Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 40, 2020

Няма невъзможни неща

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-09-2020
в Брой 40, 2020
A A
Тази учебна година първокласниците в 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ в столичния кв. „Дружба“ са 117

Четвърто основно училище „Проф. Джон Атанасов“ се намира в столичния квартал „Дружба“ и в него учат 845 деца. Само първокласниците през учебната 2020/2021 г.
са 117. То е сред най-предпочитаните в квартала, а причините за това са не една и две. Децата не само получават отлична образователна подготовка, но също така се научават на ред и дисциплина. Във всеки випуск има по една математическа паралелка, която е сред най-желаните за малчуганите с афинитет от малки към техниката и природните науки. Останалите са езикови, като учениците изучават испански и руски, а от 15 септември – вече и немски език. От няколко години насам всички ученици са с униформа с логото на школото, а сега ще имат и електронен дневник.
„С радост се разделяме с „двойното счетоводство“, започва разказа си новата директорка на училището Таня Груева. Така тя нарича на шега използването на хартиен и електронен дневник.
Новата учебна година за тях започна спокойно и без притеснение, защото през лятото са се подготвили. „Наясно съм, че COVID-19 е заплаха за целия свят, но също така съм наясно, че присъствената форма на обучение няма аналог. Както на мен, така и на колегите живият контакт с учениците много ни липсваше“, отбелязва моята събеседничка. Ако се наложи, учениците отново ще преминат към обучение от разстояние, допълва тя и отбелязва, че не се страхува от организирането му, защото вече има опит в това отношение.
При въвеждането на извънредното положение през март тя координира целия процес в старото училище, където е работила като зам.-директор – 33. ОУ „Санкт Петербург“ в Люлин. Споделя, че следдипломната квалификация за учител по информатика и информационни технологии е помогнала бързо да се ориентира в новата и непозната среда, да обучи част от колегите си и всички лесно да се преборят с предизвикателството, наречено „обучение в електронна среда“.
Груева разказва, че в 4. ОУ няма единна платформа, по която да учат в електронна среда, и обещава, че ако заради пандемията от коронавирус отново се наложи да преминат към дистанционна форма, това ще се промени. Преди всеки учител е избирал както модела на обучение – синхронен или асинхронен, така и формата за преподаване на нов материал и проверка на наученото. Някои педагози са имали виртуални класни стаи, а други са проверявали домашни работи, изпратени по „Вайбър“. „Асинхронният модел е някакъв кошмар. Представяте ли си как се проверяват 78 домашни по химия – написани на ръка, снимани с телефон и изпратени до мен. Започваш с Paint да подчертаваш в червено грешките, след това фотографираш и връщаш. Това няма да бъде вече така“, категорична е директорката, която е и преподавател по химия.
Преди началото на учебната година родителите на трима от учениците подават заявление децата им да не се връщат в клас, а да продължат да учат дистанционно от дома си. При всеки един от тях има член на семейството с много сериозни заболявания. Към молбата им Груева подхожда с разбиране и веднага започва да търси решение. Първо им предлага да учат в дистанционен център и да се връщат в училище само за да бъдат изпитвани. Родителите обаче отказват, защото искат дъщерите и синовете им да бъдат със съучениците си и учителите, с които са свикнали. Въпреки първата спънка решение се намира – купуват и монтират техника в кабинетите.
„Не съм съгласна учениците да бъдат изоставени само и единствено защото училището не може да им предложи алтернатива на присъствената форма на обучение. В училището няма невъзможни неща“, категорична Груева. Сега тези ученици ще продължат да учат заедно със своите съученици. Камерата на лаптопа ще бъде изключвана само когато изпитват другите деца – тогава и малчуганите пред монитора ще могат да почиват.
В 4. ОУ има 34 деца със СОП, като с тях работят трима ресурсни учители, логопед и психолог. Всички те са назначени на щат. „При нас има много тежки случаи, които се нуждаят от голяма подкрепа. В нашето училище децата със специални образователни потребности са обгрижени от специалисти“, допълва директорката и им благодари от сърце за всеотдайната работа и мотивацията, с която всеки ден отиват в училище.
Завръщане на интереса към природните науки, по-активно участие в националните олимпиади и по-интересна програма на извънкласната дейност – това са само част от целите, които си е поставила Таня Груева като нов директор. Едно от първите неща, които прави, заемайки поста, е да купи 10 лаптопа за нуждите на педагогическия персонал. Досега на учителите им се е налагало да използват личните си компютри, а някои дори са нямали такива. Иска да подобри микроклимата в училището, защото е на мнение, че всеки учител трябва да се чувства спокоен на работа и да знае, че зад гърба му стои приятел. „По този начин ще повишим резултатите и на учениците“, категорична е директорката и допълва, че до този момент нямат нито един класиран ученик от 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ на национална олимпиада. Но това в най-скоро време ще се промени.
Решила е в училището да изградят STEM център, който да бъде в полза на новата природо-математическа паралелка, която планира да направи съвсем скоро. Освен това тази година ще кандидатстват и за иновативно училище, а сред нововъведенията, които ще предложат, са класни стаи на открито. За да обменят опит и успешни педагогически практики, ще гостуват при колегите си от Първа частна математическа гимназия.
За Груева 4. ОУ е знаково, защото там е учил синът , понастоящем дипломиран адвокат. Началната му учителка Петя Атанасова все още преподава в училището. Разказва ни с усмивка как, след като започва работа и печели първия си хонорар, решава с група приятели да боядисат оградата на училището в „Дружба“ с цветовете на българското знаме. Днес оградата е там, но се нуждае от пребоядисване. И това ще стане, защото традициите са затова – да се спазват, а на добрия пример трябва да се подражава.

Your Image Description

Свързани статии:

60 ученици влизат в предприятията на „Тракия икономическа зона“ Мисията да образоваш Снимка ДГ „Слънчице“ – Нова ЗагораДомът на зелените феи и малките родолюбци МОСТ-ът, по който бургаската Руска гимназия преминава

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

60 ученици влизат в предприятията на „Тракия икономическа зона“

Следваща статия

Разговорът за Стратегията продължава

Следваща статия
Разговорът за Стратегията продължава

Разговорът за Стратегията продължава

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

„Дни Еразъм“ през октомври

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕК предлага нов Пакт за миграцията и убежището

Последни публикации

  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"