Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 2, 2021

Само действията водят до резултат

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-01-2021
в Брой 2, 2021
A A
По време на работилниците идват всички – учители, ученици и родители

При нас броят на децата от социално уязвимите групи е 50%, като тенденцията през последните 10 години е към увеличаване“, казва Лена Парова – директор на ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в град Ветрен, област Пазарджик. В школото се обучават 150 деца. Осигурена е целодневна организация на учебния ден за всички ученици от I до VII клас. Разпределени са в четири групи в начален етап и две – в прогимназиален.
„От пет години съвсем целенасочено работим към въвеждането на технологиите в учебния процес“, казва директорката. Всички учители и ученици имат служебни имейли. Децата със СОП са 12.
С тях се работи в Zoom, а от седмица – и в Google Classroom. „През март тази година срещнахме проблем само с едно дете със специални образователни потребности, което живее в друго населено място. Комуникацията с родителите беше трудна, но заедно с кмета на Славовица се справихме“, допълва моята събеседничка.
С останалите ученици процесът на преминаване от присъствена към дистанционна форма е бил много плавен. Мобилни устройства и интернет има за всички, защото преди 4 години са получили таблети като дарение.
„При нас нещата са много по-различни в сравнение с други населени места. За последните 10 години имаме само едно отпаднало дете. Всички идват редовно на училище. За тях и за родителите им образованието е ценност. Единици са семействата, в които това не е така. Имаме проблем само с две от тях“, казва още Парова. Посочва, че родителите на децата от социално уязвимите групи отдавна са приобщени към живота в училище. Години наред в школото се провеждат творчески работилници между родители, учители и ученици.
„Имаме много силно изградена форма на толерантност. По време на работилниците идват всички“, споделя директорката. Майки, бащи и деца изработват различни сувенири и след това ги продават на благотворителен базар, организиран с помощта на Ученическия съвет към школото. Всяка година имат определена цел. Миналата година инициативата е била посветена на подпомагане на самотни и болни социално слаби възрастни хора.
Парова е категорична, че именно тези инициативи им помагат да приобщят родителите към живота в училище. Благодарение на това не срещат трудности и по време на обучението от разстояние – всички ученици са в час. Майките и бащите, а често и бабите и дядовците им стриктно следят за това те да учат пълноценно. „През март 85% от родителите бяха ангажирани с дистанционното обучение, а сега се надяваме техният брой да бъде още по-голям“, споделя събеседничката ми. Категорична е, че за приобщаването на децата и родителите от социално уязвимите групи принос има целият педагогически екип. „Това е усилена работа години наред. В това училище съм от 11 години и от деня, в който дойдох, се старая да запазя добрите практики и да изградя нови. При нас има традиции на приемственост, които се спазват. Колегите преди мен са работили по същия начин със семействата от социално уязвимите групи. Дори когато учех тук, пак така се работеше. Затова и нямаме отпадащи ученици“, разказва тя.
Учи учениците си, че човек успява тогава, когато има образование, и тогава, когато може да разчита на учителите и на родителите си. „Детето трябва да разбере, че не е самó. Затова работим целенасочено с родителите и неправителствените организации. Понякога не можем сами да се справим. Нужна ни е подкрепата на външни за училищната общност хора“, допълва още директорката. Разказва, че си сътрудничат с фондациите „Амалипе“ и „Америка за България“.
С тях имат няколко спечелени проекта. Един от които е „Училище на бъдещето“, чрез който са изградили Център за природни науки. Там децата имат възможност на практика да видят и докоснат това, което са усвоили на теория в час. „Работим целенасочено за смисленото въвеждане на технологиите“, споделя Парова.
В училището работата никога не спира. Например преди месец приключва проект по „Еразъм+“, осъществен съвместно с РУО – Пазарджик, и партньори от Португалия, Италия, Турция и Испания. Акцентът е поставен върху намаляването на броя на отпадащите ученици. А педагозите от ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ най-добре знаят начина, по който това да бъде постигнато. При тях от години няма отпадащи ученици.
Директорката споделя, че първата стъпка е да се разбере кои деца се намират в риск от отпадане. След това да им се направи психологически портрет и да започне работа към силните им страни, за да им се вдъхне увереност в учебния процес. „Участваме по много проекти, защото, когато един учител е добре подготвен, тогава той не се страхува и винаги знае какви методи да прилага“, казва още тя. Посочва, че 2/3 от учителите при тях са под 45-годишна възраст. От 2011 г.
работят със „Заедно в час“, като са сред първите 13 училища у нас, които се включват в Програмата. Тогава назначават първия си учител. Всяка година имат по един или двама преподаватели. Сега са четирима, като трима от тях са решили да продължат да работят в училището след изтичането на договора им с Програмата.
„Това е голяма атестация за нас“, казва с гордост Лена Парова. Споделя, че е попаднала на точните хора, и много се радва, че те искат да се развиват като учители не някъде другаде, а именно при тях. Спомня си участието в конференция за това как се изгражда екип. Категорична е, че тайната се крие в сътрудничество на всяко ниво. „Ние сме екипаж, а не пътници“, отбелязва Парова. И добавя, че за да успееш, е нужно да имаш ясна визия и правилните хора до себе си, затова директорът без екипа си е нищо.
Работят и по националните програми на МОН „Подкрепа за успех“ и „Образование за утрешния ден“. „Тази година основен приоритет е да повишим резултатите по математика“, казва директорката. Стремят се да подобрят знанията на децата, чийто майчин език не е български. А техният брой с всяка изминала година става по-голям. Парова отбелязва, че в младите семейства се говори основно на български език и това най-много си личи при приема в подготвителната група към училището.
В града те са две – една към училището и една към детската градина. „Родителите, които нямат финансова възможност, записват децата си при нас на предучилищна подготовка до обяд“, казва директорката. Опитват се да обхванат децата от най-ранна възраст, за да може след това преходът към I клас да бъде плавен.

Your Image Description

Свързани статии:

Ето – аз дишам, работя, живея… Тук създават личности Над 70 ретроуреда са събрани в училищен музей Ваксинация и гъвкав подход

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Тук създават личности

Следваща статия

Над 70 ретроуреда са събрани в училищен музей

Следваща статия
Над 70 ретроуреда са събрани  в училищен музей

Над 70 ретроуреда са събрани в училищен музей

В ход е дигиталното обучение

С идеята за едносменен режим

Награда за  най-толерантно училище

Награда за най-толерантно училище

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"