Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 2, 2021

Децата възприемат по-лесно младите преподаватели

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-01-2021
в Брой 2, 2021
A A

 

Още в основното училище реших да стана учител. През годините съм имал много добри преподаватели и винаги съм им се възхищавал. Малко или много, още тогава исках да им подражавам“, започва разказа си 25-годишният учител Иван Иванов. Той води часовете по „География и икономика“ в IX и X клас и въведения от тази година нов предмет в учебната програма за XI клас „Гражданско образование“. Преподава в Професионалната гимназия по техника и мениджмънт (ПГТМ) в Ботевград – училището, в което самият той е получил средното си образование. Завършил е специалност „География и история“ в Югозападния университет „Неофит Рилски“, а сега следва магистратура
„Предприемачество и управление“ в Софийския университет
„Св. Климент Охридски“.
„За мен учителската професия не е случайност. Винаги съм знаел какъв искам да стана. Определено, това е детската ми мечта“, допълва той. Изключително благодарен е на ръководството на гимназията, в лицето на директора Иван Николов, за възможността да реализира мечтата си и предоставения шанс да се докаже в желаната от него професия. Той работи там вече четири години и нито за ден не е искал да се откаже.
Миналата учебна година Иванов получава наградата на Община Ботевград за постигнати високи резултати в учебно-възпитателния процес в категория „Средно образование“ лично от кмета на града Иван Гавалюгов. „За мен това е голяма награда. Признателен съм на колектива на училището за това, че ме номинираха, и се радвам, че трудът ми е оценен“, казва той.
И допълва, че се чувства мотивиран да продължи активно да работи в сферата на образованието и да дава най-доброто от себе си.
Определя възрастта си като предимство и инструмент, който му помага по-лесно да стигне до децата. „Учениците по-лесно възприемат младите учители – споделят с нас и ни чувстват по-близки“, отбелязва младият педагог. Но е категоричен, че винаги трябва да има ясно поставена граница и той в практиката си винаги я спазва. Още втората година в училището става класен ръководител. Поема IX клас и сега тези ученици са XI клас със специалност „Компютърна техника и технологии“. „Да си класен ръководител, е голямо предизвикателство, но смятам, че се справям. Отношенията между мен и децата са много добри“, отбелязва Иванов. В работата му се налага всекидневно да общува и с родителите на учениците си.
В тяхно лице винаги среща верен помощник и приятел.
„Учителят трябва да бъде модел на подражание – както в клас, така и извън двора на училището“, казва младият учител. Той е на разположение за съвет и помощ по всяко време. Най-често към него се обръщат децата от неговия клас и Иванов на никого не е отказал помощ. Разказва, че класният ръководител е почти като родител на децата. Осъзнава тази своя роля и се стреми да я изпълнява по най-добрия възможен начин. „Децата винаги намират начин да покажат благодарност. Радвам се, че оценяват труда, който полагам за тях. За мен най-голямата награда в учителската професия е да видя признанието в очите им“, споделя той.
В практиката си е имал ученици, които са били по-проблемни. В повечето случаи те са били от среда, където образованието не е приоритет. „Когато успея да ги мотивирам и да им покажа, че образованието е най-важният ресурс, с който може да се борави, се чувствам изключително щастлив и удовлетворен от работата си“, споделя учителят.
От тази учебна година броят на младите преподаватели в Професионалната гимназия по техника и мениджмънт в Ботевград се е увеличил. „За училището ни е добре, че колективът в голяма степен се подмлади. Но не трябва да подценяваме ценния опит на по-възрастните ни колеги и трябва да черпим от тях колкото се може повече. Постоянно се допитваме до тях и търсим съдействието им“, отбелязва Иванов. Сега в гимназията той работи с учители, които са му преподавали, когато самият той е бил ученик.
Разказва, че му е било много трудно да премине границата между учител и колега. За щастие, среща голямо разбиране. Всички работят много добре в екип и многобройните спечелени проекти го доказват. В последните три години работят по Националната програма на МОН „Осигуряване на съвременна образователна среда“ с модул „Културните институции като образователна среда“. Вече са посетили Смолян, където в Регионалния исторически музей „Стою Шишков“ са представили традициите на Ботевградския край, като са ги сравнили с тези в региона, където са на гости. Направили са възстановка на традиционния за областта им обичай „Топене на пръстени“.
„Учениците активно се включват във всички дейности. Особено при представянето на резултатите от проекта на заключителното мероприятие в Историческия музей в Ботевград“, споделя събеседникът ми. В културната институция са провели редица работилници, в които учениците са изработвали сурвачки, картички и сувенири. Децата активно са се включили в изработката на презентациите за урока и възстановката на обичаите.
„Получиха практически знания и умения, които са им много необходими. За тях е важно да придобият дори чисто социални умения, като например как да се представят пред по-голяма публика. Освен това се запознаха с много нови хора и обогатиха знанията си за традициите и обичаите в различни райони на страната“, допълва той.
Иванов е участвал и в други проекти. Сред тях е „По-добра комуникация в училище“ по европейската програма за мобилност „Еразъм+“. Той е насочен към повишаване на професионалната квалификация на група учители, които са прекарали една седмица в град Брага, Португалия. Иванов участва в екипа по създаването на Проекта. През тази учебна година училището печели втори проект по програмата „Еразъм+“ за двуседмична производствена практика на ученици. Класираните деца са от специалностите „Компютърна техника и технологии“, „Икономическа информатика“ и „Бизнес администрация“. Пътуването е отложено и се очаква да се проведе в края на март и началото на април 2021 г.
„Децата силно се надяват в най-скоро време да се нормализира обстановката в глобален мащаб, защото всички те с голямо желание и амбиция участваха в предварителната селекция и положиха много труд, за да бъдат сред 15-те избрани да участват в Проекта“, разказва Иванов. В гимназията са организирали предварителен етап на подбор. Условията за участие са били строги – средният успех oт предходната учебна година да е над 4,50 и оценката по специалните предмети и английски език също да е над 4,50. Всички деца, които са пожелали да участват и са отговаряли на тези условия, е трябвало да подадат заявление и да се явят на изпит по английски език и професионална подготовка. „Надяваме се да успеем да реализираме този проект догодина“, казва Иванов и допълва, че този тип практики са полезни за децата както в професионален план, така и в личен, защото те усъвършенстват уменията си да общуват на английски език.
Обучението от разстояние в гимназията в Ботевград преминава нормално. Но Иванов не пропуска да отбележи, че както за учениците, така и за учителите присъствената форма е възможно най-добра. Всички искат да се върнат колкото се може по-бързо в класните стаи.
От няколко години работят с програмите на Google for Education – Google Classroom и Google Meet. Всички учители и ученици имат създадени профили към домейна на училището. Благодарение на тези програми се осъществява обучението. Почти всички деца са имали устройства. Много малък е бил броят на тези, които нямат. А училището е осигурило за тях таблети и лаптопи. Цялата налична техника на гимназията е предоставена на учениците, за да могат да работят. Всеки ден учителите изпращат справка с присъстващи и отсъстващи ученици, преподаден материал и зададена домашна работа до зам.-директорите, които обобщават данните и ги изпращат до Регионалното управление на образованието. Информационните технологии отдавна присъстват в часовете на младия учител. Децата са свикнали да работят с електронни учебници, образователни програми като Moza Web и интерактивни карти.
Иван Иванов продължава да обича своята професия и с всеки изминал ден се убеждава, че е поел по правилния път.

Your Image Description

Свързани статии:

Всички пътища водят към 107. ОУ Уча децата да бъдат приятели Наши ученици с награди от европейски конкурс Само смелите постигат мечтите си

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Красив ум

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

ЕК дава 145 млрд. евро за 2nm технологии

Следваща статия

Ето – аз дишам, работя, живея…

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Ето – аз дишам, работя, живея...

Тук създават личности

Тук създават личности

Само действията водят до резултат

Само действията водят до резултат

Последни публикации

  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"