Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 20, 2020

Чл.-кор. проф. Христо Белоев – ректор на Русенския университет „Ангел Кънчев“, пред в. „Аз-буки“: Не правим никакви компромиси с качеството на образованието и науката

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-05-2020
в Брой 20, 2020
A A
Проф. Белоев има над
400 научни публикации,
20 монографии, 30 патенти
и полезни модели, 20 учебници
и учебни помагала.
Doctor honoris causa е
на 9 чуждестранни университета. Председател е и член на ръководствата на национални и международни научни и обществени организации.
Бил е председател на Общинския съвет – Русе.

Интервюто взе Надя Кантарева

Г-н Ректор, позволявам си да започна с един по-общ въпрос поради изключителната Ви компетентност не само като учен, но и като човек, познаващ системата. В какво състояние е качеството на висшето образование у нас, и в частност в Русенския университет? Оказа ли се системата готова да работи изключително в онлайн среда, и то продуктивно и с марка за качество?

– Качеството на висшето образование трябва непрекъснато да се поддържа на високо ниво и като цяло за страната. А отговор на вашите въпроси се дават от акредитационните процедури и от Рейтинговата система на висшите училища. С промените в Закона за висшето образование, особено в частта му за акредитация на висшите училища и професионалните направления, се конкретизират много детайли по отношение качеството на висшето образование. Обективно измеримите критерии стават все повече, което предопределя възможността за по-обективна оценка.
В Русенския университет не се правят никакви компромиси по отношение качеството на образованието. Системата за качество непрекъснато се обновява с нормативни документи, правила и процедури. Неколкократно през годината правим цялостни одити на дейността си, както и одити в основните звена и катедрите.

Русенският университет много бързо пренастрои всички свои системи за работа в условията на извънредно положение. Благодарение на разработените и функциониращи и преди пандемията платформи успяхме само за дни след 13 март да започнем пълноценен онлайн учебен процес.
В момента той протича нормално, с високо качество и при голям интерес и активност от страна на студентите, като сме готови да приключим академичната година с онлайн семестриални изпити и дипломни защити. Изцяло онлайн се провеждат и заседанията на университетските органи за управление.
В собствената ни платформа за асинхронно обучение e-Learning Shell към днешна дата онлайн ресурсите по учебни дисциплини надхвърлят 1500, което е над 90% осигуреност на учебния процес. Решението на ректорското ръководство е до 30 май 2020 г. на Платформата да се публикуват лекциите и упражненията по всички дисциплини от учебните планове, с което Университетът ще придобие огледален образ във виртуалното образователно пространство, т.е. ще отговори на изискванията за виртуален университет.
Като обобщение, мога да кажа, че един от пътеводните знаци в развитието на Русенския университет е мисълта на видния американския философ и реформатор в образованието Джон Дюи: „Ако днес учим децата си така, както сме ги учили вчера, то ние ограбваме бъдещето им“. С аналогичен смисъл е и мотото на Университета – „С лице към знанието, младежта и бъдещето“. Тази устременост към дигиталното бъдеще и загрижеността не само за настоящите, а и за бъдещите студенти, ни стимулира да поддържаме тесни контакти и сътрудничество с партньори от висшите и средните училища в страната. Именно с цел да им бъдем полезни, преди дни отворихме виртуална библиотека по иновационни образователни технологии, включваща 20 кратки видеолекции в помощ при подготовката на учебния материал. Библиотеката е достъпна и от научния портал на МОН.

– Може ли да се говори за съществуването на научна школа в областта на иновационните образователни технологии в Русенския университет? Знаем, че Вашият университет винаги е бил отворен към академичната общност в страната и извън нея. Как споделяте ноухауто си с другите университети и училища?

– Определено можем да говорим за създадена от Русенския университет научна школа в областта на иновационните образователни технологии. Благодарение на успешно функциониращите в Университета Център за иновационни образователни технологии и Център за дистанционно обучение и техните практически разработки след обявяване на извънредното положение без сътресения преминахме към дистанционно обучение в двете му основни форми – синхронно и асинхронно. Изготвеният сравнителен анализ на тези две форми и неговото публикуване в социалните мрежи помогна за бързото ориентиране и на колеги от други висши училища.

С подкрепата на фондация „Русе – град на свободния дух“ Университетът реализира проекта „Русе – град на иновативните училища“. В него се включиха близо 1400 учители от 71 училища от региона, които се запознаха с образователните иновации, развивани и използвани в Университета.
Русенският университет инициира и ежегодно организира Национален семинар по е-обучение, който впоследствие прерасна в международна конференция по е-Learning. Нейният сайт се администрира от нас.
В последните години работим за интегриране на българското и европейското виртуално образователно пространство и за създаване на европейски мрежи. Русенският университет създаде и координира 4 последователни европейски тематични мрежи в областта на компютинга, последната от които включва 67 университета от 35 страни. Натрупаният опит намери своята реализация в мащабен проект за модернизация на висшето образование в Централна Азия (2019 – 2022), в който се включиха по три университета от Казахстан, Киргизстан, Таджикистан, Туркменистан и Узбекистан, а също и техните министерства на образованието и науката.

Една от последните разработки на Университета – „Визия за университета на бъдещето“ – е представена пред учители, директори, преподаватели и учени от БАН и срещна пълна подкрепа.
Тук бих могъл да повторя думите от наш текст, публикуван в медиите, на тема „Образованието – накъде след пандемията“. В него се казва, че единственият начин да запазим авторитета си като институция, е, ако след пандемията не се върнем към предишната страница, а отидем на следващата, на която е смесеното обучение – разумна комбинация между традиционното и дистанционното обучение. И ако дигитализираме традиционното.

– А в науката? Едва ли днес можем да говорим за експерименти на изследователите. На какво залагат учените – на теоретичните анализи, на подготовка на научни публикации, писане на учебници, създаване на онлайн курсове, които оттук нататък тепърва ще се развиват…?

– Профилът на университетския учен е доста комплексен. Той е ангажиран с всичко това, което изброявате – преподавателска работа, създаване на учебни пособия, публикационна активност. Голяма част от времето му е посветена на студентите и докторантите и на съвместната изследователска дейност с тях. Инвестицията в младите хора и запалването на изследователското пламъче у тях е инвестиция в бъдещето на България. Неслучайно Русенският университет има много успешни випускници, ръководители на големи иновативни компании, които са се изградили като професионалисти именно чрез съчетаването на науката и практиката.

Както вече казах, дигитализацията на образованието е без алтернатива. Същото се отнася и за университетската наука. Чрез многобройните проекти и тематични мрежи, в рамките на които работим от дълги години, сме натрупали богат опит за виртуален обмен на научни резултати, за съвместни разработки с партньори от страната и чужбина и съвместни публикации. В същата посока работим и с нашите студенти. Фактът, че все повече Еразъм студенти от западноевропейски университети избират Русенския университет за своя период на мобилност, е показателен за нивото, което поддържаме в образователната и изследователската работа със студентите и докторантите.

– Създаден преди 75 години като Висш институт по механизация на селското стопанство, днес РУ е университет от класически тип. Какво спечели и какво загуби от това? (Какво казва Рейтинговата система?)

– Тази година, на 12 ноември, Русенският университет ще отбележи своята 75-годишнина. В своето дълголетно развитие той е преминал през промени и трансформации, но винаги с изпреварващи стъпки и поглед към бъдещето. Сега нашият университет е не само класически и многопрофилен, но също така предприемачески, иновативен и ангажиран, ако се позовем на концепцията за еволюционното развитие на един университет.
С други думи, Русенският университет вече отдавна не е само „фабрика за знания“, а университет със силен научен и творчески потенциал, който създава иновации и технологии в полза на регионите, които обслужва. Чрез това Университетът добавя стойност за регионалната и националната икономика и непрекъснато доказва ангажираност към потребностите на обществото.
Ако се обърнем назад в годините, ще видим, че РУ, като първото извънстолично висше техническо училище, има сериозни и безспорни постижения в областта на техническите науки, получили признание в страната и чужбина. В настоящия момент инженерната „запазена марка“ е наше предимство. Заедно с останалите области на висше образование, в които сме се доказали в продължение на над 30 години – право, политически науки, администрация и управление, икономика, педагогически науки, обществено здраве и здравни грижи, национална сигурност – Русенският университет удовлетворява по най-добрия начин потребности на младите хора от Русе, Разград, Видин, Силистра, Дунавския регион и Северна България.

Рейтинговата система на висшите училища в България ни поставя в конкуренция с нашите добри партньори. Но всяко състезание има положителни страни – мотивира ни за още по-високи постижения, кара ни да се равняваме по най-високите европейски стандарти. Неслучайно Русенският университет е един от малкото университети в България, взели участие в новата европейска рейтингова система U-Multirank. Резултатите ни от това участие в няколко издания на системата са повече от отлични.

– Славите се с това, че ангажирате студентите си със задачи с практическо приложение в регионалната икономика. Бихте ли конкретизирали? Може ли да се каже, че това е политика с една по-дългосрочна визия – не само да се привличат студенти, но вече като специалисти да останат и да работят за икономическото развитие на региона?

– Русенският университет е ангажиран силно с икономическото и социалното развитие на регионите, които обслужва. В този смисъл, за нас е абсолютен приоритет да създаваме професионалисти, които да останат да работят в своите региони и да гарантират техния просперитет. Такава е дългосрочната политика на Университета, която рефлектира на първо място в образователното съдържание и неговата прагматизация, т.е. обвързването му с реалните нужди на практиката. На второ място, стремим се студентите да бъдат въвлечени в реални работни процеси. Това става чрез изграждане и поддържане на дългосрочни и непрекъснати отношения с работодателите, за да можем да осигуряваме на студентите необходимите практики и стажове. Не е лека задача да мотивираме младите хора да припознаят своето бъдеще в региона, но фактът, че почти няма институция или компания в Русе, в която да не работят наши възпитаници, ни убеждава в успеха на мисията ни.

Не на последно място, бих искал да спомена още една форма на работа, насочена към ранната професионална ориентация и успешната реализация на нашите студенти – това е възможността за участието им в създадените повече от 20 професионални клуба в Университета: по иновации в транспорта, роботика, електроника, екология, предприемачество и др. В тези клубове те създават и изработват реални обекти и прототипи. Например в двата клуба по иновации в транспорта, в които са привлечени повече от 60 студенти, ежегодно се конструират и създават прототипи на автомобили, задвижвани с електрическа батерия и водородна клетка, и с тях се участва в международното състезание „Шел еко маратон“. Професионалните клубове в Русенския университет функционират като истински творчески лаборатории.
– Каква е Вашата преценка за изпълнението на Ос 1 на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“? Къде е Русенският университет в центровете за върхови постижения и тези за компетентност?

– Както знаете, Приоритетна ос 1 е основният ресурс за технологично развитие и научни изследвания в този планов период. Самата програма е инструмент за модернизация, дистрибуция и специализация на научните инфраструктури в съответствие с европейските стандарти. Нейните резултати имат пряко отношение към взаимното признаване на постигнатите резултати в научноизследователската работа и към интернационализацията на изследователските звена и техния труд.

Към настоящия момент Русенският университет е партньор в проект, свързан с изграждането на разпределена научна инфраструктура на Център за върхови постижения – „Университети за наука, информатика и технологии в е-обществото“ (УНИТе). В рамките на този проект е закупена апаратура на обща стойност 300 000 лв. Само преди дни – на 4 май, се откри строителната площадка за реконструкция и изграждане на сградата на Центъра в Русе. Процедурата е на обща стойност 656 268 лв. и се очаква да бъде завършена в края на септември. Подготвят се и процедурите за закупуване на останалата част от технологичното оборудване за 5 специализирани лаборатории на стойност 1 200 000 лв.
Участваме и в проект за Център за компетентности – „Дигитализация на икономиката в среда на големи данни“. В момента закупеният сървър по Проекта се използва и за работа на платформата за провеждане на онлайн обучение и изпити.

– Русенският университет наложи политики за трансгранично сътрудничество в област-
та на образованието и науката. Безспорно е влиянието му в Дунавското партньорство. Какви са следващите стъпки в това отношение?

– Русенският университет наистина оползотворява по най-добрия начин предимствата на своето географско положение в трансграничния регион и Дунавското пространство. Успяхме да развием силен проектен потенциал и извоювахме лидерски позиции в трансгранични проекти и други проекти с европейско финансиране – повече от 200 такива проекта за последните 5 години.
Още по-важно е, че превърнахме трансграничното партньорство с колеги от Румъния, Сърбия и целия Дунавски регион в наш стратегически приоритет и посока за развитие в науката, изследванията и иновациите. Многобройни са доказателствата за научния и иновационния принос на Русенския университет към развитието на Дунавския регион – участието ни в Дунавския трансферен център, в създаването на Бяла книга за Дунавския регион по проект в рамките на Дунавската стратегия, организирането на международни научни конференции на дунавска тематика. Включително мащабната конференция по инициативата „Дунав – Меконг“ през 2016 г. и конференцията „Устойчиво развитие на Дунавския регион“ с участието на президентите на България, Австрия и Румъния през 2018 г. в рамките на Българското председателство на Европейския съвет. Неведнъж Русенският университет е съорганизатор и домакин на трансгранични форуми на най-високо равнище, последният от които се проведе през януари 2020 г. във връзка с новата програма за изследвания и иновации „Хоризонт Европа“.
Това, което предстои, е свързано с най-новия ни одобрен проект 5D Alliance 2019 – 2028, предвиждащ създаването на изследователски инфраструктурен комплекс без аналог в България и в Дунавското пространство, както и с проекта за Дунавски дигитален хъб. Продължава и работата ни по вече одобрени трансгранични проекти, чийто фокус е дигитализацията на обекти и процеси в трансграничния регион.

– И не на последно място, по една от темите на деня – кандидатстудентската кампания в Русенския университет.

– Приемаме студенти в акредитирани 50 бакалавърски и над 100 магистърски програми, както и докторанти в 50 научни специалности. Тази година кампанията за прием на студенти се провежда при необичайни условия – в пандемична обстановка, която ни накара много бързо да адаптираме всички процедури. Както учебният процес, онлайн протича и кандидатстването, явяването на предварителни изпити и записването на кандидатите. Убедихме се, че бъдещите студенти са напълно готови за това предизвикателство. Радваме се, че когато ги посрещнем в университета, ще можем да им осигурим модерна, високотехнологична среда за обучение, изграждане на качествени и практически приложими знания и умения, които отговарят на техните очаквания. И не на последно място – студентски живот, наситен с възможности за изява в клубове по интереси: професионални, културни и спортни.
В Русенския университет е създадена много добра организация за онлайн процедури и не поставяме под съмнение нито успешното приключване на учебната година, нито кандидатстудентската кампания и приема на студенти.

Your Image Description

Свързани статии:

Трябва да знаем какво правят децата ни в Мрежата Делото на Светите братя променя коренно европейската писмена култура Н.Пр. Армен Едигарян – извънреден и пълномощен посланик на Република Армения у нас: Арменците в България са неразделна част от българското общество Default ThumbnailВъзприемане и оценка на текст – реално интервю и интервю с изкуствен интелект

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Интервю

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне2Tweet
Предишна статия

Изобилие от празници

Следваща статия

Ученици създават система за превенция на ПТП

Следваща статия
Ученици създават система за превенция на ПТП

Ученици създават система за превенция на ПТП

Подготовката за изпитите е в ход

Подготовката за изпитите е в ход

Предизвикателството, което мотивира децата

Предизвикателството, което мотивира децата

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"