в разговорите бяха и обхващането на децата на 4-годишна възраст в пред-
училищното образование, както и възпитателната работа в училище.
Зам.-министър инж. Таня Михайлова откри учебната година в
3. ОУ „П.Р. Славейков“ в Търговище. Тя приветства първокласниците, петокласниците и седмокласниците с началото на новата учебна година. „За мен е изключителна чест днес да бъда с вас, да открием новата 2020/2021 учебна година и да се завърнем в класните стаи след една неочаквана, неискана може би от нас ваканция, но съобразена с условията, в които се намираме. Убедена съм, че всички очаквате с трепет и вълнение да се завърнете в класните стаи, където получавате не само знания, но формирате умения и се учите на най-важното – да бъдете добри и всеотдайни хора“, подчерта в изказването си зам.-министър Михайлова. Тя се срещна и с учителите, като изказа своята благодарност за труда и усилията, които са положили по време на извънредната ситуация в страната. От своя страна, те благодариха за новия училищен автобус, предоставен от МОН миналата година, с който ще се извозват ученици от 4 населени места в общината. С подкрепата на Министерството предстои и основен ремонт на физкултурния салон на обща стойност 130 000 лева.
В същото време зам.-министър Карина Ангелиева откри учебната година в Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас. Тя пожела на всички здрава и успешна учебна година, а на учениците – да подкрепят своите родители, учители, директори и всички, които правят възможно училището им да бъде емблема за Бургас.
Президентът Румен Радев откри учебната година в ОУ „Св. Климент Охридски“ в село Трекляно. Той подчерта, че образованието трябва да се превърне в стратегически национален приоритет и да бъде ангажимент на всяко правителство, защото демократично и проспериращо общество се гради от образовани и просветени хора. Държавният глава разгледа и кабинета по информатика, който е оборудван изцяло с компютри, дарени от Администрацията на президента.
Вицепрезидентът Илияна Йотова присъства на откриването на учебната година в ОУ „Христо Ботев“ в село Добромирка, община Севлиево. Тя подари на школото книги на български автори.

Your Image Description

Свързани статии:

Център за научни инициативи Чужденци избират Медицинския във Варна УНСС с юбилейна стотна учебна година Над 1600 първокурсници в Русенския университет

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Чужденци избират Медицинския във Варна

Следваща статия

Първи учебен ден в 1. ОУ в Костинброд

Следваща статия
Първи учебен ден  в 1. ОУ в Костинброд

Първи учебен ден в 1. ОУ в Костинброд

По-различният първи учебен ден

По-различният първи учебен ден

Пак усмивки  в Началното  във Варна

Пак усмивки в Началното във Варна

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"